Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjejerna i våran föräldragrupp är ju typ 10 år yngre än vad vi är, bortsett från en tjej som är nånstans närmare mig, och jag upplever det som att det finns två grupper som känner varandra sen innan och i a f har kontakt utanför gruppen. Jag skulle vilja ha nån slags kontakt med i a f nån av dem, för Sigrids skull, men har svårt för att ta första steget. Har andra kompisar som har fått barn förra året eller nu efter Sigrid, så kanske kan vi göra nåt ihop istället...
Hur har ni det med era grupper?
 
Tjejerna i våran föräldragrupp är ju typ 10 år yngre än vad vi är, bortsett från en tjej som är nånstans närmare mig, och jag upplever det som att det finns två grupper som känner varandra sen innan och i a f har kontakt utanför gruppen. Jag skulle vilja ha nån slags kontakt med i a f nån av dem, för Sigrids skull, men har svårt för att ta första steget. Har andra kompisar som har fått barn förra året eller nu efter Sigrid, så kanske kan vi göra nåt ihop istället...
Hur har ni det med era grupper?

Noll kontakt.

Kommer börja gå på Kyrkis när han är lite större, gångavstånd också :)
 
Det är så drygt! Stora hade också men inte så farligt. Kan komma fortfarande fastän hon snart är tre, men oftast bara några fjäll här och där. Vad använder du mot skorven? Fick tips av sköterskan om salicyl-nånting?

Båda mina har haft en hel del skorv och väldigt mycket hår. Har inte använt något medel utan bara borstat med en luskam, efter bad tex då det är lite uppmjukat. Det är ruskigt effektivt.
 
Tjejerna i våran föräldragrupp är ju typ 10 år yngre än vad vi är, bortsett från en tjej som är nånstans närmare mig, och jag upplever det som att det finns två grupper som känner varandra sen innan och i a f har kontakt utanför gruppen. Jag skulle vilja ha nån slags kontakt med i a f nån av dem, för Sigrids skull, men har svårt för att ta första steget. Har andra kompisar som har fått barn förra året eller nu efter Sigrid, så kanske kan vi göra nåt ihop istället...
Hur har ni det med era grupper?

Vi var sammanlagt 5 föräldrapar, har kontakt med två utav dom. Ena paret bor bara 5-10 min promenad från mig så vi va ute och gick igår. Jag och mamman samt barnen. Andra paret har jag inte träffat efter gruppen men vi har sagt att vi ska ses :) men tror inte sigrid lider av att leka med barn som är något äldre eller yngre :) jag har träffat @sandra87_ tack vare buke, hennes barn är ca 8 månader äldre än C, jag tror dom kommer leka bra bara C blir något äldre :) har även tre "gamla" kompisar vars barn är mellan 7-15 månader äldre än C, tror det blir bra det också :)
 
Tjejerna i våran föräldragrupp är ju typ 10 år yngre än vad vi är, bortsett från en tjej som är nånstans närmare mig, och jag upplever det som att det finns två grupper som känner varandra sen innan och i a f har kontakt utanför gruppen. Jag skulle vilja ha nån slags kontakt med i a f nån av dem, för Sigrids skull, men har svårt för att ta första steget. Har andra kompisar som har fått barn förra året eller nu efter Sigrid, så kanske kan vi göra nåt ihop istället...
Hur har ni det med era grupper?
Jag har anmält mig till föräldragrupp som startar i maj. Om jag känner mig själv rätt kommer jag ha noll kontakt såvida vi inte är typ grannar.
 
Vi var sammanlagt 5 föräldrapar, har kontakt med två utav dom. Ena paret bor bara 5-10 min promenad från mig så vi va ute och gick igår. Jag och mamman samt barnen. Andra paret har jag inte träffat efter gruppen men vi har sagt att vi ska ses :) men tror inte sigrid lider av att leka med barn som är något äldre eller yngre :) jag har träffat @sandra87_ tack vare buke, hennes barn är ca 8 månader äldre än C, jag tror dom kommer leka bra bara C blir något äldre :) har även tre "gamla" kompisar vars barn är mellan 7-15 månader äldre än C, tror det blir bra det också :)

Kommer garanterat bli full fart när dom är lite äldre.:D
Här finns ju även en storasyster som älskar att busa med och ta hand om små bebisar. Hon blir 3 i sommar.
 
Vi var sammanlagt 5 föräldrapar, har kontakt med två utav dom. Ena paret bor bara 5-10 min promenad från mig så vi va ute och gick igår. Jag och mamman samt barnen. Andra paret har jag inte träffat efter gruppen men vi har sagt att vi ska ses :) men tror inte sigrid lider av att leka med barn som är något äldre eller yngre :) jag har träffat @sandra87_ tack vare buke, hennes barn är ca 8 månader äldre än C, jag tror dom kommer leka bra bara C blir något äldre :) har även tre "gamla" kompisar vars barn är mellan 7-15 månader äldre än C, tror det blir bra det också :)
Nej, tror inte heller hon kommer lida av att leka med andra barn. Tror det är mest för min egen skull jag skulle vilja ha kontakt med de andra. Men samtidigt är det inte realistiskt eller nyttigt att tvinga sig till sånt, bara för att. Jag är övertygad om att mina vänner och jag kommer kunna ha trevligt ihop och ge samma upplevelse till våra barn.
 
Igår var det hockeyfest. Jag var hemifrån 18.30-21.45. Maken kom hem 01.30. Min mamma var här som barnvakt. (Hon kom i onsdags, åker hem idag.)
Det var jobbigt att åka iväg, eftersom utslagen blossat upp igen och Knoddrick inte var riktigt sig själv. Hon var ledsen sen under kvällen oxå och sov inte lika avslappnat som hon brukar, men mamma redde ut det. Och när jag kom hem och viskade i Knoddricks öra att jag var hemma nu småflinade hon och sov i tre timmar, så det kändes bra (oavsett om hon flinade p g a magen eller för att hon hörde mig).
Så nu har jag/vi varit borta på kvällen. Föredrar helt klart att vara borta dagtid. Men det var kul att komma iväg och träffa hockeykompisar och fira lagets finfina säsong. Och äta fläskfilé och sallad... (Får ju inte äta mjölkprotein, så den där delikata gratängen fick jag gå förbi snabbt.)

Idag har Knoddrick hittills varit pigg och glad. Utslagen blekare. Gymmat med mormor i en halvtimme nu, så det börjar väl bli dags att äta snart igen. Hade tänkt sova, men min kramphöft har krampat (blir besök hos sjukgymnasten på måndag).
Meningen är att vi ska åka 12 mil och hälsa på hos brorsan idag.
 
Igår stoppade jag öronproppar i öronen och la mig i sambons rum för att få sova. Om jag sov? Jodå, så pass att jag snarkade så högt att sambon hörde det från vardagsrummet :rofl:

Lillan hade vaknat halv ett och sov sedan vidare till strax efter sex. Då gick jag upp och matade henne samt sov i två timmar till :D
 
Ingen föräldragrupp här, det var typ 3 par på föräldrautbildningen som verkade trevliga och en av mödrarna har jag stannat och prata med en stund på en av mina promenader.

Tre av mina vänner har fått barn inom två månader före jag klämde ut I så I har tre bebisar att umgås med, vi ska bara få fingrarna ur och börja umgås lite oftare för Is skull.
Vi är ganska nöjda att ses en gång i kvartalet/halvåret normalt, så vi får anstränga oss lite nu så vi tar tag i den sociala biten nu när I är så liten.

Nu har det också beställts hem en cykelvagn till vårt hushåll! :banana:
Ska bli riktigt kul att åka runt med hela familjen i sommar på små turer och in till stan. :)
 
Jag är så fruktansvärt korkad. Ibland har jag suttit och pumpat men inte fått ut så mycket, knappt 50ml. Eftersom det inte räckte till en hel matomgång har jag typ ställt ifrån mig flaskan och sen slängt det när det blivit för gammalt. Men nu insåg jag att jag kan ju frysa in det eller spara det i kylen i olika behållare så kan jag ju använda alla slattar i alla fall. Kände mig så sjukt korkad och slösig när jag insåg det. :banghead::o:D
 
Nu har även min lilla tjej blivit skeptiskt mot alla utom mig och sambon.

Gallskrek när svärfar tog henne. Dock flinade hon mot honom på håll. Det tjatas fortfarande om att lära henne träffa folk. När jag vänligt påpekar att hon är i en fas då bara jag och sambon duger blir det nästan grinigt. Svärfar förstår dock :angel:
 
Jag är så fruktansvärt korkad. Ibland har jag suttit och pumpat men inte fått ut så mycket, knappt 50ml. Eftersom det inte räckte till en hel matomgång har jag typ ställt ifrån mig flaskan och sen slängt det när det blivit för gammalt. Men nu insåg jag att jag kan ju frysa in det eller spara det i kylen i olika behållare så kan jag ju använda alla slattar i alla fall. Kände mig så sjukt korkad och slösig när jag insåg det. :banghead::o:D
Jag har kört efter premissen att många slattar små blir tillslut full flaska. :D
 
Överlevt dagen (faktiskt varit glad och nyfiken nästan hela dagen), även om det blev jobbigt för övertrött tjej som bajsade sittandes i babyskyddet (inte najs, tydligen). Trots tvätt och blöjbyte utanför en övergiven mack blev hon jätteledsen, men så fort jag och maken (som verkligen inte ville köra men nu blev tvungen till det) bytte plats kunde Knoddrick slappna av och till slut somna. Helnöjd när hon vaknade och insåg att hon var hemma. Bytte en till bajsblöja och bytte om till pyjamas. Låg och jollrade helnöjd i soffan, ammade, däckade och har sovit sen typ 21.

Imponerad över hur duktig hon varit idag. Hoppas hon är lika glad även imorn, när vi bara ska vara hemma.

Håller nog på att vakna till lite just nu. Pruttar i a f och har rullat över till rygg från sidan. Jag som precis pumpat ur...
 
Överlevt dagen (faktiskt varit glad och nyfiken nästan hela dagen), även om det blev jobbigt för övertrött tjej som bajsade sittandes i babyskyddet (inte najs, tydligen). Trots tvätt och blöjbyte utanför en övergiven mack blev hon jätteledsen, men så fort jag och maken (som verkligen inte ville köra men nu blev tvungen till det) bytte plats kunde Knoddrick slappna av och till slut somna. Helnöjd när hon vaknade och insåg att hon var hemma. Bytte en till bajsblöja och bytte om till pyjamas. Låg och jollrade helnöjd i soffan, ammade, däckade och har sovit sen typ 21.

Imponerad över hur duktig hon varit idag. Hoppas hon är lika glad även imorn, när vi bara ska vara hemma.

Håller nog på att vakna till lite just nu. Pruttar i a f och har rullat över till rygg från sidan. Jag som precis pumpat ur...

Fanns visst mjölk. Och vi har sovit bra hela natten, med något avbrott. Däremot seeeg morgon, lyckades kunna ligga och dra mig under täcket till kl 9. Efter en dryg halvtimme i gymmet störtsomnade Knoddrick efter 30 sekunder vid bröstet och sover nu i sitt nest bredvid mig i soffan.

Är sugen på en promenad idag. Och vill nog försöka rida lite. Vad har ni för planer idag?
 
Städat fem boxar ("några extra") sorterat garn till mannens stora glädje och kokar nu kött till sjömansgryta. Och så hovslagaren ikväll. (Borde hänga tvätt och dra ett varv med dammsugaren. Tänker gå ut i stället)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 892
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp