Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår dåliga sömn blev katastrof. Tror han sov som längst 30 min åt gången. Så hela dagarna gick åt att försöka få honom att sova

Lät tufft. Då har vi det än så länge ganska enkelt.
Skrapat ihop kanske 3h totalt idag. Men något sammanhängande är bara att glömma.

Det var en trött och lite frustrerad bebis som somnade kvart i sex efter lite rop och protester.
 
Kan man vara så elak att bara fortsätta gå när hon vaknar i vagnen och gallskriker?
Jag ser ju att hon fortfarande är trött när hon vaknar eftersom hon gnuggar sig i ögonen och gäspar.

Sambon jobbar natt och behöver sova så jag tänkte gå en långpromenad på förmiddagen men ska hon vakna efter 30 min och skrika känns det inte så jätte kul att gå långt ifrån hemmet.
 
Kan man vara så elak att bara fortsätta gå när hon vaknar i vagnen och gallskriker?
Jag ser ju att hon fortfarande är trött när hon vaknar eftersom hon gnuggar sig i ögonen och gäspar.

Sambon jobbar natt och behöver sova så jag tänkte gå en långpromenad på förmiddagen men ska hon vakna efter 30 min och skrika känns det inte så jätte kul att gå långt ifrån hemmet.

Tar med mig selen ut också. Visst hon hatar den men då kan hon åtminstonde vara nära och rör jag mig hela tiden uppskattar hon det nog bättre :)

Så jäkla trist att ungen börjat göra så här i vagnen. Jag älskar ju att röra på mig :arghh:
 
Sömnbristen under dagtid fortsätter här med och det tar över en timme att natta henne. Man tycker hon borde slockna direkt efter måltiderna men stackarn är väl övertrött :(. Nästäppan håller fortfarande i sig så det kanske kan påverka men i övrigt så är hon pigg och glad om dagarna. Blir dock allt svårare med koksaltlösningen för lilltjejen har blivit riktigt duktig på att sparka med benen och vifta med armarna :p.

Har tid hos BVC imorgon så då får vi se hur mycket hon har växt! Är lite orolig att hon inte får äta sig mätt alla måltider (hon blir kinkig och släpper bröstet och skriker/gråter) så ska passa på att fråga barnmorskan om det.
 
Kan man vara så elak att bara fortsätta gå när hon vaknar i vagnen och gallskriker?
Jag ser ju att hon fortfarande är trött när hon vaknar eftersom hon gnuggar sig i ögonen och gäspar.

Sambon jobbar natt och behöver sova så jag tänkte gå en långpromenad på förmiddagen men ska hon vakna efter 30 min och skrika känns det inte så jätte kul att gå långt ifrån hemmet.
Jag brukar proppa i nappen och fortsätta traska. Är hon jätteledsen tar jag upp henne, tröstar och lägger ner igen. I brukar i alla fall somna om då.
 
Knoddrick bara spyr idag. Magen hård aom en för hårt uppblåst fotboll förut. Hon sprängde blöjan efter det, för andra gången idag. Men det slutade inte där. Har nog inte slutat riktigt än heller. Men just nu ligger hon som en ostbåge och sover, liggandes över maken.
Blir bara :arghh: när hon kräks och verkar besvärad. Maktlösheten är jobbig.



Maken kastade ut mig förut. Han sa åt mig att åka till stallet. Så jag satt upp och red i 5 minuter. Gav mig jättemycket energi. :heart
 
Lillan vaknade tre och ville ha mat. Tog ett tag för henne att somna om. Då vaknade kattfan till och tyckte att han skulle börja prata, leka och ha sig. Jag är arg! Och helt slut :cry: Kommer vara trött idag. Är för stressad för att orka sova tills E vaknar igen.
 
Knoddrick bara spyr idag. Magen hård aom en för hårt uppblåst fotboll förut. Hon sprängde blöjan efter det, för andra gången idag. Men det slutade inte där. Har nog inte slutat riktigt än heller. Men just nu ligger hon som en ostbåge och sover, liggandes över maken.
Blir bara :arghh: när hon kräks och verkar besvärad. Maktlösheten är jobbig.



Maken kastade ut mig förut. Han sa åt mig att åka till stallet. Så jag satt upp och red i 5 minuter. Gav mig jättemycket energi. :heart

Har ni testat att utesluta komjölksprotein ur din kost och ersättningen? Kanske är det som spökar? ❤️
 
Har ni testat att utesluta komjölksprotein ur din kost och ersättningen? Kanske är det som spökar? ❤️
Jag kör laktosfritt. Som ersättning får hon Baby Semp1 Lemolac. Så det är om vi testar nån annan ersättning kanske.

Vi har fått sova inatt. Och äta frukost utan samma kräkfrekvens som igår. Och bajsat. Sover nu igen. Hoppas det fortsätter så här.
 
Jag kör laktosfritt. Som ersättning får hon Baby Semp1 Lemolac. Så det är om vi testar nån annan ersättning kanske.

Vi har fått sova inatt. Och äta frukost utan samma kräkfrekvens som igår. Och bajsat. Sover nu igen. Hoppas det fortsätter så här.
Läste på lite, fick mig en tankeställare som maken höll med om och bollade med bvc-sköterskan. Hon höll med mig om att det är en bra idé att testa komjölksfri diet. Så nu kan jag glömma ost, smör, mjölk och sånt i tre veckor. Har fått annan ersättning från bvc att testa med.

Tack för tankeställaren, @*Gotlandsrusset*
 
Läste på lite, fick mig en tankeställare som maken höll med om och bollade med bvc-sköterskan. Hon höll med mig om att det är en bra idé att testa komjölksfri diet. Så nu kan jag glömma ost, smör, mjölk och sånt i tre veckor. Har fått annan ersättning från bvc att testa med.

Tack för tankeställaren, @*Gotlandsrusset*
Men det mesta av det där finns i mjölkproteinfritt. Min svåger va mjölkproteinallergisk ett tag och nästan allt gick att byta ut mot någon sorts ersättning, bara ett tips ;)
 
Men det mesta av det där finns i mjölkproteinfritt. Min svåger va mjölkproteinallergisk ett tag och nästan allt gick att byta ut mot någon sorts ersättning, bara ett tips ;)
Ja, absolut! Men vi får väl se hur mycket jag orkar byta ut. Om det visar sig att vi hittat svaret på gåtan och Knoddrick mår bättre så inget snack, då köper jag ersättningarna. Men till en början nu nöjer jag mig med ett paket Milda och väljer annan mat istället.
 
Läste på lite, fick mig en tankeställare som maken höll med om och bollade med bvc-sköterskan. Hon höll med mig om att det är en bra idé att testa komjölksfri diet. Så nu kan jag glömma ost, smör, mjölk och sånt i tre veckor. Har fått annan ersättning från bvc att testa med.

Tack för tankeställaren, @*Gotlandsrusset*

Varsågod ❤️ Håller själv på med samma så tanken slog mig när jag läste de du skrev. Tänk på att sojaprotein är snarlikt så uteslut det också :)
 
Läste på lite, fick mig en tankeställare som maken höll med om och bollade med bvc-sköterskan. Hon höll med mig om att det är en bra idé att testa komjölksfri diet. Så nu kan jag glömma ost, smör, mjölk och sånt i tre veckor. Har fått annan ersättning från bvc att testa med.

Tack för tankeställaren, @*Gotlandsrusset*

Ett tips är att prova längre än 3 veckor.
Det tar 2 veckor för bröstmjölken att bli ren från mjölkprotein och sedan 2 veckor bebis kropp att göra sig ren från mjölkproteinet.
Så jag skulle tipsa om att köra minst 6 veckor för att verkligen kunna se någon skillnad under lång sikt..
Mycket märker man bli bättre fort, men annat kan ta längre tid.
Finns annars risk för att man tror att det inte funkar och så kör man igång igen mwd mjölkprodukter fast det egentligen är så att de är allerigska..

/Mamma till son som är mjölkproteinallergisk sedan 1månad ålder
 
Ett tips är att prova längre än 3 veckor.
Det tar 2 veckor för bröstmjölken att bli ren från mjölkprotein och sedan 2 veckor bebis kropp att göra sig ren från mjölkproteinet.
Så jag skulle tipsa om att köra minst 6 veckor för att verkligen kunna se någon skillnad under lång sikt..
Mycket märker man bli bättre fort, men annat kan ta längre tid.
Finns annars risk för att man tror att det inte funkar och så kör man igång igen mwd mjölkprodukter fast det egentligen är så att de är allerigska..

/Mamma till son som är mjölkproteinallergisk sedan 1månad ålder
Aha. Det är ju intressant och nånting att diskutera med bvc-sköterskan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 975
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp