Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaccination idag, snart 12 veckor gammal. Vägdes in på 6,5 kg och var 62, 5 cm.
Alltså har han gått upp 2,8 kg och vuxit 11,5 cm sen födseln. Hans kurvor pekar nästan rakt uppåt :D Så det var skönt, torsken helt borta men han har fått sanslöst mycket skorv, jättekul när han har mycket hår :meh:
Vi för också en konstant kamp mot skorv. Vissa dagar vinner vi, men oftast vinner skorven.
 
Haha min svenska i förra inlägget. :rofl: Förvånad om ni fattade vad jag menade.

Barnvagnsbio idag. :love: Så mysigt! Rekommenderar det verkligen om det finns hos er. I sov så sött i mitt knä genom hela filmen. Levererade århundradets bajsblöja när jag kom hem så det rann både på ryggen och magen. Tur den inte kom på bion. :angel:

Gissar på typ autocorrect? :D:angel:

Som igår. Lämnar lillen ett tag på en filt på golvet. Kommer tillbaka och filten, bodyn samt ena benet helt nedsmetat med bajs :meh: Men det var ändå efterlängtat, krävdes några dagars väntan.
 
Vi för också en konstant kamp mot skorv. Vissa dagar vinner vi, men oftast vinner skorven.

Det är så drygt! Stora hade också men inte så farligt. Kan komma fortfarande fastän hon snart är tre, men oftast bara några fjäll här och där. Vad använder du mot skorven? Fick tips av sköterskan om salicyl-nånting?
 
Gissar på typ autocorrect? :D:angel:

Som igår. Lämnar lillen ett tag på en filt på golvet. Kommer tillbaka och filten, bodyn samt ena benet helt nedsmetat med bajs :meh: Men det var ändå efterlängtat, krävdes några dagars väntan.
Haha ja auto correct :angel:

Så himla mysigt med megabajsar.
Den här var också väntad. Hon bajsar typ 4-5 gånger på ett dygn men nu hade hon inte bajsat alls på ett dynga så det var ju också skönt att den kom.
 
Det är så drygt! Stora hade också men inte så farligt. Kan komma fortfarande fastän hon snart är tre, men oftast bara några fjäll här och där. Vad använder du mot skorven? Fick tips av sköterskan om salicyl-nånting?
Jag köpte hem salicylkräm, men då det står på den att överbliven kräm ska schamponeras (!) ur så har vi aldrig använt den. I är nämligen en liten torrboll så vi vill inte bada henne i onödan.
Vi kör borago-olja eller kräm, dermicin har vi hemma nu.
Den oljan tillför naturligt förekommande enzymer till hårbotten, så den kladdas på minst två gånger om dagen. Löser upp och gör så skorven släpper. :up:
 
Vaccination idag, snart 12 veckor gammal. Vägdes in på 6,5 kg och var 62, 5 cm.
Alltså har han gått upp 2,8 kg och vuxit 11,5 cm sen födseln. Hans kurvor pekar nästan rakt uppåt :D Så det var skönt, torsken helt borta men han har fått sanslöst mycket skorv, jättekul när han har mycket hår :meh:
Skorv här med. Knoddrick har dock typ inget hår alls, men jobbigt det med. Dessutom har hon ett smultronmärke som växer både i bredd och höjd, så vi är remitterade vidare.

Salsyvaselin funkar asbra mot skorvet. :)
 
Jag köpte hem salicylkräm, men då det står på den att överbliven kräm ska schamponeras (!) ur så har vi aldrig använt den. I är nämligen en liten torrboll så vi vill inte bada henne i onödan.
Vi kör borago-olja eller kräm, dermicin har vi hemma nu.
Den oljan tillför naturligt förekommande enzymer till hårbotten, så den kladdas på minst två gånger om dagen. Löser upp och gör så skorven släpper. :up:

Ja, jag läste lite om krämen och blev lite fundersam till schamponeringen. Badar honom helst inte mer än en gång per vecka. Ska kolla på det andra! :up:
 
Jag köpte hem salicylkräm, men då det står på den att överbliven kräm ska schamponeras (!) ur så har vi aldrig använt den. I är nämligen en liten torrboll så vi vill inte bada henne i onödan.
Vi kör borago-olja eller kräm, dermicin har vi hemma nu.
Den oljan tillför naturligt förekommande enzymer till hårbotten, så den kladdas på minst två gånger om dagen. Löser upp och gör så skorven släpper. :up:
Jag tvättar av bara huvet med riktigt blöta tvättlappar. Knoddrick är oxå en torris och med all eksem/nässelutslag hon har nu vill jag inte bada för mycket.
Smörjer in huvudet med babyolja efteråt (och minst varje morgon och kväll, som jag gör med hela kroppen).
 
Storkbett brukar vara ett rött märke, oftast i nacken, men har en vän vars barn fick i pannan. Det försvinner av sig själv men kan ta upp till några år om jag inte minns fel. Namnet kommer av att storken skulle hålla barnet i nacken, eller nåt sånt.

Smultronmärke har jag ingen aning om.
Haha okej! Aldrig hört talas om. :D
 
Jag tvättar av bara huvet med riktigt blöta tvättlappar. Knoddrick är oxå en torris och med all eksem/nässelutslag hon har nu vill jag inte bada för mycket.
Smörjer in huvudet med babyolja efteråt (och minst varje morgon och kväll, som jag gör med hela kroppen).
Vi kör locobase på Is torra partier och propyderm på resten av kroppen minst 2 ggr/dag då vi har fått utskrivet sådana där stora pumpar via BVC.
Sen kör jag propyderm på natten på huvudet så hon inte ska väcka sig genom att vifta på armarna mot hårbotten.
Nu har hon faktiskt börjat bli riktigt len, nu är det mest bara torrt på smalbenen. :)
 
Vi kör locobase på Is torra partier och propyderm på resten av kroppen minst 2 ggr/dag då vi har fått utskrivet sådana där stora pumpar via BVC.
Sen kör jag propyderm på natten på huvudet så hon inte ska väcka sig genom att vifta på armarna mot hårbotten.
Nu har hon faktiskt börjat bli riktigt len, nu är det mest bara torrt på smalbenen. :)
Babyolja verkar funka bra, så länge vi smörjer minst 2-3 ggr per dag, så jag nöjer mig med det. Hon var mycket torrare i huden innan utslagen bröt ut.
 
Vilken dag, och vilken duktig bebis jag har :love:
Låg i vagnen och pratade länge innan det blev tråkigt, då fick hon komma ner i selen. Det brast lite mellan där när vi skulle byta affär, visade sig vara hunger så käkade lite, satt lite i knät och ner i selen igen.

Däckade i nestet i sängen efter 200ml ersättning :D

Nu kanske vi vågar oss på att besöka det jättestora köpcentrumet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
441
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp