Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ge mig öronproppar. Vi skall i morgon till amningsmotagning (han äter ännu varannan timme dygnet runt) bl.a. Skall han vägas före och efter mat. MEN han skall vara oäten tre timmar innan. Hjälp

Dessutom kommer tydligen en gubbe och byter vattentätaren i morgon. Hitta en lapp på dörren att de försökt vara idag
 
Ge mig öronproppar. Vi skall i morgon till amningsmotagning (han äter ännu varannan timme dygnet runt) bl.a. Skall han vägas före och efter mat. MEN han skall vara oäten tre timmar innan. Hjälp

Dessutom kommer tydligen en gubbe och byter vattentätaren i morgon. Hitta en lapp på dörren att de försökt vara idag

Går han upp dåligt i vikt?
 
Gav I till sambon. Tagit långdusch, hårinpackning, filat fötterna, ansiktsskrubb, kroppsskrubb, ansiktsmask. Avslaget är typ borta. För första gången sen jag födde barn känner jag mig riktigt fräsch.

Synd att jag har stygn kvar annars hade jag typ velat sexa till det lite. :o
 
Var ute med hästen för första gången på lääääänge och det blåaste nåt infernaliskt. Hade sällskap av häst som behövde stöd ute. Min gubbe skötte sig exemplariskt och fastän han inte är riden på så länge och rejäl blåst gick han mestadels på lång tygel :love:

Tillbaks i stallet ringer sambon "en som är hungrig" och jag hör hur lillen vrålar i bakgrunden. Har du inte gett mjölken i kylen undrar jag och det hade han inte. Stresspåslag deluxe av lillens vrål så jag skyndar mig hem, men då får han mat av sambon. Ser att jag en halvtimme tidigare fått meddelande i stil med "skulle inte du läsa mjölk i kylen?". Han hade inte sett den (fastän flaskan stod rakt in) för det var fel flaska :banghead: Tack för den... Nåja jag fick en härlig ridtur och det känns minsann i magmusklerna nu trots att vi bara skrittade!
 
En ja. Något sexytime blev det inte. I hade jätteont i magen. Knorrade och knorrade så vi fick lugna henne i skift. Vi 12 sprängde hon blöjan trodde hon skulle lugna ner sig då men har varit mammig hela natten. Gick och la mig i vår stora bäddsoffa tillsis för att få lite mer space och kunna ja henne bredvid mig bättre. :(
 
E vände sig från mage till rygg idag. Så klart passade hon på medans jag var i köket och kokade flaskor så jag missade det :arghh:

När jag skulle kolla om hon ville göra det igen stoppade hon näsan i backen och vrålade i stället. Säkert trött för hon somnade som en stock i nestet sen :up:
 
I början gick de dåligt med viktuppgång men nu ökar han ca 1 kg i månaden. Men trots att han är fyra månader äter han med 1-2 timmars mellanrum

Hela tiden eller under ökningsperioder? Det gjorde min dotter också av och till vissa perioder. Om han går upp verkar han ju få i sig det han behöver. :)
 
Vi är nog inne i första utvecklingssprånget. Att jag inte tänkte på det tidigare. Förklarar i alla fall varför hon helt plötsligt vägrar nestet utan ska ligga hud mot hud, vaknar gråtandes på natten (aldrig sett henne gråta tidigare) och varför jag bara duger igen efter haft en tid där pappa är helt ok.
 
Här hemma hostas det friskt av typ alla... Lillen har en rälig slemhosta, men han hostar bara till ibland så jag undrar om det bara åker ner i halsen från näshålan och så hostar han av det. Oavsett låter det fruktansvärt.
 
Hela tiden eller under ökningsperioder? Det gjorde min dotter också av och till vissa perioder. Om han går upp verkar han ju få i sig det han behöver. :)

Hela tiden dygnet runt. Gått framåt på så sätt att tidigare åt han en gång i timmen

Kl

Blev som sakt vägd och gick upp 68g på bröstmjölk. Inga anatomiska hinder och bra sugteknik.

Hon fundera att de kanske var min mjölk som är för tunn så nu skall jag under en vecka äta 3 mellanmål a minst 150 kalorier. Och lägga lite extra fett på smörgåsen.

Men för nätterna skall vi i sluter på månaden testa ge gröt till kvällen och se om han sover bättre på det.
 
Insåg idag att E snart inte är en liten bebis längre. Blev lite sorgsen då jag de tre första månaderna nästan bara känt ångest och ilska gentemot mig själv. Nu har jag börjat uppskatta att vara mamma, jag busar, tröstar och gullar med E på ett sätt jag önskade jag hade orkat göra från början. Det gör lite ont i hjärtat att jag "missat" den första tiden :(
 
Insåg idag att E snart inte är en liten bebis längre. Blev lite sorgsen då jag de tre första månaderna nästan bara känt ångest och ilska gentemot mig själv. Nu har jag börjat uppskatta att vara mamma, jag busar, tröstar och gullar med E på ett sätt jag önskade jag hade orkat göra från början. Det gör lite ont i hjärtat att jag "missat" den första tiden :(

Visst, tiden kommer inte tillbaka men kom ihåg att du alltid kommer att vara hennes mamma och att ni har många år kvar ❤
 
Visst, tiden kommer inte tillbaka men kom ihåg att du alltid kommer att vara hennes mamma och att ni har många år kvar ❤

Jag är så glad och lycklig nuförtiden att just hon är våran dotter. Idag kröp vi ner i sängen och hon ville för första gången på länge ligga nära och somnade tätt intill mig, det kommer jag leva på ett tag.

Jag tänker på de som mår dåligt hela första året och är glad att jag ändå mår mycket bättre redan.
 
2 sprutor och rotavirus - några timmar senare... Gör så ont i mig att se hur ont hon har och hur hon kämpar med magen. Men hellre det en dö alt få mén för livet av sjukdomarna. NU, har hon somnat... Då har hon skrikit från och till sen 17. Ingen feber men gav ändå alvedon runt 20:00. Verkar som det har haft effekt ❤️
 
Här hemma hostas det friskt av typ alla... Lillen har en rälig slemhosta, men han hostar bara till ibland så jag undrar om det bara åker ner i halsen från näshålan och så hostar han av det. Oavsett låter det fruktansvärt.

Åh så jobbigt :( hoppas att ni kryar på er
 
2 sprutor och rotavirus - några timmar senare... Gör så ont i mig att se hur ont hon har och hur hon kämpar med magen. Men hellre det en dö alt få mén för livet av sjukdomarna. NU, har hon somnat... Då har hon skrikit från och till sen 17. Ingen feber men gav ändå alvedon runt 20:00. Verkar som det har haft effekt ❤️

Usch låter hemskt :( Men skönt att alvedonen hjälpte henne :heart
 
Åh så jobbigt :( hoppas att ni kryar på er

Tack!

Ja nån gång ska det väl ge sig. Har tid på VC om en månad för stora eftersom hon snorar enorma mängder igen. Så får se om hon bär på småinfektioner (hennes allmäntillstånd är som vanligt och hon äter som en häst) eller om hon, hemska tanke, är allergisk :nailbiting: så vi måste göra oss av med katterna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp