Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surar lite på mannen som blev sur när jag var 30 min längre i stallet än vad jag uppskattat att jag skulle vara (tog 2 timmar från dörr till dörr) ammade de sista jag gjorde innan jag gick. Sonen hade blivit gnällig

Vääänta bara när jag börjar jobba:devil:
 
Är sugen på en promenad idag. Och vill nog försöka rida lite. Vad har ni för planer idag?
Knoddrick VÄGRADE slappna av, så det hela slutade med att hon följde med mig till stallet, efter 1,5 frustrerad timme...
Och mitt tålamod försvann långt före det... Lite PMS-känsla. Hann gråta lite oxå.

Sen sov Knoddrick, med några arga avbrott, i flera timmar. Och har varit på strålande humör sen dess.
 
Fanns visst mjölk. Och vi har sovit bra hela natten, med något avbrott. Däremot seeeg morgon, lyckades kunna ligga och dra mig under täcket till kl 9. Efter en dryg halvtimme i gymmet störtsomnade Knoddrick efter 30 sekunder vid bröstet och sover nu i sitt nest bredvid mig i soffan.

Är sugen på en promenad idag. Och vill nog försöka rida lite. Vad har ni för planer idag?
Jag, I och farfar var på utställning om de första kvinnliga pressfotograferna i Sverige. I sov som vanligt hela tiden. :)

Igår var vi på besök på pappans jobb. Sov som vanligt men bara faktiskt vaken en stund så de fick hälsa.
 
Nu är jag ledsen.. på riktigt.

Vi ska ha namngivning i maj hemma hos min mor. Det blir lättast så eftersom hon har gård med hästar. Annars måste de hem tidigare.

Tror ni inte svärmor måste gnälla. Varför just den dagen? Ska ni ha dopklänning? Det kan vi väl inte ha?

När jag så förklarar att just den helgen kan min morbror komma och han har med sig min mormor. De är viktiga för mig. Då började hon gasta om att de inte var viktiga och att hon kanske jobbade, på en lördag. Hon jobbar inte helger. Jag hade sån jävla lust att säga till henne att hon inte var välkommen om det inte duger.
Jag fick dock sagt att de bor i samma stad som sitt barnbarn, min släkt bor 35 mil bort och min far är inte ens intresserad att träffa sitt barnbarn så då är det min morbror och mormor jag har kvar. Då blev det tyst!

Det är ett jävla gnäll hela tiden :rage:
 
Senast ändrad:
När G bestämmer sig för att testa sin nya,sylvassa tand på bröstvårtan :crazy:

Hur länge tar de annars för en tand att växa upp? Vi hitta den i fredags och tror nu att hela spruckit genom tandköttet. Men sedan då?
 
Utvecklingssprång, överstimulans eller allergi i halsen alternativt sjuk... Återstår att se. Knoddrick är inte sig själv riktigt.
 
Nu är jag ledsen.. på riktigt.

Vi ska ha namngivning i maj hemma hos min mor. Det blir lättast så eftersom hon har gård med hästar. Annars måste de hem tidigare.

Tror ni inte svärmor måste gnälla. Varför just den dagen? Ska ni ha dopklänning? Det kan vi väl inte ha?

När jag så förklarar att just den helgen kan min morbror komma och han har med sig min mormor. De är viktiga för mig. Då började hon gasta om att de inte var viktiga och att hon kanske jobbade, på en lördag. Hon jobbar inte helger. Jag hade sån jävla lust att säga till henne att hon inte var välkommen om det inte duger.
Jag fick dock sagt att de bor i samma stad som sitt barnbarn, min släkt bor 35 mil bort och min far är inte ens intresserad att träffa sitt barnbarn så då är det min morbror och mormor jag har kvar. Då blev det tyst!

Det är ett jävla gnäll hela tiden :rage:

:heart

Men. Nog för att jag önskar att mina barn har relationer till sina mor/farföräldrar, men.. Så kämpigt du har det.
 
:heart

Men. Nog för att jag önskar att mina barn har relationer till sina mor/farföräldrar, men.. Så kämpigt du har det.

Svärmor är säkert bitter över att jag är hos dom på förmiddagarna ibland när E sover i vagnen, hon är inte hemma då. Jag tycker om svärfar. Han går att prata med och E tyckte om honom (nu är alla läskiga) och jag vill inte behöva välja bort honom för att svärmor beter sig som en bortskämd snorunge. Men det känns ju som att det kommer bli så till slut.

Det är så skönt att ösa ur sig här.
 
Nu är jag ledsen.. på riktigt.

Vi ska ha namngivning i maj hemma hos min mor. Det blir lättast så eftersom hon har gård med hästar. Annars måste de hem tidigare.

Tror ni inte svärmor måste gnälla. Varför just den dagen? Ska ni ha dopklänning? Det kan vi väl inte ha?

När jag så förklarar att just den helgen kan min morbror komma och han har med sig min mormor. De är viktiga för mig. Då började hon gasta om att de inte var viktiga och att hon kanske jobbade, på en lördag. Hon jobbar inte helger. Jag hade sån jävla lust att säga till henne att hon inte var välkommen om det inte duger.
Jag fick dock sagt att de bor i samma stad som sitt barnbarn, min släkt bor 35 mil bort och min far är inte ens intresserad att träffa sitt barnbarn så då är det min morbror och mormor jag har kvar. Då blev det tyst!

Det är ett jävla gnäll hela tiden :rage:

Det där gnället tar så onödigt mycket energi, som man hade kunnat lägga på annat. Som att umgås med den som gnäller, t ex. (Jag hade i a f orkat prata och träffa svärföräldrarna mer, om de inte hade en massa åsikter om allt helt i onödan.)

Det är erat barn, ni gör precis som ni vill.
 
Det där gnället tar så onödigt mycket energi, som man hade kunnat lägga på annat. Som att umgås med den som gnäller, t ex. (Jag hade i a f orkat prata och träffa svärföräldrarna mer, om de inte hade en massa åsikter om allt helt i onödan.)

Det är erat barn, ni gör precis som ni vill.

Ja det tar sjukt mycket energi. Jag vill att det ska vara roligt att åka dit men allt jag gör finns det en åsikt om.

Min sambo sa sist att så fort jag kliver innanför dörren ändrar jag attityd. Går direkt i försvarställning när jag kommer dit vilket inte är så konstigt.
 
Min sambo sa sist att så fort jag kliver innanför dörren ändrar jag attityd. Går direkt i försvarställning när jag kommer dit vilket inte är så konstigt.
Känner igen det. Bara svärfar nämns stelnar jag till. Jobbar hårt med att mjukna i a f tills han gjort eller sagt nåt och hitta mer tålamod, men är helt slut efteråt.
Svärmor är på nåt sätt lättare att besöka, men hon säger istället mer strunt.
 
Tjejerna i våran föräldragrupp är ju typ 10 år yngre än vad vi är, bortsett från en tjej som är nånstans närmare mig, och jag upplever det som att det finns två grupper som känner varandra sen innan och i a f har kontakt utanför gruppen. Jag skulle vilja ha nån slags kontakt med i a f nån av dem, för Sigrids skull, men har svårt för att ta första steget. Har andra kompisar som har fått barn förra året eller nu efter Sigrid, så kanske kan vi göra nåt ihop istället...
Hur har ni det med era grupper?

Hade inte möjlighet att vara med på första träffen, men fick ett sms om en träff hemma hos en av mammorna förra veckan, jättegulligt! Men hade inte möjlighet att vara med på den heller. Blir en ny träff hos bvc nu på onsdag, den ser jag fram emot! Sköterskan har sagt att vi är lite blandade åldrar och nästan alla har fått andra barnet utom ett par men de har visst tvillingar :)
Mammagruppen från dotterns tid är ett härligt gäng och vi träffas fortfarande då och då :)
 
Nu har även min lilla tjej blivit skeptiskt mot alla utom mig och sambon.

Gallskrek när svärfar tog henne. Dock flinade hon mot honom på håll. Det tjatas fortfarande om att lära henne träffa folk. När jag vänligt påpekar att hon är i en fas då bara jag och sambon duger blir det nästan grinigt. Svärfar förstår dock :angel:

Äh så jobbigt när det inte kan accepteras fullt ut att små barn behöver tid på sig att processa omgivningen...
Mina svärföräldrar var här förra veckan och min treåring är väldigt reserverad mot alla utom mig och sambon. Det har blivit bättre men hon är väldigt reserverad för svärfar (hennes farfar). Dagen efter får sambon ett sms där svärfar tackar för kvällen innan och tillägger att ett minus är att dottern inte vill gå till honom, det värker i hans farfarshjärta. Det är inte första gången han uttrycker sig så och han får faktiskt ursäkta men i min värld låter det där supertöntigt. Han vet hur hon är, låt henne vara så kommer hon av sig själv så småningom. När svärisarna gick hem på kvällen skulle dottern gå och lägga sig (hon hade varit uppe längre än vanligt så hon var väldigt trött och därför mer känslig) och sitter i sambons famn när båda trycker upp sina ansikten nära hennes och vill ha puss och kram :banghead: vilket får effekten att hon istället borrar in huvudet hos sambon. Då är det tur att lillebror inte bryr sig (ännu) om vem han är hos :p
 
Nu är jag ledsen.. på riktigt.

Vi ska ha namngivning i maj hemma hos min mor. Det blir lättast så eftersom hon har gård med hästar. Annars måste de hem tidigare.

Tror ni inte svärmor måste gnälla. Varför just den dagen? Ska ni ha dopklänning? Det kan vi väl inte ha?

När jag så förklarar att just den helgen kan min morbror komma och han har med sig min mormor. De är viktiga för mig. Då började hon gasta om att de inte var viktiga och att hon kanske jobbade, på en lördag. Hon jobbar inte helger. Jag hade sån jävla lust att säga till henne att hon inte var välkommen om det inte duger.
Jag fick dock sagt att de bor i samma stad som sitt barnbarn, min släkt bor 35 mil bort och min far är inte ens intresserad att träffa sitt barnbarn så då är det min morbror och mormor jag har kvar. Då blev det tyst!

Det är ett jävla gnäll hela tiden :rage:

:( Jag hade dukat under vid det här laget, att du orkar med människan!
 
När G bestämmer sig för att testa sin nya,sylvassa tand på bröstvårtan :crazy:

Hur länge tar de annars för en tand att växa upp? Vi hitta den i fredags och tror nu att hela spruckit genom tandköttet. Men sedan då?

Det kan ta några veckor, kanske tom ett par månader för vissa. Gissar på att det är en liten framtand i underkäken? De växer nog fram snabbast av alla men det är så olika.

Kan ju passa på att slänga ut ett par tips vid tandsprickning om barnen upplever det jobbigt. Vi köpte ett par gummitandborstar på apoteket (NUK) som man kan hjälpa till att gnugga lite med ffa när kindtänderna kommer. Kan även hållas av barnet själv, det följer med en "bricka" som man sätter på så att barnet inte kan köra ner borsten i halsen. Fördelen med borstarna är att det blir inget tjafs när man ska börja borsta tänderna sen :) Vi kombinerade detta med en tandsprickningskräm (från babydent, finns också på apoteket. Funkar dessutom svinbra på en själv om man har förskylningsblåsor i munnen ;)) när det var som värst. Vet att några använder alvedon att stryka på gommarna i munnen också.
 
Igår hade vi mockning av alla hagar, vi gör en räd två gånger per år och mockar 3 ha hagar... Förra gången var jag gravid och den här gången helt ur form så idag känns det lite i kroppen... Åkte hemifrån 10 och var hemma igen halv tre med ett stopp hemma för amning. Var lite nervös över hur det skulle funka att vara hemifrån så länge utan att ha pumpat ur, var lite rädd för att behöva åka hem ofta även om jag vet att han normalt sover tre-fyra timmar på dagen mellan ättillfällena. Men det gick finfint! Tur med vädret hade vi också, storm i fredags med regn, halv storm i lördags med skurar, igår var det blåst med strålande sol och idag halv storm med regn :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 900
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 984
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp