Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sitter på barnakuten vi :(
Krupp, eller ja falsk krupp heter det ju egentligen.. Inget farligt, men Fyyyy vad det är jobbigt att se hur tufft han har det :( Ändå orkar han vara glad (nåja, så länge han får sitta i famnen och ingen rör:p) och flörta med sköterskorna :heartFörhoppningsvis börjar väl Medicinerna att verka snart och han inte behöver mer, så att vi kan få åka hem. Jag är trött och hungrig och har dessutom haft sprängande huvudvärk hela dagen :crazy:
 
Vi sitter på barnakuten vi :(
Krupp, eller ja falsk krupp heter det ju egentligen.. Inget farligt, men Fyyyy vad det är jobbigt att se hur tufft han har det :( Ändå orkar han vara glad (nåja, så länge han får sitta i famnen och ingen rör:p) och flörta med sköterskorna :heartFörhoppningsvis börjar väl Medicinerna att verka snart och han inte behöver mer, så att vi kan få åka hem. Jag är trött och hungrig och har dessutom haft sprängande huvudvärk hela dagen :crazy:
Vad jobbigt. :(
Hoppas ni får komma hem och må bra snart.
 
Vi sitter på barnakuten vi :(
Krupp, eller ja falsk krupp heter det ju egentligen.. Inget farligt, men Fyyyy vad det är jobbigt att se hur tufft han har det :( Ändå orkar han vara glad (nåja, så länge han får sitta i famnen och ingen rör:p) och flörta med sköterskorna :heartFörhoppningsvis börjar väl Medicinerna att verka snart och han inte behöver mer, så att vi kan få åka hem. Jag är trött och hungrig och har dessutom haft sprängande huvudvärk hela dagen :crazy:
Åh han får krya på sig ❤
 
Det kommer få jättebra. Första gången för mig var ju katastrof men sen gick det bra. :up:

Jag har med mig selen som nödlösning ifall hon ledsnar på vagnen. Att bära henne på armen orkar jag ett tag men hennes sex kg är jobbigt för en otränad morsa.

Sist kände vi inte varandra direkt väl och jag mådde jätte dåligt psykiskt så det ska gå bättre denna gång :)
 
Skönt att det redan är bättre. Jag tycker krupp verkar väldigt läskigt.
Det var läskigt! Men vi hade som tur var bvc tidigare idag (detta började alltså lite smått igår kväll och han har fram tills EM varit som vanligt, förutom att han hostat lite då och då) och hon tyckte de få hostningarna han gjorde där, lät lite kruppiga (eller ja, falsk krupp är det ju, men den kallas visst vanligtvis bara krupp numerO_o).. Så jag var ju förberedd och hade läst på en del,så när det drog igång med hostatacker efter eftermiddagsluren så visste jag ju lite hur man skulle göra och varför.

Får se nu hur natten går, kortisonet skulle nå full effekt efter fyra timmar ungefär och hålla i sig i ca 12h totalt.. Just nu kan han ligga plant på rygg och ändå vara glad iaf:)
 
Det var läskigt! Men vi hade som tur var bvc tidigare idag (detta började alltså lite smått igår kväll och han har fram tills EM varit som vanligt, förutom att han hostat lite då och då) och hon tyckte de få hostningarna han gjorde där, lät lite kruppiga (eller ja, falsk krupp är det ju, men den kallas visst vanligtvis bara krupp numerO_o).. Så jag var ju förberedd och hade läst på en del,så när det drog igång med hostatacker efter eftermiddagsluren så visste jag ju lite hur man skulle göra och varför.

Får se nu hur natten går, kortisonet skulle nå full effekt efter fyra timmar ungefär och hålla i sig i ca 12h totalt.. Just nu kan han ligga plant på rygg och ändå vara glad iaf:)
Skönt att du var lite förbered :) Hoppas natten går bra!
 
Gny till i sömnen, börja vifta och sparka, vakna till, spy och få upp en massa vätska, sträcka på sig, skina upp i ett leende, störtsomna.
Jahopp, vi sover väl vidare då. Tur att jag envisas med att ha badlakan under oss när jag liggammar. (9 av 10 gånger somnar vi båda och samsover resten av natten/morgonen.)
 
Gny till i sömnen, börja vifta och sparka, vakna till, spy och få upp en massa vätska, sträcka på sig, skina upp i ett leende, störtsomna.
Jahopp, vi sover väl vidare då. Tur att jag envisas med att ha badlakan under oss när jag liggammar. (9 av 10 gånger somnar vi båda och samsover resten av natten/morgonen.)
Mysigt :D
 
Min kära svärmor hade tydligen tjurat till min sambo om att mormödrarna alltid får träffa sina barnbarn oftare än farmödrarna och frågat om jag tyckte det var jobbigt att träffa dom. :meh: Blev lite trött när jag hörde det faktiskt. Jag träffar mina föräldrar en gå genom i veckan typ och gjort den jag flyttade hemifrån. Jag har träffat svärföräldrarna fler gånger sen vi fick I än vad jag gjort på hela vårt förhållande, trots att svärföräldrarna bor mycket närmare än mina föräldrar. Då är det väl inte så konstigt att mina föräldrar träffar I oftare. :cautious:
 
Kan vi göra, om du bor nånstans i närheten av Åbo eller Iisalmi eller nånstans mellan dem. :D
Eventuellt åker vi direkt från Jämtland till Iisalmi, via Haparanda-Tornio, men vi vet inte än. DET blir en tuff resa i a f och då vill jag övernatta nånstans på mitten.

Du får ta ett varv längs kustremsan då jag bor i vasa. (Båten går ju från Umeå vink vink)
 
Min kära svärmor hade tydligen tjurat till min sambo om att mormödrarna alltid får träffa sina barnbarn oftare än farmödrarna och frågat om jag tyckte det var jobbigt att träffa dom. :meh: Blev lite trött när jag hörde det faktiskt. Jag träffar mina föräldrar en gå genom i veckan typ och gjort den jag flyttade hemifrån. Jag har träffat svärföräldrarna fler gånger sen vi fick I än vad jag gjort på hela vårt förhållande, trots att svärföräldrarna bor mycket närmare än mina föräldrar. Då är det väl inte så konstigt att mina föräldrar träffar I oftare. :cautious:
Känner igen attityden och skillnaden i förhållanden.
 
Vi sitter på barnakuten vi :(
Krupp, eller ja falsk krupp heter det ju egentligen.. Inget farligt, men Fyyyy vad det är jobbigt att se hur tufft han har det :( Ändå orkar han vara glad (nåja, så länge han får sitta i famnen och ingen rör:p) och flörta med sköterskorna :heartFörhoppningsvis börjar väl Medicinerna att verka snart och han inte behöver mer, så att vi kan få åka hem. Jag är trött och hungrig och har dessutom haft sprängande huvudvärk hela dagen :crazy:

Men usch :( Grannens treåriga tös har det och vet hur tufft de har det i perioder :( Skönt att han ändå verkar ta det bra och vara lite glad :) Krya på honom!
 
Vaccination idag, snart 12 veckor gammal. Vägdes in på 6,5 kg och var 62, 5 cm.
Alltså har han gått upp 2,8 kg och vuxit 11,5 cm sen födseln. Hans kurvor pekar nästan rakt uppåt :D Så det var skönt, torsken helt borta men han har fått sanslöst mycket skorv, jättekul när han har mycket hår :meh:
 
@Pilo Hon har inga problem med varken potta eller toa hemma, säger till eller springer fram till pottan/toan och säger kissa. Vi körde utan blöja (alltså helt bar om underkroppen) i tre dagar för att vänja henne hemma, första dagen var allt olyckor. Andra dagen hann hon inte fram till pottan en gång och tredje dagen hann hon inte in från sandlådan, sen har det inte hänt fler olyckor fram tills hon var tillbaka på förskolan. Hon avskyr att kissa på sig.
På förskolan säger hon inte ett pip utan kissar hellre på sig och vi vet att hon verkligen är fåordig så när hon hellre stod och kissade på sig (som vi vet att hon avskyr) då sa vi att nu måste hon få hjälp att komma över det här. Så vi får se.
 
Haha min svenska i förra inlägget. :rofl: Förvånad om ni fattade vad jag menade.

Barnvagnsbio idag. :love: Så mysigt! Rekommenderar det verkligen om det finns hos er. I sov så sött i mitt knä genom hela filmen. Levererade århundradets bajsblöja när jag kom hem så det rann både på ryggen och magen. Tur den inte kom på bion. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
441
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp