Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så menar de... Dock skall man komma ihåg att min man bara ör 170cm lång så då kanske även G blir lite kort i rocken (även om männen på min mors sida blir 190-200 cm) och 10 cm har han ju växt från "start"

Ja det känns ju logiskt i sådana fall men bra att dom kollar upp ändå!
 
Trots att halva underkäken ilar så behövde jag komma ut i det fina vädret. Så jag stoppade ner Knoddrick i vagnen och började gå, för att få henne att somna, så att jag sen kunde kratta lite löv. Efter en km släppte Knoddrick sista "greppet" och somnade. Så en km till sov hon jätteskönt. Kom hem, spanade på fåglarna i tre minuter och sen var Knoddrick vaken. Sen började kampen... Provade med mobil hängandes i vagnen, att byta kissblöja och att gunga, men nä, tålamodet tog slut. In och knyta sjal och sen nytt försök ute igen. Men nä, en minut fick jag. Så jag gav upp, hämtade posten och nu sitter vi soffan och ammar. :cautious:
Nåja, stallet kvar ikväll. Men då somnar Knoddis förhoppningsvis i bilen så att jag hinner mocka i lugn och ro innan jag tar in hästarna...
 
Maken hann hem i tid, så jag kunde åka till stallet ensam. Knoddrick sov 21.30-03.00 :eek: (!!!), åt 1,5 bröst och sover nu vidare. :heart

Hon tycktes det var konstigt att ligga på sin vänstra sida och äta, men inga problem när hon väl var igång. :D (Blev tvungen att byta sida p g a visdomstanden.)

Åt ett grönt äpple igår. Knoddrick hade magknip idag. Stackarn. Dessutom bajsat 4 gånger mellan 8 och 21...
 
Någon som vet hur @Lenis mår? Hoppas livet är lite lättare för dig. ❤

Tack snälla du för omtanken! Idag har jag hittat till datorn igen, var ett tag sen sist.. Jag kämpar på med amning så gott det går, haft en jobbig tid nu då lilleman blivit sjuk och fick en slempropp i halsen och blev blå och inte fick luft alls och sen blev det 112 och även om det vände innan han blev helt medvetslös och han började andas igen innan vi hann till sjukhuset, så blev jag livrädd och tja.. det hänger i lite. Har bra stöd via bvc här vilket känns bra även om det ju inte hjälper direkt i vardagen.
 
Tack snälla du för omtanken! Idag har jag hittat till datorn igen, var ett tag sen sist.. Jag kämpar på med amning så gott det går, haft en jobbig tid nu då lilleman blivit sjuk och fick en slempropp i halsen och blev blå och inte fick luft alls och sen blev det 112 och även om det vände innan han blev helt medvetslös och han började andas igen innan vi hann till sjukhuset, så blev jag livrädd och tja.. det hänger i lite. Har bra stöd via bvc här vilket känns bra även om det ju inte hjälper direkt i vardagen.
Men åh din stackare. Du verkligen råkat ut för allt. Hoppas det vänder snart. ❤
 
Tack snälla du för omtanken! Idag har jag hittat till datorn igen, var ett tag sen sist.. Jag kämpar på med amning så gott det går, haft en jobbig tid nu då lilleman blivit sjuk och fick en slempropp i halsen och blev blå och inte fick luft alls och sen blev det 112 och även om det vände innan han blev helt medvetslös och han började andas igen innan vi hann till sjukhuset, så blev jag livrädd och tja.. det hänger i lite. Har bra stöd via bvc här vilket känns bra även om det ju inte hjälper direkt i vardagen.
(Gillar hjälpen och att du hittat hit igen, inte det som hände sonen.)
 
Fyra månaders kontroll idag. Pigg och glad baby
7630g och 61,7 cm. 42,8 cm huvud
Dock fortfarande för kort så vi skall ta liten blodbild och sköldkörtelvärden. :crazy:
Tur man själv jobbar på labb så vet vad de går ut på. Synd att jag inte råkar ha grejor hemma nu annars skulle vi tagit själva

Här kollar de sköldkörteln på alla iom pku-testet, har man ngt liknade i Finland?
 
Tack snälla du för omtanken! Idag har jag hittat till datorn igen, var ett tag sen sist.. Jag kämpar på med amning så gott det går, haft en jobbig tid nu då lilleman blivit sjuk och fick en slempropp i halsen och blev blå och inte fick luft alls och sen blev det 112 och även om det vände innan han blev helt medvetslös och han började andas igen innan vi hann till sjukhuset, så blev jag livrädd och tja.. det hänger i lite. Har bra stöd via bvc här vilket känns bra även om det ju inte hjälper direkt i vardagen.

Stackars liten :( Min dotter satte i halsen när hon var nio månader, rejält. Jag fick typ vända henne uppochner och banka ordentligt i ryggen. Det satt i ett tag efteråt. Bra att du ändå har stöd från bvc, det underlättar säkert en del.
 
Försöker verkligen få min envisa son att ha huvudet på fler sätt än åt vänster men shit vad han är envis! Undrar vem han fått det ifrån :angel: Så nu sitter jag med datorn på golvet på hans andra sida och har dessutom lagt en amningskudde så han kommer lite på sidan. Ändå skulle han ha huvudet åt vänster i början... Börjar undra om han låg så med huvudet i magen.
 
Här kollar de sköldkörteln på alla iom pku-testet, har man ngt liknade i Finland?

Man tar från navelsträngen när de är nyfödda och då var värden bra i alla fall. Var just inne och kollade provsvaren och Tsh var 7,42 (övre gräns 7 vid hans ålder) däremot var trombosyterna 578 ( 450 övre gräns) tycker inte han varit sjuk men kanske han trots allt varit lite småsnorig. Gissar vi får göra om processen (jippiii, not. Gick nog riktigt bra, pappa höll i. Tyvärr hade han inga bra ådror så de fick gräva lite, han skrek faktiskt mer när han vaccinerades)
 
Det var ju klart som själve f.. att när man själv behöver sova en stund är lillen klarvaken, knorrig eller envisas med att spotta ut nappen och gnälla :devil: De dagar jag inte känner att jag behöver sova ja då kan han ligga i flera timmar och sova.
 
Jag måste säga att jag är överaskad över märket naty från apotea. Använder deras blöjor i stl 3 nu och de sitter jätte bra och hon är torr på morgonen. Med Liberos, både touch och newborn så är hon dyngsur på morgonen även fast jag byter blöja på natten, har fått tvätta nestet en himla massa gånger. Måste beställa mera natys :)

Idag har hon hittills varit... jobbig! Fick inte äta frukost, hon låg i gymmet fem minuter innan hon började vråla, jag var så elak att jag lät henne skrika tills jag åtminstone brett en smörgås så jag kunde äta med en hand.

Sitta i knät? Nej
Gunga babysitter? Nej
Äta mat? Aldrig i livet, då måste hon ju halvligga i mitt knä :eek:
Sitta i sele? Hur vågar jag ens prova något så fruktansvärt? :rage:
Åka vagn? Nöjd 10 min :angel:
Så atte, behöver jag säga att mina öron gör ont? :laugh:
 
Jag måste säga att jag är överaskad över märket naty från apotea. Använder deras blöjor i stl 3 nu och de sitter jätte bra och hon är torr på morgonen. Med Liberos, både touch och newborn så är hon dyngsur på morgonen även fast jag byter blöja på natten, har fått tvätta nestet en himla massa gånger. Måste beställa mera natys :)

Idag har hon hittills varit... jobbig! Fick inte äta frukost, hon låg i gymmet fem minuter innan hon började vråla, jag var så elak att jag lät henne skrika tills jag åtminstone brett en smörgås så jag kunde äta med en hand.

Sitta i knät? Nej
Gunga babysitter? Nej
Äta mat? Aldrig i livet, då måste hon ju halvligga i mitt knä :eek:
Sitta i sele? Hur vågar jag ens prova något så fruktansvärt? :rage:
Åka vagn? Nöjd 10 min :angel:
Så atte, behöver jag säga att mina öron gör ont? :laugh:

Det är ok med hörselskydd :D

Jag förstår din frustration, min stora var lika krävande som liten, fast med närhet. Oerhört påfrestande. Nu när hon snart blir tre är hon fortfarande ganska krävande men på ett annat sätt. Som när man hämtar på fsk och hon kastar sig om ens ben :love: Eller säger "PU" och vill pussas :love:
 
Det är ok med hörselskydd :D

Jag förstår din frustration, min stora var lika krävande som liten, fast med närhet. Oerhört påfrestande. Nu när hon snart blir tre är hon fortfarande ganska krävande men på ett annat sätt. Som när man hämtar på fsk och hon kastar sig om ens ben :love: Eller säger "PU" och vill pussas :love:

Hon är en lätt bebis när hon inte är i ett språng.
Oftast ligger hon nöjt i gymmet och pratar med allt som hänger där, hon brukar vara nöjd i knät bara hon får sitta. Vagnen har hon avgudat och babysittern har hon börjat gilla.

Nu har hon dock sovit i tre timmar :eek:
Det var länge sedan.
 
Ska snart ut och rida(!) för första gången på typ ett halvår. En stallkamrat och jag ska skritta ut en liten sväng :D Hennes häst behöver sällskap och min gubbe är en trygg typ så vi förenar nytta med nöje! Har pumpat ut och ska snart amma lillen så klarar han sig när jag är borta. Sååå nice det ska bli!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp