Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi ännu en maratonnatt! Vaknar av mer fisande men lillen vaknar inte. Mina bröst är så hårda så jag kan höra dem klaga så jag gick in i badrummet och fick igång utdrivningsreflexen så nu känns det lite bättre. Ska han fortsätta så här hoppas jag att brösten snart ställer in sig på detta!
 
Äntligen vaknade han! Och visst var där lite :turd: i blöjan. Inte alls så mycket som jag förväntade mig så det fortsätter väl under dagen då :)
 
Siri inledde den nya veckan med sömnrekord- 6,5 timme sömn utan amning. Halleluja, jag tror att jag blir religiös!

Vår största lärdom förra veckan var att inte ta några beslut som innefattar större utgifter på egen hand. Jag var jättenöjd med köpet av flygbiljetter till Costa Rica tills jag insåg att det är regnperiod när vi tänkt åka dit. Jahopp... jag lägger inte 50 lax på en resa till monsunregn. Dagens uppdrag för mig blir att avboka och kolla på ny destination.
 
Hoppas era tillfrisknar fort. :heart sitter i kö för läkartid efter en hemsk hostnatt. När jag trodde att det började vända igårkväll. Hon pratade och log igen. Men nu är det bara :turd:

Snällaste farfar har förkylda storebror på studiebesök på hans jobb på brandstationen. För att jag skulle sova... Men nu måste vi åka snart, hoppas jag. Vc, Ring upp nu, tack! :(
 
Hoppas era tillfrisknar fort. :heart sitter i kö för läkartid efter en hemsk hostnatt. När jag trodde att det började vända igårkväll. Hon pratade och log igen. Men nu är det bara :turd:

Snällaste farfar har förkylda storebror på studiebesök på hans jobb på brandstationen. För att jag skulle sova... Men nu måste vi åka snart, hoppas jag. Vc, Ring upp nu, tack! :(

Men usch :( Hoppas ni får komma till snabbt!
 
Halv tre. Men har en tid. Men alltså frågorna!

"Vad sa dom på akuten i lördags då?"
"är det första barnet? Nej
Vad gjorde du när storebror var förkyld då? Han var aldrig förkyld som 6 veckors bäbis.
Nej, men nu då? Vad har du gjort för honom?
Han är 2,5 och har haft hosta och rinnsnuva. Inte andningsproblem."
"det tar tid vet du med förkylningar"
A hostar till lite då jag försöker amma.
"men det där lät inte farligt, och hon kissar och bajsar sa du, och ingen feber.. (sagt på det viset att det är ju lugnt, för hon gör ju allt det)"
Då höll jag på att tappa tålamodet, ska man inte få hjälp om man har en täppt,hostig och förkyld 6(!!)veckors bäbis som inte orkar äta ordentligt och bara sover!!

Ja, hon kissar och bajsar och äter lite, men vafan spelar det för roll när hostar så hon nästan blir blå och låter fruktansvärt!
Och jag har inte sovit ordentligt på snart två veckor så nu sitter jag här och lipar... Och känner hur det rosslar mot min hand. Hon sover med bröstet i munnen och jag är rädd för att mjölken ska sina....

Men vi fick en tid.

Nu ska jag ta mig samman och trycka i mig socker så jag orkar idag med... Det enda som håller mig vaken och igång just nu
 
Halv tre. Men har en tid. Men alltså frågorna!

"Vad sa dom på akuten i lördags då?"
"är det första barnet? Nej
Vad gjorde du när storebror var förkyld då? Han var aldrig förkyld som 6 veckors bäbis.
Nej, men nu då? Vad har du gjort för honom?
Han är 2,5 och har haft hosta och rinnsnuva. Inte andningsproblem."
"det tar tid vet du med förkylningar"
A hostar till lite då jag försöker amma.
"men det där lät inte farligt, och hon kissar och bajsar sa du, och ingen feber.. (sagt på det viset att det är ju lugnt, för hon gör ju allt det)"
Då höll jag på att tappa tålamodet, ska man inte få hjälp om man har en täppt,hostig och förkyld 6(!!)veckors bäbis som inte orkar äta ordentligt och bara sover!!

Ja, hon kissar och bajsar och äter lite, men vafan spelar det för roll när hostar så hon nästan blir blå och låter fruktansvärt!
Och jag har inte sovit ordentligt på snart två veckor så nu sitter jag här och lipar... Och känner hur det rosslar mot min hand. Hon sover med bröstet i munnen och jag är rädd för att mjölken ska sina....

Men vi fick en tid.

Nu ska jag ta mig samman och trycka i mig socker så jag orkar idag med... Det enda som håller mig vaken och igång just nu
Hoppas hon kryar på sig. ❤ förstår att du är less.
 
Halv tre. Men har en tid. Men alltså frågorna!

"Vad sa dom på akuten i lördags då?"
"är det första barnet? Nej
Vad gjorde du när storebror var förkyld då? Han var aldrig förkyld som 6 veckors bäbis.
Nej, men nu då? Vad har du gjort för honom?
Han är 2,5 och har haft hosta och rinnsnuva. Inte andningsproblem."
"det tar tid vet du med förkylningar"
A hostar till lite då jag försöker amma.
"men det där lät inte farligt, och hon kissar och bajsar sa du, och ingen feber.. (sagt på det viset att det är ju lugnt, för hon gör ju allt det)"
Då höll jag på att tappa tålamodet, ska man inte få hjälp om man har en täppt,hostig och förkyld 6(!!)veckors bäbis som inte orkar äta ordentligt och bara sover!!

Ja, hon kissar och bajsar och äter lite, men vafan spelar det för roll när hostar så hon nästan blir blå och låter fruktansvärt!
Och jag har inte sovit ordentligt på snart två veckor så nu sitter jag här och lipar... Och känner hur det rosslar mot min hand. Hon sover med bröstet i munnen och jag är rädd för att mjölken ska sina....

Men vi fick en tid.

Nu ska jag ta mig samman och trycka i mig socker så jag orkar idag med... Det enda som håller mig vaken och igång just nu

Så jävla tråkigt att inte bli tagen på allvar! :mad: Har hört flera i min närhet som fått kriga för att få vård, nu senast en vän vars femmånaders hade vattkoppor och blev jättedålig. Tre vändor på akuten krävdes det (och en ganska arg mamma som dessutom är ssk) innan det konstaterades att barnet har lunginflammation :banghead::banghead::banghead:
 
Halv tre. Men har en tid. Men alltså frågorna!

"Vad sa dom på akuten i lördags då?"
"är det första barnet? Nej
Vad gjorde du när storebror var förkyld då? Han var aldrig förkyld som 6 veckors bäbis.
Nej, men nu då? Vad har du gjort för honom?
Han är 2,5 och har haft hosta och rinnsnuva. Inte andningsproblem."
"det tar tid vet du med förkylningar"
A hostar till lite då jag försöker amma.
"men det där lät inte farligt, och hon kissar och bajsar sa du, och ingen feber.. (sagt på det viset att det är ju lugnt, för hon gör ju allt det)"
Då höll jag på att tappa tålamodet, ska man inte få hjälp om man har en täppt,hostig och förkyld 6(!!)veckors bäbis som inte orkar äta ordentligt och bara sover!!

Ja, hon kissar och bajsar och äter lite, men vafan spelar det för roll när hostar så hon nästan blir blå och låter fruktansvärt!
Och jag har inte sovit ordentligt på snart två veckor så nu sitter jag här och lipar... Och känner hur det rosslar mot min hand. Hon sover med bröstet i munnen och jag är rädd för att mjölken ska sina....

Men vi fick en tid.

Nu ska jag ta mig samman och trycka i mig socker så jag orkar idag med... Det enda som håller mig vaken och igång just nu
Vi har blivit hänvisade till barnakuten direkt när de hört Knoddricks ålder. Inget bråk eller tjafs om det hos varken bvc eller Närhälsan. För de erkänner att vi ändå hade blivit skickade dit, så att en riktig barnläkare kunde undersöka.
Tråkigt att du behövde bråka. Har ni långt till akuten?
 
Så jävla tråkigt att inte bli tagen på allvar! :mad: Har hört flera i min närhet som fått kriga för att få vård, nu senast en vän vars femmånaders hade vattkoppor och blev jättedålig. Tre vändor på akuten krävdes det (och en ganska arg mamma som dessutom är ssk) innan det konstaterades att barnet har lunginflammation :banghead::banghead::banghead:
:rage:
 
Så jävla tråkigt att inte bli tagen på allvar! :mad: Har hört flera i min närhet som fått kriga för att få vård, nu senast en vän vars femmånaders hade vattkoppor och blev jättedålig. Tre vändor på akuten krävdes det (och en ganska arg mamma som dessutom är ssk) innan det konstaterades att barnet har lunginflammation :banghead::banghead::banghead:

Men hur? Tre! Det är ju små barn!
 
Eftersom lilleman nu inte vill ligga på mage och sova (varför det när man kan titta sig omkring och bli förbannad när huvudet blir för tungt?) får han ligga på sidan så huvudet kan få rätta till sig.
 
Vi har blivit hänvisade till barnakuten direkt när de hört Knoddricks ålder. Inget bråk eller tjafs om det hos varken bvc eller Närhälsan. För de erkänner att vi ändå hade blivit skickade dit, så att en riktig barnläkare kunde undersöka.
Tråkigt att du behövde bråka. Har ni långt till akuten?

Ja! Så trodde ju jag med. Tom när min man ringde 112 så hörde jag att han fick motivera att ambulans borde komma. Att "nej, vi kör inte i egen bil" för så dålig som hon var precis då behövde vi till centralsjukhuset 7 mil bort. Annars har vi bara 5 min.

Mycket bättre skutta nu! Ammat flera gånger med bra kraft och pratat. Fick träffa en AT läkare som jag fick lära vaccinationsprogrammet och var fontanellen är ("jag kan inte barn")
Men summa summarum. Blir hon superjätteslemmigthostigt ska jag ta Näsfrida och suga i halsen :confused: frågade flera gånger. Men... Det kommer jag inte att våga:nailbiting:

Men hon är bättre så jag hoppas på lugn natt.

Vilket aber det är med sjuka barn:(

Funderar på att starta igång viaplayen jag fick med nån babybox. Hittar inget kul på Netflix längre. Någon som fått samma erbjudande med en gratis fotobok? Loggade in på Photobox men får inte igång erbjudandet. Har en hel extern hårddisk med kort som ju aldrig blir framkallade eller något med. Men i datorn bara växer högen med kort.. Och jag är så rädd för ev krasch eller så att man skulle förlora allt. Speciellt med barnen nu.
 
Ja! Så trodde ju jag med. Tom när min man ringde 112 så hörde jag att han fick motivera att ambulans borde komma. Att "nej, vi kör inte i egen bil" för så dålig som hon var precis då behövde vi till centralsjukhuset 7 mil bort. Annars har vi bara 5 min.

Mycket bättre skutta nu! Ammat flera gånger med bra kraft och pratat. Fick träffa en AT läkare som jag fick lära vaccinationsprogrammet och var fontanellen är ("jag kan inte barn")
Men summa summarum. Blir hon superjätteslemmigthostigt ska jag ta Näsfrida och suga i halsen :confused: frågade flera gånger. Men... Det kommer jag inte att våga:nailbiting:

Men hon är bättre så jag hoppas på lugn natt.

Vilket aber det är med sjuka barn:(

Funderar på att starta igång viaplayen jag fick med nån babybox. Hittar inget kul på Netflix längre. Någon som fått samma erbjudande med en gratis fotobok? Loggade in på Photobox men får inte igång erbjudandet. Har en hel extern hårddisk med kort som ju aldrig blir framkallade eller något med. Men i datorn bara växer högen med kort.. Och jag är så rädd för ev krasch eller så att man skulle förlora allt. Speciellt med barnen nu.

Näsfrida i halsen? Hu det lät inte alls mysigt :nailbiting:

Ja, en krasch är mardrömmen. Vi har en extern som jag fört över på, men inte så regelbundet. SÅ när telefonen började ge mig meddelanden om att SD-kortet inte hittades så fick jag typ panik för där finns bilder från när dottern var liten (så blir det när man har samma mobil i fyra år :D) så jag skyndade mig att föra över, vilket inte var helt lätt. Nu går minneskortet inte att använda alls men jag räddade alla bilderna!
 
Näsfrida i halsen? Hu det lät inte alls mysigt :nailbiting:

Ja, en krasch är mardrömmen. Vi har en extern som jag fört över på, men inte så regelbundet. SÅ när telefonen började ge mig meddelanden om att SD-kortet inte hittades så fick jag typ panik för där finns bilder från när dottern var liten (så blir det när man har samma mobil i fyra år :D) så jag skyndade mig att föra över, vilket inte var helt lätt. Nu går minneskortet inte att använda alls men jag räddade alla bilderna!

Nä, visst låter det galet?

Ja! Det är ju så! Har också så mycket kort, men inte den rutin jag borde ha för att säkerhetskopiera. Förlora småbarnskort känns ju bara :eek:

Tittar på otecknade djungelboken och storlipar när Mowgli lämnar sin vargmamma :cry: hormonerna, hormonerna....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 882
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp