Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om E är inne i det fjärde utvecklingssprånget. Känns lite tidigt ännu, hon är ju bara tre månader och tio dagar. Vet inte vad det blir i veckor, kan inte räkna.

Men hon har blivit jäääätte ledsen när hon blir nedlagd. Hon är väldigt med, stoppar leksaker i munnen, pratar med ljud jag inte hört förut, sover otroligt dåligt under dagarna och blir då arg som ett bi efter en timme vaken. Vagnen duger inte!

Men varje morgon när jag kommer in i sovrummet ler hon åt mig. Då kan alla utvecklingsprång komma samtidigt om det är så. Jag hoppas dock det går över snart. Var så löjligt skönt att kunna göra massor med saker för två veckor sen med en bebis som kunde ligga själv där jag la henne.

Tur att hon fortfarande kan sova själv i våran säng hela natten.
 
Ja! Så trodde ju jag med. Tom när min man ringde 112 så hörde jag att han fick motivera att ambulans borde komma. Att "nej, vi kör inte i egen bil" för så dålig som hon var precis då behövde vi till centralsjukhuset 7 mil bort. Annars har vi bara 5 min.

Mycket bättre skutta nu! Ammat flera gånger med bra kraft och pratat. Fick träffa en AT läkare som jag fick lära vaccinationsprogrammet och var fontanellen är ("jag kan inte barn")
Men summa summarum. Blir hon superjätteslemmigthostigt ska jag ta Näsfrida och suga i halsen :confused: frågade flera gånger. Men... Det kommer jag inte att våga:nailbiting:

Men hon är bättre så jag hoppas på lugn natt.

Vilket aber det är med sjuka barn:(

Funderar på att starta igång viaplayen jag fick med nån babybox. Hittar inget kul på Netflix längre. Någon som fått samma erbjudande med en gratis fotobok? Loggade in på Photobox men får inte igång erbjudandet. Har en hel extern hårddisk med kort som ju aldrig blir framkallade eller något med. Men i datorn bara växer högen med kort.. Och jag är så rädd för ev krasch eller så att man skulle förlora allt. Speciellt med barnen nu.
:rage: :crazy: O_o :mad: Idioti.


Har Viaplay sen innan, så jag gav bort min värdecheck.

De där fotoboksbolagen åker på stryk om de dyker upp här. Så less på deras reklam!!!
 
Borde åka nånstans och ta babybilder. Knoddrick är ju liksom 10 veckor på fredag(!!!).
Borde bestämma datum för dop oxå. Men vi väntar faktiskt (sen idag :angel: ) på att prästen ska höra av sig om när han kan. Sen gäller det ju att kyrkan är ledig då...och bygdegården.
 
Knoddrick sovit sen typ 21. :crazy:
Känns inte kul att behöva väcka henne bara för att det är dags att amma... :down:

Dessutom ligger jag här och är nervös för tandläkarbesöket om knappt 8 timmar. :crazy: Jag brukar inte vara det inför tandläkaren, men nu ska en visdomstand ut och den här gången lär det inte gå lika smidigt som förra gången - nu lär de behöva skära upp för att få ut den. :arghh:
Dessutom stressar jag över att behöva lämna Knoddrick hemma och åka ifrån så tidigt på morgonen. Vi ligger ju och drar oss till minst 10 i vanliga fall, om det går. :angel:
Just det att lämna henne hemma i en ny situation stressar allra mest. Och jag vet att jag behöver göra just sånt här. [när kontrollbehovet är för stort]
 
Nej, aldrig roligt att behöva väcka barn. :(Har svårt för att ens väcka storebror när han sover så gott mitt på dagen. Han äter inte i sömnen om du bara visar maten, håller framför näsan?

Så mysigt med babykort! :heart
Ska ni ta i studio eller bara hemma?

Jag är lite trött när jag inser att jag läste för fort sen, funderade en stund på varför Knoddrick skulle dra ut visdomständer redan :angel:
 
Nej, aldrig roligt att behöva väcka barn. :(Har svårt för att ens väcka storebror när han sover så gott mitt på dagen. Han äter inte i sömnen om du bara visar maten, håller framför näsan?

Så mysigt med babykort! :heart
Ska ni ta i studio eller bara hemma?

Jag är lite trött när jag inser att jag läste för fort sen, funderade en stund på varför Knoddrick skulle dra ut visdomständer redan :angel:
:rofl: Liiite tidigt att dra ut tänder. :D

Jag pumpade ur, väntade en halvtimme utöver det och sen kunde jag inte låta bli längre. Fullkissad blöja och vrååålhungrig unge. Hon blev lite förvånad över att få flaska, men var sen helnöjd. Hade hon sovit i min säng och inte kissat 2-3 ggr så hade hon nog inte vaknat om jag langat fram bröstet, men nu var det ju inte så enkelt.

Har en kompis som kan komma hem till oss och ta amatörbilder om några veckor, men jag ska ändå åka till studion i stan och kolla vad det kostar.
 
(För övrigt behövde tandläkaren inte skära. Och hon sa emot även andra saker som hygienisten sagt. Så nu är nästa besök bokat direkt hos tandläkaren, så slipper jag få fel besked fler gånger. Jag känner mig så himla trygg med henne. :heart)
 
(För övrigt behövde tandläkaren inte skära. Och hon sa emot även andra saker som hygienisten sagt. Så nu är nästa besök bokat direkt hos tandläkaren, så slipper jag få fel besked fler gånger. Jag känner mig så himla trygg med henne. :heart)
Och maken & Knoddrick har haft en helt ok morgon. Först lite gym och sen har Knoddrick kräkts ner sig två gånger och ätit 150ml ersättning, men haft lite svårt att sova mer än 5-15 minuter. Nu ligger hon och sover djupt i min famn och maken glor avundsjukt.
 
(För övrigt behövde tandläkaren inte skära. Och hon sa emot även andra saker som hygienisten sagt. Så nu är nästa besök bokat direkt hos tandläkaren, så slipper jag få fel besked fler gånger. Jag känner mig så himla trygg med henne. :heart)

Det där är som att gå till läkaren... Man får lika många olika besked som det finns läkare. Typ. :meh: Min sambo gick till en tandläkare som hans mamma gått till i 20+ år och hon var jättenöjd (haft skräck innan). Helt plötsligt hade min sambo ett jättehål och det var tvunget att lagas nu annars behövde tanden minsann rotfyllas! Jag skickade honom till min tandläkare istället, eftersom jag är i branschen lät det väldigt suspekt i mina öron att helt plötsligt ha ett gigantiskt hål när han året innan inte hade en tendens till hål. Min sambo är sjukt noga med sina tänder. Min tandläkare konstaterade hål, men inget akut och det behövde verkligen inte rotfyllas. Min sambo går numera till min tandläkare. Slut på OT.
 
Dottern är på fsk och jag sitter nyduschad i soffan och väntar på att lilleman ska vakna, vi har precis varit i stallet (vilket väder! Min häst fäller som sjutton!).
Jag börjar misstänka att lillen inte är lika bekväm med att vem som helst håller honom längre. Jag visste ju att detta skulle komma förr eller senare, men sålänge sambon fortfarande duger så är jag nöjd. Bara han inte blir en klisterlapp som dottern var, jag kommer gå under då.
I övrigt övar han på att vända sig från rygg till mage, det är visst lite klurigare än vice versa för det kan han nu. Han gillar att stå också, men jag hoppas verkligen att han inte blir tidig med att gå... De brukar inte ha förstånd att hålla sig när de trillar om de går för tidigt så huvudet är i farozonen då. Dottern var sen, hon gick inte förrän hon var nästan 16 månader.
 
L fick testa babygymmet idag och verkade ge det godkänt! :up: Dock var ryggläget mer populärt än magläget men så länge hon tränar nacke/rygg genom att vara halvliggandes på mig och maken och titta upp så tror jag inte det är någon fara. Får höra om BVC säger något annat nästa vecka.

Hon är dock (om möjligt) ännu svårare att få att somna nu för tiden. Tar snarare mini-pauser på 5 - 10 min än faktiskt sover om dagarna och väldigt svår att lägga för natten. Skriker ofta, även vid bröstet, och växlar mellan att kunna vara självständig och vilja ha konstant uppmärksamhet. Hon blir ju 8 veckor idag så misstänker att hon är i ett utvecklingssprång? Natten var dock bra! Sov från ca 22 - 02 och sedan till kl. 06! :bump:
 
Fyra månaders kontroll idag. Pigg och glad baby
7630g och 61,7 cm. 42,8 cm huvud
Dock fortfarande för kort så vi skall ta liten blodbild och sköldkörtelvärden. :crazy:
Tur man själv jobbar på labb så vet vad de går ut på. Synd att jag inte råkar ha grejor hemma nu annars skulle vi tagit själva
 
Hon är dock (om möjligt) ännu svårare att få att somna nu för tiden. Tar snarare mini-pauser på 5 - 10 min än faktiskt sover om dagarna och väldigt svår att lägga för natten. Skriker ofta, även vid bröstet, och växlar mellan att kunna vara självständig och vilja ha konstant uppmärksamhet. Hon blir ju 8 veckor idag så misstänker att hon är i ett utvecklingssprång? Natten var dock bra! Sov från ca 22 - 02 och sedan till kl. 06! :bump:
Stämmer med Knoddricks ändringar av beteendemönster den senaste veckan.
 
Fyra månaders kontroll idag. Pigg och glad baby
7630g och 61,7 cm. 42,8 cm huvud
Dock fortfarande för kort så vi skall ta liten blodbild och sköldkörtelvärden. :crazy:
Tur man själv jobbar på labb så vet vad de går ut på. Synd att jag inte råkar ha grejor hemma nu annars skulle vi tagit själva

Kan sköldkörteln göra så man inte växer ordentligt? Eller har dom några ideer?
 
Sitter ute och njuter av det fantastiska vårvädret! Har bara en tunn tröja på och det är nästan för varmt här i vår goa hörna på uteplatsen. Imorgon ska det tyvärr regna så man får väl njuta nu. Ska ut lite senare när sambon kommer hem och handla skor till dottern. Lite för varmt med fodrade stövlar nu.
 
Sitter ute och njuter av det fantastiska vårvädret! Har bara en tunn tröja på och det är nästan för varmt här i vår goa hörna på uteplatsen. Imorgon ska det tyvärr regna så man får väl njuta nu. Ska ut lite senare när sambon kommer hem och handla skor till dottern. Lite för varmt med fodrade stövlar nu.

Hos oss blåser det och är ingen sol så blir lite avis!!
 
Kan sköldkörteln göra så man inte växer ordentligt? Eller har dom några ideer?

Så menar de... Dock skall man komma ihåg att min man bara ör 170cm lång så då kanske även G blir lite kort i rocken (även om männen på min mors sida blir 190-200 cm) och 10 cm har han ju växt från "start"
 
Är det bara min bebis som blir helt hysterisk av att bli upplyft ur badet?
Alltså jag vill knappt bada henne längre. Hon älskar det verkligen... Lite för mycket :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 882
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp