Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju en mängd saker jag inte kan äta (äpple apelsin kål blomkål broccoli spenat lök paprika ärter(choklad med de äter jag nog) och säkert nått jag glömt för stunden)

G var väldigt gasig och skrikig från början och blev bättre ju mera jag lämnade bort. Nu märks de direkt om jag ätit nått
 
Ogilla på katten :( Hoppas den är bättre!
Något bättre än igår skulle jag vilja säga även om han fortfarande har kvar skakningar. Blodproven såg bra ut så om kortisonet inte hjälper blir det en vidare utredning. Men han har kunnat äta idag i alla fall och jag fått in några gos-stunder efter jag lockat fram honom från under sängen :heart.
Tyvärr är det lite svårt att jonglera bebis och katt som inte mår bra - speciellt inte när jag dras med den där jäkla förkylning också... Tur att det är helg så maken finns tillgänglig!

Förutom kattkoll och förkylningskurering har vi kört lite nack- och ryggträning med L idag! Hon var väldigt stadig och såg sig nyfiket omkring (tills det blev jobbigt - då blev hon grinig :D). Inget bajs idag dock så får väl ställa in mig på att hon ändrat sin cykel till varannan/var tredje dag.
 
Ska på ett fik nästa vecka med ett gäng andra mammor från föräldragruppen, hur skulle ni lämpligast frakta bebis? :D:o
Tror inte vagnar får plats inne på fiket.
Åker dit med bil, ska jag bära in bebis i babyskyddet?
 
Har varit lite dålig på att vara inne här och läsa. Ska läsa ikapp någon dag när inte ögonen går i kors :p

Fick första riktiga skrattet från lilla J igår och jag började storgråta. Detta underbara lilla bubblande skratt som jag väntat på och som får allt jobbigt att försvinna ❤️

På tisdag är det efterkontroll och jah har äntligen fått med sambon till psykologen. Vi ska prata om 3 åringen och vilka förväntningar/ krav man kan ha på dessa underbara liv. Just nu är det en del diskussioner angående sonen så hoppas vi båda får lite tips.

Sen är det dags för de vidriga sprutorna på torsdag... Mitt hjärta går alltid i en miljard bitar.
 
Ska på ett fik nästa vecka med ett gäng andra mammor från föräldragruppen, hur skulle ni lämpligast frakta bebis? :D:o
Tror inte vagnar får plats inne på fiket.
Åker dit med bil, ska jag bära in bebis i babyskyddet?

Det funkar fint om du inte hellre vill ha bebis i sjal eller sele :)
 
Två dagar, 10 timmar, det räckte för att hela familjen legat i influensan i en vecka. Äntligen på väg tillbaka, och då hostar båda två så rossligt så usch. Stora killen hade feber flera nätter med flera uppvak i timmen så maken ,som också blev sjuk, var tvungen att sova på dagarna. Så en hel vecka med två sjuka barn och sjuk själv. Phu, jag drömmer om kopp kaffe själv...
Tyvärr så ger det magknip, men drömma går ju ;)
Lillan är fruktansvärt rosslig och snorig fortfarande, hoppas att det vänder snart.
Bär i sjalen om dagarna och hon ligger med huvudet högt på natten. Sen får hon koksaltlösning innan amning. Vad gör ni för att underlätta för de stackars sjuka?

Storebror är så go med lillasyster att mammahjärtat smälter. Det går så mycket bättre än jag drömt det kunde gjort. Även om det också är slitigt. Men jag kan känna nu att det var helt rätt att skaffa nummer två :heart Vi ville ha två, men var så rädda för förändringen. Var det fram till förlossningen.
Men det är jobbigt att mamma ofta har lillan... Och det kommer ut här och där. Samtidigt som mammahjärtat går itu när han går som katten kring het gröt och frågar "mamma? kan du leka nu?" så försiktigt och tyst :cry:
Disk/tvätt osv får vänta rätt så ofta för det är svårt att hinna med att just leka oavbrutet en stund mellan alla måltider/amning/läggning/blöjor. Får så jäkla dåligt samvete att jag gråter på kvällarna för att jag tycker att han inte får det jag vill ge honom. Ska ta upp det när jag har samtal på bvc.

Känner att det händer mycket hormonellt just nu, annars känner jag mig återställd. Ska installera Mammamage appen och tänker börja på mammacrossfit om några månader så jag kommer igång igen. Har ont i ryggen och känner mig svag i kroppen. Sen så är mina matvanor så mycket bättre när jag tränar än när jag inte gör det, för då bara ids jag inte och skäms..
 
Ska på ett fik nästa vecka med ett gäng andra mammor från föräldragruppen, hur skulle ni lämpligast frakta bebis? :D:o
Tror inte vagnar får plats inne på fiket.
Åker dit med bil, ska jag bära in bebis i babyskyddet?

Är det långt att gå? Jag tycker dom är så tunga. Du har ingen bärsele/sjal?
 
Två dagar, 10 timmar, det räckte för att hela familjen legat i influensan i en vecka. Äntligen på väg tillbaka, och då hostar båda två så rossligt så usch. Stora killen hade feber flera nätter med flera uppvak i timmen så maken ,som också blev sjuk, var tvungen att sova på dagarna. Så en hel vecka med två sjuka barn och sjuk själv. Phu, jag drömmer om kopp kaffe själv...
Tyvärr så ger det magknip, men drömma går ju ;)
Lillan är fruktansvärt rosslig och snorig fortfarande, hoppas att det vänder snart.
Bär i sjalen om dagarna och hon ligger med huvudet högt på natten. Sen får hon koksaltlösning innan amning. Vad gör ni för att underlätta för de stackars sjuka?

Storebror är så go med lillasyster att mammahjärtat smälter. Det går så mycket bättre än jag drömt det kunde gjort. Även om det också är slitigt. Men jag kan känna nu att det var helt rätt att skaffa nummer två :heart Vi ville ha två, men var så rädda för förändringen. Var det fram till förlossningen.
Men det är jobbigt att mamma ofta har lillan... Och det kommer ut här och där. Samtidigt som mammahjärtat går itu när han går som katten kring het gröt och frågar "mamma? kan du leka nu?" så försiktigt och tyst :cry:
Disk/tvätt osv får vänta rätt så ofta för det är svårt att hinna med att just leka oavbrutet en stund mellan alla måltider/amning/läggning/blöjor. Får så jäkla dåligt samvete att jag gråter på kvällarna för att jag tycker att han inte får det jag vill ge honom. Ska ta upp det när jag har samtal på bvc.

Känner att det händer mycket hormonellt just nu, annars känner jag mig återställd. Ska installera Mammamage appen och tänker börja på mammacrossfit om några månader så jag kommer igång igen. Har ont i ryggen och känner mig svag i kroppen. Sen så är mina matvanor så mycket bättre när jag tränar än när jag inte gör det, för då bara ids jag inte och skäms..
Hur gammal är storebror? Det låter väldigt likt så som vi har det förutom att storebror (snart två år) blivit extra mammig och gärna vill sitta i knät och bli buren (speciellt om jag bär lillasyster). Jag försöker att inte ha dåligt samvete eftersom det faktiskt är omöjligt att ge båda barnen 100 % uppmärksamhet var, men det var tufft nu när storebror var sjuk och extra ledsen och trött.

Vi ska testa en ny städfirma i veckan för städningen prioriteras bort samtidigt så känns det viktigt för mig att ha det rent hemma när jag är där mer än vanligt.
 
Inget bajs idag. @supersonic det är väl vi som varit så mycket i fas? Eller?

Ikväll känner jag mig som en kamin. Jag som brukar vara frusen. Jag bara kokar.

Stämmer bra det! Här har inte heller kommit något idag, men igårkväll bajsade han på rätt bra och när sambon bytte mumlade han något om att det inte var den lilla mängden. Välkommen hem pappa :D Kommer väl en laddning inatt...
 
Idag har vi mockat ut hästens tjocka torvbädd. Det var blött. Så där så skorna fastnade i det. Vattenläcka på andra sidan väggen, så det var verkligen BLÖTT. Låg t o m lite vatten kvar under all torv...
Så idag har jag fått känna på hur svag och omusklad jag är i bålen. Maken fick sköta mockandet. Jag hade fullt sjå bara att köra kärran. O_o
Lär ju ha rejält med träningsvärk imorn.

Funderar på hur lång tid min kropp behöver på sig för att dra ihop magmusklerna. Vore najs att kunna träna dem lite mer.
 
Knoddrick är snorig och täppt igen. En person i stallet har legat däckad i veckan. Fick jag reda på igår, när det liksom var för sent att undvika kontakt. Surt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 882
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp