Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jomensåatte svärmödrar :angel:
Min skötte sig faktiskt bra idag. Hon hade bara åsikter om att jag ammade för mycket ("ge ersättning på förmiddagen så att du inte blir så trött") och bytte blöja för snabbt ("dagens moderna blöjor tål mer än en kissning"). Men jag avfärdade hennes åsikter direkt och förklarade att jag faktiskt redan ger ersättning och att tröttheten även påverkas av hormoner och den avbrutna sömnen på natten. Och att inte byta blöja när barnet illvrålar bara för att blöjan "tål mer" får hon glömma.
 
Middag hos svärföräldrarna. Svärmor har redan påpekat att I borde kunna ligga själv på filt medan vi äter och inte sitta i vår famn samt att I inte behöver äta fören hon skriker trots att vi märker att hon är hungrig...

I är väl bara någon vecka äldre än C och visst ibland kan han ligga i gymmet, men det går ju knappast bara att lägga net honom och tro att han ska vara nöjd... Vill han vara nära får han vara nära helt enkelt! Jag/sambon kan äta med en hand eller vänta, mår C bra mår vi bra och förstår inte varför vissa äldre inte förstår sånt!
 
I är väl bara någon vecka äldre än C och visst ibland kan han ligga i gymmet, men det går ju knappast bara att lägga net honom och tro att han ska vara nöjd... Vill han vara nära får han vara nära helt enkelt! Jag/sambon kan äta med en hand eller vänta, mår C bra mår vi bra och förstår inte varför vissa äldre inte förstår sånt!

Och min som är snart 4mån vill också sitta i knät. Varför ska man vägra dom det? Vi brukar turas om att äta både hemma och borta. Jag vet att hon en vacker dag inte vill sitta i mitt knä längre så det är lika bra att passa på när hon vill vara nära.
 
I är väl bara någon vecka äldre än C och visst ibland kan han ligga i gymmet, men det går ju knappast bara att lägga net honom och tro att han ska vara nöjd... Vill han vara nära får han vara nära helt enkelt! Jag/sambon kan äta med en hand eller vänta, mår C bra mår vi bra och förstår inte varför vissa äldre inte förstår sånt!
Ja exakt. Vi kan ju lägga ner en stund i gymmet eller baby sittern men hon tyckte jag kunde lägga henne på en filt på golvet eller i deras säng. Blev väldigt ifrågasatt när jag sa att hon kommer vakna igen. I är liksom 6 veckor, vill hon ha närhet så får hon det.
 
Och min som är snart 4mån vill också sitta i knät. Varför ska man vägra dom det? Vi brukar turas om att äta både hemma och borta. Jag vet att hon en vacker dag inte vill sitta i mitt knä längre så det är lika bra att passa på när hon vill vara nära.
Håller med. Varför ska man vägra dom närhet? Knappast så att dom kommer sitta i våra knän när dom är 15 år
 
Min skötte sig faktiskt bra idag. Hon hade bara åsikter om att jag ammade för mycket ("ge ersättning på förmiddagen så att du inte blir så trött") och bytte blöja för snabbt ("dagens moderna blöjor tål mer än en kissning"). Men jag avfärdade hennes åsikter direkt och förklarade att jag faktiskt redan ger ersättning och att tröttheten även påverkas av hormoner och den avbrutna sömnen på natten. Och att inte byta blöja när barnet illvrålar bara för att blöjan "tål mer" får hon glömma.
Antingen ammar man för mycket eller så ammar man för lite...

Jag fick ett långt förmaningstal om palmolja i ersättning innan jag fick en chans att säga att hon inte ens äter ersättning. Nä men då var det fel. Jag borde absolut ge henne ersättning ibland för att orka med...
 
Min skötte sig faktiskt bra idag. Hon hade bara åsikter om att jag ammade för mycket ("ge ersättning på förmiddagen så att du inte blir så trött") och bytte blöja för snabbt ("dagens moderna blöjor tål mer än en kissning"). Men jag avfärdade hennes åsikter direkt och förklarade att jag faktiskt redan ger ersättning och att tröttheten även påverkas av hormoner och den avbrutna sömnen på natten. Och att inte byta blöja när barnet illvrålar bara för att blöjan "tål mer" får hon glömma.

Här hängs det över oss vid blöjbyten för att se så inte rumpan är röd. Jag får nästan alltid en lektion om hur/när man byter blöja. Men faktiskt så har jag slutat ta illa upp. Hon vill bara lillan väl även fast det är jobbigt för mig att höra tjatet.

Igår dock när jag lämnade rummet en sväng för att ge E paus fick jag höra att hon måste vänja sig vid folk. Hur ska det annars gå på dagis? :banghead:

Att bebisar i hennes ålder inte tål så mycket intryck går inte in.
 
Att bebisar i hennes ålder inte tål så mycket intryck går inte in.
Det är ju det att de inte ser eller förstår konsekvenserna.

Igår träffade vi en vän till svärfar på stan. Han dök ner i barnvagnen och pillade bort luvan och filten utan minsta tecken på gränser. "Måste ju se hur hon ser ut." Blev så paff så jag hann inte reagera.
 
Det sista jag fick höra innan jag åkte hem var "ni spänner väl fast henne ordentligt". Nä jag låter det käraste jag har åka i bilen utan att sitta fastspänd. :banghead:
 
Råkade beställa hem en ergobaby 360 förra veckan. Idag hämtade jag den från posten och stoppade ner en glad bebis. Bebis fortsatte vara glad tills jag skulle få ur henne. Lite krånglig sele men mycket skönare att bära i. Hennes babybjörn var inte ergonomisk och antagligen blev hon för varm i den.
 
Fara till svågern 33 mil gick ganska okej, hon sov mer än halva vägen men blev tyvärr riktigt less de sista 20 minuterna. Hon har annars åkt bil max 30 min, så drygt 3 h (med paus förstås) blev lite av ett hopp.
Men när vi kommit fram började I storgråta vid åsynen av farbror, kusiner och ett främmande hus och slutade inte förrän hon somnade för kvällen. 6 h senare. :cry:
Hon fick någon paus här och var, men hon var verkligen jätteledsen så det värkte i hjärtana på oss. Hon verkar ha gått in i en fas där alla andra än mamma och pappa är läskiga. :(

Natten var sen bra och morgonen okej, men hon var fortfarande grumsig så vi gav oss och for hem igen. Det får bli en resa till dem en annan gång.

Väl hemma är ungen så nöjd och glad. Hon lever verkligen i nuet. :)
Men vi kände oss snuvade på påskfirandet och ringde min mor (som bara bor på andra sidan stan) och frågade om hon ville ha lite middagsgäster vilket hon tackade ja till. :D

Nu när vi visste vad som skulle hända så gömde vi först I i famnen, sen fick hon sitta på andra sidan bordet i famnen hos en av oss med ryggen till alla läskiga människor.
Tids nog tog nyfikenheten överhand och tillslut kunde hon sitta vänd mot dem och skratta, le och vara allmänt glad och kommunikativ med dem. :banana:

Så vi fick avsluta på topp och for hemåt när hon började bli trött för kvällen. Nu sitter jag och försöker söva henne. :up:
Resten av påsken ska vi bara vara vi tre. :)
 
Glad påsk!

Vi hade över min familj idag för en påsklunch idag och det var mycket trevligt! Min kära mor skulle förstås komma med pekpinnar om att L "inte kan vara hungrig än" för det hade ju inte gått 4 timmar sedan förra målet... :meh:
Brorsonen som är straxt under året börjar bli nyfiken på sin lillkusin så det är väldigt kul! Hoppas de kommer kunna leka mycket ihop i framtiden :love:.
 
Glad påsk!

Vi hade över min familj idag för en påsklunch idag och det var mycket trevligt! Min kära mor skulle förstås komma med pekpinnar om att L "inte kan vara hungrig än" för det hade ju inte gått 4 timmar sedan förra målet... :meh:
Brorsonen som är straxt under året börjar bli nyfiken på sin lillkusin så det är väldigt kul! Hoppas de kommer kunna leka mycket ihop i framtiden :love:.

Det vet du säkert men förr skulle ju barnen bara äta var fjärde timma, det tyckte man var rätt oavsett hur mkt barnen skrek... Suck!
 
Det vet du säkert men förr skulle ju barnen bara äta var fjärde timma, det tyckte man var rätt oavsett hur mkt barnen skrek... Suck!
Yes har hört det förr! I teorin låter det smidigt med ett schema man kunde följa men tycker personligen det låter hemskt att vägra en hungrig bebis att äta bara för klockan säger annat :(. Fast jag tittar förstås också på klockan för att kunna utesluta t.ex. hunger när L är ledsen - d.v.s. åt hon för en timme sedan är det inte jättetroligt att hon är hungrig nu så provar vi annat för att trösta.

Veckan började bra med att L sov flera timmar på dagen tre dagar i rad. De efterföljdes förstås av tre dagar då hon vägrat sova mer än 20 min åt gången dagtid:meh:.
 
Ställer in alla andra planer för idag. Knoddrick har haft svårt att komma till ro när hon haft pappatid så att jag fått egentid i stallet. Nu blir det istället hockey på tvn och hemmamys. :heart
Äta hamburgare, prata strunt och kramas med vänner kan vi göra fler gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 890
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 980
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp