Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag två på nya dieten går fint. Småhungrig hela tiden, måste få i mig mer fett, tror jag. Ska även skaffa kalciumtillskott imorn. Men annars går det bra. Märker ganska stor skillnad hos Knoddrick redan. Bajset har ändrat karaktär, huden är lite bättre och hon har inte lika ont i magen. Spyr fortfarande en hel del, men inte alls som i helgen.

Ersättningen smakar för övrigt peck och blä enligt mig, men Knoddrick dricker, så då är den inte så illa enligt henne i a f. Har hittills druckit mindre än innan. Vet inte om det är för att hon får behålla mer och kan ta vara på mer per omgång eller om det var så att hon åt mer för att hon hade ont i magen...
 
Det här med att sova utan bh har gett resultat. :D
I kombination med att Knoddrick börja sova mer på nätterna, typ 21-03 och 04-08, ger mig istället motsatt problem...men jag pumpar gärna ur för att ha i frysen. Synd bara att man är så himla trött på natten. Pumpandet blir så mycket jobbigare då.
 
Handlat nya nappar till flaskorna idag. Märkte att de fanns i olika storlekar :angel: så sonen har kämpat med en för 0+ månader. Nu fick han en 4+ månader. Köpte även plastskedar, dags att börja introducera mat....någon dag:nailbiting:
 
Är de någon annan som börjar jobba "tidigt"? Jag skall ju börja om en månad då sonen är 5.5 månader. Pappa blir hemma. Det jag funderar på är om jag borde ha "pappaskola" innan. Jag har ju ansvar 10-12 timmar i dygnet och jag har märkt att mannen inte är så bra på att tyda signaler. Han försöker men de blir inte så bra. Brukar låta honom hållas, men ibland måste jag ju säga att näää, de är hungergnäll inte tröttgnäll osv.
 
Är de någon annan som börjar jobba "tidigt"? Jag skall ju börja om en månad då sonen är 5.5 månader. Pappa blir hemma. Det jag funderar på är om jag borde ha "pappaskola" innan. Jag har ju ansvar 10-12 timmar i dygnet och jag har märkt att mannen inte är så bra på att tyda signaler. Han försöker men de blir inte så bra. Brukar låta honom hållas, men ibland måste jag ju säga att näää, de är hungergnäll inte tröttgnäll osv.

Jag tror det kan vara bra att pappa får upptäcka själv, är han själv hemma så tror jag har lär sig till slut!
 
Är de någon annan som börjar jobba "tidigt"? Jag skall ju börja om en månad då sonen är 5.5 månader. Pappa blir hemma. Det jag funderar på är om jag borde ha "pappaskola" innan. Jag har ju ansvar 10-12 timmar i dygnet och jag har märkt att mannen inte är så bra på att tyda signaler. Han försöker men de blir inte så bra. Brukar låta honom hållas, men ibland måste jag ju säga att näää, de är hungergnäll inte tröttgnäll osv.
Jag hade nog gett lite in case of emergency-tips. Typ om sonen vägrar somna och du har något bra knep, visat magmassage eller nåt sånt. Men annars hade jag låtit han lära sig tyda signalerna själv.
 
Städade med I i bärsele. Hon var extremt nöjd hela tiden men tackade mig genom att leverera en spya över mig och bärselen och två bajsblöjor. :D Vi kan kalla bärselen officiellt invigd.

Jag har sjal, cornelis verkar trivas och somnar när jag startar damsugaren :p väldigt smidigt!
 
Är de någon annan som börjar jobba "tidigt"? Jag skall ju börja om en månad då sonen är 5.5 månader. Pappa blir hemma. Det jag funderar på är om jag borde ha "pappaskola" innan. Jag har ju ansvar 10-12 timmar i dygnet och jag har märkt att mannen inte är så bra på att tyda signaler. Han försöker men de blir inte så bra. Brukar låta honom hållas, men ibland måste jag ju säga att näää, de är hungergnäll inte tröttgnäll osv.

Vill han ha tips? I så fall är det ju bara att tipsa på, men annars skulle jag ge maken samma chans att lära känna barnet som du har haft, dvs på egen hand och på eget vis.
 
Är de någon annan som börjar jobba "tidigt"? Jag skall ju börja om en månad då sonen är 5.5 månader. Pappa blir hemma. Det jag funderar på är om jag borde ha "pappaskola" innan. Jag har ju ansvar 10-12 timmar i dygnet och jag har märkt att mannen inte är så bra på att tyda signaler. Han försöker men de blir inte så bra. Brukar låta honom hållas, men ibland måste jag ju säga att näää, de är hungergnäll inte tröttgnäll osv.
Jag kommer börja jobba ganska snart. Beroende på när jobbet tillåter det. (Men helst vill jag hitta nåt annat.) Vi jobbar redan med att maken ska kunna vara själv med Knoddrick. T ex ska jag på 4 timmar yoga på fredag. :eek:
 
Min mor var på besök idag och det föll inte i god jord med I.
Hon grät när hon såg sin mormor, sen när vi försökte lyfta över henne och när jag försökte sätta I i babysittern då hon då hamnade närmare mormor sin. :( Men min mor tog det över förväntan och tog alla närmanden i bebisens takt. :up:
Tillslut kunde hon hålla I en liten stund och mot slutet av besöket vågade I le och vara lite glad när mormor var alldeles nära (om jag sjöng och skumpade henne medan). :)
När de gått slocknade I vid bröstet och sov nästan 2 h, helt slutkörd.

Och vi ska fara och hälsa på min svåger med familj i helgen och därmed Is kusiner på 7 respektive 9 år samt sova över där.
Ska bli skitkul, men efter idag steg spänningen något. :crazy::nailbiting:
Asch, det ordnar sig. :D
 
Min mor var på besök idag och det föll inte i god jord med I.
Hon grät när hon såg sin mormor, sen när vi försökte lyfta över henne och när jag försökte sätta I i babysittern då hon då hamnade närmare mormor sin. :( Men min mor tog det över förväntan och tog alla närmanden i bebisens takt. :up:
Tillslut kunde hon hålla I en liten stund och mot slutet av besöket vågade I le och vara lite glad när mormor var alldeles nära (om jag sjöng och skumpade henne medan). :)
När de gått slocknade I vid bröstet och sov nästan 2 h, helt slutkörd.

Och vi ska fara och hälsa på min svåger med familj i helgen och därmed Is kusiner på 7 respektive 9 år samt sova över där.
Ska bli skitkul, men efter idag steg spänningen något. :crazy::nailbiting:
Asch, det ordnar sig. :D

Min flinar åt allt som har ett ansikte :D
Rätt skönt att kunna lämna över henne åt de som vill hålla henne och få göra något annat under tiden.

Dock är det bara jag som fått henne att skratta ännu. Tydligen är jag väldigt rolig... :laugh:
 
Astma och amning. Då mina astmamediciner inte har någon forskning gällande graviditet så har jag varit utan. (Går då jag har lindriga symptom) Var på barnmorskans råd

Igår var jag hos astmaskötaren, måste göra nya kontroller osv. Får recept på mina vanliga mediciner (ventoline och flixotide)

Väl hemma läser jag att det inte finns forskning gällande om de går ut i bröstmjölken och att man skall kontakta läkare. Meddelade att jag ammar men fick noll info.
Flixotide skall jag ta 2X250mg morgon/kväll
Ventolin skall jag ta 2X2 doser morgon kväll då jag skall blåsa i pef
 
Spyr slem, stundvis hackandas och är missnöjd. Suger ut snorbuse efter snorbuse på skitförbannad unge. Dregglar mängder i perioder.

Jodå, sova gott på natten, det får maken, katterna och Knoddrick ägna sig åt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 975
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp