Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan tänka mig :p Min pappa har ett enormt tålamod. Explosionen som följer när det tar slut... HU! :nailbiting:

Det tog sex år innan jag ledsnade på min mammas sambos gnäll om att min kompis hund var mager och att det var djurplågeri (hon var normal). Till och med min mor som äger ett himla humör när tålamodet tar slut blev förvånad. Men det gnälls inget mer om den magra hunden i alla fall :angel:
 
@supersonic Går det bättre med stora?

@clusia åh vad jag minns när jag hade pumpat massor då jag hade varit på begravning, ca 300 ml. När jag kommer hem hade flaskan ramlat i kylbagen och allt hade läckt ut då korken inte varit helt påskruvad... Det där inte gråta över spilld mjölk kände jag räknas inte när det är ens egen som gått till spillo....

Hamnat i någon ny nivå av trötthet och huvudet känns bara bedövat. Att alla varit så sjuka, hon fortfarande, och min man...
Bara orka hålla igång vardagen... G hade sagt till pappan igår att han inte ville att pappa skulle jobba. Pappa sa att Men mamma är ju hemma. Då svarade G att mamma är inte rolig, inte kul vara hemma med mamma :(

Önskar att jag kunde få mer tid att bara vara med honom. Men hon har velat vara hos mamma när hon varit så sjuk. Och tiden mellan att sköta hushåll, måltider och bäbis är inte så stor. Pappa försöker ha henne,men det går få gånger och han orkar inte med så mycket kring huset med smärtan. Trotts smärtlindring. Nästa vecka ska han röntgas tack och lov.
 
@supersonic Går det bättre med stora?

@clusia åh vad jag minns när jag hade pumpat massor då jag hade varit på begravning, ca 300 ml. När jag kommer hem hade flaskan ramlat i kylbagen och allt hade läckt ut då korken inte varit helt påskruvad... Det där inte gråta över spilld mjölk kände jag räknas inte när det är ens egen som gått till spillo....

Hamnat i någon ny nivå av trötthet och huvudet känns bara bedövat. Att alla varit så sjuka, hon fortfarande, och min man...
Bara orka hålla igång vardagen... G hade sagt till pappan igår att han inte ville att pappa skulle jobba. Pappa sa att Men mamma är ju hemma. Då svarade G att mamma är inte rolig, inte kul vara hemma med mamma :(

Önskar att jag kunde få mer tid att bara vara med honom. Men hon har velat vara hos mamma när hon varit så sjuk. Och tiden mellan att sköta hushåll, måltider och bäbis är inte så stor. Pappa försöker ha henne,men det går få gånger och han orkar inte med så mycket kring huset med smärtan. Trotts smärtlindring. Nästa vecka ska han röntgas tack och lov.

Usch vad jobbigt :(

Vi ska på möte med en personal från hennes avdelning på torsdag, vi kommer få lite mer info om vad det här teamet ska göra och vad vi kan göra hemma. Vi har börjat nosa lite på TAKK för att se om vi kan hjälpa henne på det sättet.
 
Sambon fick avslag på pengarna för de 10 dagarna... :down: Tydligen hade han missat en underskrift och fk påstår att dom skickar ut blanketter för komplettering vilket vi inte fått och att dom ringt vilket dom inte gjort. :cautious: Så nu måste vi överklaga beslutet. Sååååå segt.
 
Sambon fick avslag på pengarna för de 10 dagarna... :down: Tydligen hade han missat en underskrift och fk påstår att dom skickar ut blanketter för komplettering vilket vi inte fått och att dom ringt vilket dom inte gjort. :cautious: Så nu måste vi överklaga beslutet. Sååååå segt.
Amen va fan.. Så dem ser att ni fått barn men dem nekar för att det saknas en underskrift??? Hur var det nu fk skulle underlätta livet? :wtf:
 
Amen va fan.. Så dem ser att ni fått barn men dem nekar för att det saknas en underskrift??? Hur var det nu fk skulle underlätta livet? :wtf:
Japp exakt. De har hans deklaration (egenföretagare) och vi har skrivit under faderskap men blev nekade pga en underskrift på ansökan om 10 dagar. Visst vi missade men det känns ändå sjukt omständigt speciellt när vi varken fått komplettering eller att de ringt som de påstår
 
Japp exakt. De har hans deklaration (egenföretagare) och vi har skrivit under faderskap men blev nekade pga en underskrift på ansökan om 10 dagar. Visst vi missade men det känns ändå sjukt omständigt speciellt när vi varken fått komplettering eller att de ringt som de påstår

Fk:s system är inte riktigt anpassat för egen företagare. När vi fick första barnet fick sambo avslag med motiveringen att "det finns ingen egen företagare som arbetar tio dagar i sträck".
Eh, jodå. Det gör det visst. Det finns anställda som gör det också :banghead: (fk betalade ut för åtta dagar i hans fall)
 
Fk:s system är inte riktigt anpassat för egen företagare. När vi fick första barnet fick sambo avslag med motiveringen att "det finns ingen egen företagare som arbetar tio dagar i sträck".
Eh, jodå. Det gör det visst. Det finns anställda som gör det också :banghead: (fk betalade ut för åtta dagar i hans fall)
:banghead: trött man blir alltså!

Sambon var tvungen att fylla i papper där han skulle uppge hur många timmar om dagen respektive månaden han jobbar. Det är ju typ helt omöjligt att svara på. Vissa dagar kan det ju vara 4h och nästa dag 12h. Allt beror ju på hur mycket och långa jobb han har. Sen ska man svära på heder och samvete att uppgifterna stämmer. :cautious:
 
:banana::banana::banana::banana:

Någon kopplade in kontakten i mitt ben idag.

Vet inte vad som hände men gillar det. Började med att jag promenerade hem från stan. I vagnen hade kag dessutom två paket blöjor och full skötväska. Promenaden på 4 km tog 45 min. O_o Brukar ta runt 65 min.

I torsdags var jag på sjukgymnastik och kunde inte lyfta benet med 1 kg vikt. Idag klara jag 2!!!!! Kg. Har tränat noll och inget.

Betyder väl att nerven läkt ihop (hoppas jag)
 
Min högerhöft, som jag haft problem med i flera år, är på ett sätt bättre än på länge...men på andra sätt ren katastrof, d v s när det hugger till i den och det ilar i hela höften, benet och ryggen. Går inte att lindra när det är så, oavsett om jag sitter, ligger, sträcker eller böjer benet. Ren panik. :arghh:

Men jag kan gå och stå utan smärta. Det var länge sen. Så det finns hopp!
 
Knoddrick är inte riktigt sig själv. Läkartid imorn. Hoppas på hjälp och lösningar som hjälper.

Tid för utslagen och diskussion om mjölkproteinet, men även märket på huvet och just att vi upplever att hon mår illa eller har ont. Hon äter inte riktigt som hon brukar, blir jätteledsen och arg, vill inte sova lika lätt och ser ut att må illa när hon dregglar. Hostar och sätter i halsen.

Remissen om märket har kommit fram till Barnmottagningen och vi har fått en tid 29/5. Vi kan inte vänta så länge, eftersom den fortsätter växa, blöder lätt och vi upplever att hon har ont av den, så jag ska försöka nå dem imorn igen. Idag ringde jag 8.55 och då kunde de inte koppla fram mig, eftersom telefontiden gick ut kl 9...
 
Jag har först nu förstått hur oerhört stelbent försäkringskassans system är, och det är ju rena vetenskapen att begripa sig på deras fjorton regler som påverkar varandra sinsemellan. Min sambo har fortfarande inte fått ut pengar för första tiden, trots att de ringt oss flera gånger och vi förklarat att han visst var hemma en dag före Siris födelse (vet de inte att en förlossning inte nödvändigtvis börjar samma dag som barnet föds?). Jaja, det är ju tur att jag är föräldraledig så att jag har tid att resonera med dem.

Siri har varit ovanligt missnöjd de senaste dagarna, och jag funderar på om det kan ha att göra med vad jag äter. För att få bättre fart på min mage har jag ökat mängden nötter, linser, grönsaker och katrinplommon men då verkar hon bli desto oroligare. Det känns som en svår ekvation- antingen funkar min mage eller hennes. Jag har dragit ned på plommonen idag så får vi se om vi får en bättre dag imorgon.

Ikväll tog jag också en första löprunda på nästan ett år. Den var kort och det var sjukt jobbigt med flåset men det gick! Hurra!
 
Knoddrick är inte riktigt sig själv. Läkartid imorn. Hoppas på hjälp och lösningar som hjälper.

Tid för utslagen och diskussion om mjölkproteinet, men även märket på huvet och just att vi upplever att hon mår illa eller har ont. Hon äter inte riktigt som hon brukar, blir jätteledsen och arg, vill inte sova lika lätt och ser ut att må illa när hon dregglar. Hostar och sätter i halsen.

Remissen om märket har kommit fram till Barnmottagningen och vi har fått en tid 29/5. Vi kan inte vänta så länge, eftersom den fortsätter växa, blöder lätt och vi upplever att hon har ont av den, så jag ska försöka nå dem imorn igen. Idag ringde jag 8.55 och då kunde de inte koppla fram mig, eftersom telefontiden gick ut kl 9...

Men lillan då:heart
Hoppas att ni får hjälp!

Min systerdotter har ett stort smultronmärke på sitt ben. Men det växte aldrig mer än hur det var. Nu är hon 10 och det är som min handflata ungefär i storlek. Men nu är det ljust, hudfärgat och ljusrosa.
 
Jag har först nu förstått hur oerhört stelbent försäkringskassans system är, och det är ju rena vetenskapen att begripa sig på deras fjorton regler som påverkar varandra sinsemellan. Min sambo har fortfarande inte fått ut pengar för första tiden, trots att de ringt oss flera gånger och vi förklarat att han visst var hemma en dag före Siris födelse (vet de inte att en förlossning inte nödvändigtvis börjar samma dag som barnet föds?). Jaja, det är ju tur att jag är föräldraledig så att jag har tid att resonera med dem.

Siri har varit ovanligt missnöjd de senaste dagarna, och jag funderar på om det kan ha att göra med vad jag äter. För att få bättre fart på min mage har jag ökat mängden nötter, linser, grönsaker och katrinplommon men då verkar hon bli desto oroligare. Det känns som en svår ekvation- antingen funkar min mage eller hennes. Jag har dragit ned på plommonen idag så får vi se om vi får en bättre dag imorgon.

Ikväll tog jag också en första löprunda på nästan ett år. Den var kort och det var sjukt jobbigt med flåset men det gick! Hurra!

Vi har oxå fajtats med FK. Maken får betalt imorn för 10-dagarna i januari-februari...

Har oxå funderat på om jag ätit nåt som påverkat Knoddrick...men det enda jag kommit på att jag ändrat på är små kokta bitar paprika och Floras mjölkfria pålägg... Har inte ätit paprika sen i fredags och minskat på Floran, men vet inte om det blivit någon skillnad.
Siri kanske reagerade på linserna? En del kan ju reagera på bönor och då är ju linser inte långt ifrån...?

Härligt med löpning! Heja!
 
Men lillan då:heart
Hoppas att ni får hjälp!

Min systerdotter har ett stort smultronmärke på sitt ben. Men det växte aldrig mer än hur det var. Nu är hon 10 och det är som min handflata ungefär i storlek. Men nu är det ljust, hudfärgat och ljusrosa.

Utseendemässigt stör det inte oss med ett rött märke...men när den utvecklas till en bula och hon faktiskt verkar ha ont av den, då gör det ont i hjärtat.
 
Hur ofta äter era? Hur gamla är de nu?

På dagarna vill Knoddrick amma med två timmars mellanrum om vi är hemma. Den dagliga turen till stallet kan få henne att sova lite längre och därför inte äta lika tätt just då. Hon blev 12 veckor gammal i fredags.
 
Knoddrick är inte riktigt sig själv. Läkartid imorn. Hoppas på hjälp och lösningar som hjälper.

Tid för utslagen och diskussion om mjölkproteinet, men även märket på huvet och just att vi upplever att hon mår illa eller har ont. Hon äter inte riktigt som hon brukar, blir jätteledsen och arg, vill inte sova lika lätt och ser ut att må illa när hon dregglar. Hostar och sätter i halsen

Jag hoppar in här igen och tycker spontant det låter som knoddrick har tyst reflux..
https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Gastroesofagal-refluxsjukdom-hos-barn/

Min son fick precis sådär.. Ville inte riktigt äta, drog undan huvudet och blev ledsen.. Hostade plötsligt till och satte i halsen, ofta på natten eller när han låg ner..
Ville äta ofta, antagligen för att lindra obehaget.
Han fick medicin för att lindra, nexium tror jag det hette.
 
Jag hoppar in här igen och tycker spontant det låter som knoddrick har tyst reflux..
https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Gastroesofagal-refluxsjukdom-hos-barn/

Min son fick precis sådär.. Ville inte riktigt äta, drog undan huvudet och blev ledsen.. Hostade plötsligt till och satte i halsen, ofta på natten eller när han låg ner..
Ville äta ofta, antagligen för att lindra obehaget.
Han fick medicin för att lindra, nexium tror jag det hette.
Precis så. Har tagit upp reflux med bvc förut, men då ville de avvakta. Nu tycker jag att vi väntat länge nog, speciellt eftersom du beskriver väldigt likt. Tack.

Nexium borde det vara, ja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 900
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 984
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp