Vi började igen med matkassarna när hon var en månad, då märktes det direkt.Märkte du det direkt när hon va nyfödd eller tog det några veckor innan hon reagerade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi började igen med matkassarna när hon var en månad, då märktes det direkt.Märkte du det direkt när hon va nyfödd eller tog det några veckor innan hon reagerade?
Något bättre än igår skulle jag vilja säga även om han fortfarande har kvar skakningar. Blodproven såg bra ut så om kortisonet inte hjälper blir det en vidare utredning. Men han har kunnat äta idag i alla fall och jag fått in några gos-stunder efter jag lockat fram honom från under sängen .Ogilla på katten Hoppas den är bättre!
Ska på ett fik nästa vecka med ett gäng andra mammor från föräldragruppen, hur skulle ni lämpligast frakta bebis?
Tror inte vagnar får plats inne på fiket.
Åker dit med bil, ska jag bära in bebis i babyskyddet?
Det funkar fint om du inte hellre vill ha bebis i sjal eller sele
Ska på ett fik nästa vecka med ett gäng andra mammor från föräldragruppen, hur skulle ni lämpligast frakta bebis?
Tror inte vagnar får plats inne på fiket.
Åker dit med bil, ska jag bära in bebis i babyskyddet?
Tack vad skönt, vill inte skämma ut mig
Sele/sjal är vi inte riktigt helt överens med vilket är trist då jag så gärna vill bära o hon verkar gilla o bli buren
Hur gammal är storebror? Det låter väldigt likt så som vi har det förutom att storebror (snart två år) blivit extra mammig och gärna vill sitta i knät och bli buren (speciellt om jag bär lillasyster). Jag försöker att inte ha dåligt samvete eftersom det faktiskt är omöjligt att ge båda barnen 100 % uppmärksamhet var, men det var tufft nu när storebror var sjuk och extra ledsen och trött.Två dagar, 10 timmar, det räckte för att hela familjen legat i influensan i en vecka. Äntligen på väg tillbaka, och då hostar båda två så rossligt så usch. Stora killen hade feber flera nätter med flera uppvak i timmen så maken ,som också blev sjuk, var tvungen att sova på dagarna. Så en hel vecka med två sjuka barn och sjuk själv. Phu, jag drömmer om kopp kaffe själv...
Tyvärr så ger det magknip, men drömma går ju
Lillan är fruktansvärt rosslig och snorig fortfarande, hoppas att det vänder snart.
Bär i sjalen om dagarna och hon ligger med huvudet högt på natten. Sen får hon koksaltlösning innan amning. Vad gör ni för att underlätta för de stackars sjuka?
Storebror är så go med lillasyster att mammahjärtat smälter. Det går så mycket bättre än jag drömt det kunde gjort. Även om det också är slitigt. Men jag kan känna nu att det var helt rätt att skaffa nummer två Vi ville ha två, men var så rädda för förändringen. Var det fram till förlossningen.
Men det är jobbigt att mamma ofta har lillan... Och det kommer ut här och där. Samtidigt som mammahjärtat går itu när han går som katten kring het gröt och frågar "mamma? kan du leka nu?" så försiktigt och tyst
Disk/tvätt osv får vänta rätt så ofta för det är svårt att hinna med att just leka oavbrutet en stund mellan alla måltider/amning/läggning/blöjor. Får så jäkla dåligt samvete att jag gråter på kvällarna för att jag tycker att han inte får det jag vill ge honom. Ska ta upp det när jag har samtal på bvc.
Känner att det händer mycket hormonellt just nu, annars känner jag mig återställd. Ska installera Mammamage appen och tänker börja på mammacrossfit om några månader så jag kommer igång igen. Har ont i ryggen och känner mig svag i kroppen. Sen så är mina matvanor så mycket bättre när jag tränar än när jag inte gör det, för då bara ids jag inte och skäms..
Inget bajs idag. @supersonic det är väl vi som varit så mycket i fas? Eller?
Ikväll känner jag mig som en kamin. Jag som brukar vara frusen. Jag bara kokar.
Sjukt häftigt hur synkade vi är!Stämmer bra det! Här har inte heller kommit något idag, men igårkväll bajsade han på rätt bra och när sambon bytte mumlade han något om att det inte var den lilla mängden. Välkommen hem pappa Kommer väl en laddning inatt...