Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner oss duktiga. Hälsat på mina föräldrar idag. De bor 10 mil borta. Första gången :angel:

Varje gång vi tänkt åka har de blivit snöstorm eller snorhalt. Gick riktigt bra. G sov båda vägarna. Även min mormor var där idag så var riktigt roligt. Vi ses tyvärr väldigt sällan. G och mormor hade låååånga diskussioner. Märks dock att hon fyller 90 i nästa år:(
 
Hon somnade strax efter sju. Fick gå in och klappa lite på henne och ge henne nappen. Hon sover själv i vårat sovrum men det märks att det här språnget gör henne orolig. Jag är ändå imponerad över att hon fixar att man lämnar henne och att hon somnar och sover själv.
 
Alltså, denna konstanta hunger och suget efter tjocka lager med smör...jag blir galen! Tips på mättande mat som tar bort suget? (Komjölksfri)
 
Alltså...när man somnar mitt i amningen och vaknar av att dottern fortfarande är hungrig, brösten känns tomma och man faktiskt har förberett en flaska ersättning...men för 1,5 timme sen...och det var sista rena flaskan... :banghead:

Jag vill inte gå upp än. Jag vill sova mer. :arghh:
 
Alltså...när man somnar mitt i amningen och vaknar av att dottern fortfarande är hungrig, brösten känns tomma och man faktiskt har förberett en flaska ersättning...men för 1,5 timme sen...och det var sista rena flaskan... :banghead:

Jag vill inte gå upp än. Jag vill sova mer. :arghh:

Jag vill också sova mer, trodde verkligen på en sovmorgon då stora somnade ganska sent och lilla spenderade 1,5h i natt med att bajsa (och sen vara vaken). Men icke sa Nicke här finns de inget som heter sova :cool:
 
En till som somnade mitt i amningen! Vaknade och funderade yrvaket på om det inte var dags för lillans morgonmål när jag inser att hon ligger ju här bredvid mig och sover sött :o.
 
Alltså, denna konstanta hunger och suget efter tjocka lager med smör...jag blir galen! Tips på mättande mat som tar bort suget? (Komjölksfri)
Påmacka, gjort på havre. Är typ som en färskost och god att lägga riktigt tjockt på en macka.
Karln som kan äta komjölk vill numera att vi köper hem den enkom till honom fast han kan äta andra sorter. :)
Annars kör jag på mycket pålägg vad det än må vara, men det var åh andra sidan länge sen jag vande av mig med smör på mackor.
Röror är också gott, typ skagenröra.
 
Jobbig natt. Jag är så trött. Fick sova mellan nio och halv tolv vilket var bra men sen började helvetet med att hon vaknade varannan timme och gnällde samt tränade karate. Har aldrig varit med om maken till bebis att kasta sig omkring i sömnen. Gick in till sambon som fick ta över när hon vaknade och var ledsen, jag behövde en paus.

Jag fick till slut somna om vid 4!! Och fick sova till 6 ungefär. Lite sliten i hjärnkontoret.

Hon måste få en egen säng. Då kan hon träna sin karate utan att det känns lika mycket i min säng :laugh:

Fast jag tror sömnen blir bättre igen bara hon kommer ut det här förbaskade språnget.
 
Idag var sonens första dag på förskolan sen I föddes. Maken lämnar honom kl 7 och kl 8.30 ringer personalen om att det går vattkoppor på förskolan så jag hastar iväg och hämtar hem honom. Två timmar hann han att vara där och nu håller vi tummarna att han och lillasyster slipper bli sjuka. Får se när han kan gå till förskolan igen, ska ringa BVC och höra vad de tycker också.

Hur hade ni andra (med storasyskon i förskolan) gjort?
 
När hela dagarna går ut på att få jätte övertrött bebis att sova tio minuter för att sedan vakna, skrika och fortsätta vara jätte övertrött. Ge mig styrka!
 
Idag var sonens första dag på förskolan sen I föddes. Maken lämnar honom kl 7 och kl 8.30 ringer personalen om att det går vattkoppor på förskolan så jag hastar iväg och hämtar hem honom. Två timmar hann han att vara där och nu håller vi tummarna att han och lillasyster slipper bli sjuka. Får se när han kan gå till förskolan igen, ska ringa BVC och höra vad de tycker också.

Hur hade ni andra (med storasyskon i förskolan) gjort?
Har inga syskon men hoppas ni slipper vattkoppor!
 
Alltså min bebis är så duktig. Var i köpcentrum igen. Sov som en sten, vaknade när vi skulle fika så passade på att amma och byta bajsblöja. Sen sprattlade hon en stund till folk runt omkrings stora förtjusning innan hon somnade om igen. Tröttnade lagom tills vi skulle åka hem.

Köpte så sjukt fina kläder till I. Men rätt onödigt. Skulle egentligen försöka hitta ett blocketpaket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 980
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp