Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det ätmaraton tydligen. Ammat nästan en gång i timmen på förmiddagen. Just nu ligger jag i ett välförtjänt saltbad. Någon gång efter badet ska vi väl gå ut, vi har 15 plus och ljumma vindar idag!
 
Jag tror jag är knäpp..
Tankarna går redan på att skaffa en till... :o
hallå där inne minns du inte hur jävla ont det gjorde?!?:D:D
Men ja det fanns ju epidural, typ världens bästa grej..

Med vår Iris som hon heter går allt toppen, inatt ammade jag 21.30, 00.30 och 04.30, ganska lyxigt för o vara oss då hon gillar att amma :p
Förutom epidural måste liggamma vara världens bästa grej..
Nu somnar hon om direkt hon ätit istället för som innan ca 30-45 min efter hon ätit när jag tog upp henne..

Det enda som är jobbigt är att jag fått nån skit på brösten...
Bvc visste inte riktigt om det var svamp eller exem.
Det ser minst sagt konstigt ut...
 
Jag tror jag är knäpp..
Tankarna går redan på att skaffa en till... :o
hallå där inne minns du inte hur jävla ont det gjorde?!?:D:D
Men ja det fanns ju epidural, typ världens bästa grej..

Med vår Iris som hon heter går allt toppen, inatt ammade jag 21.30, 00.30 och 04.30, ganska lyxigt för o vara oss då hon gillar att amma :p
Förutom epidural måste liggamma vara världens bästa grej..
Nu somnar hon om direkt hon ätit istället för som innan ca 30-45 min efter hon ätit när jag tog upp henne..

Det enda som är jobbigt är att jag fått nån skit på brösten...
Bvc visste inte riktigt om det var svamp eller exem.
Det ser minst sagt konstigt ut...

Jag och sambon drömmer om att köpa gård, igår satt vi och prata om det och han säger nåt om "innan barnen är för stora"! Sen kom han på sig själv :p men vi har pratat om två barn ganska tätt :)
 
Bebis sover fortfarande. O_oO_oO_o

Sitter och letar efter amningsbh. Kanske borde köpa något snyggare än mina snart urtvättade linnen. :angel: Men det verkar helt omöjligt att hitta i storlek 70??? Minsta jag hittar är bara 75... Annars är det bara sport bh-modell jag hittar men jag tänkte att det skulle vara mer "vanlig" bh.
 
Haha :p

Kl
Känner ni er helt återställda i underlivet nu? Allting känns helt bra här fast misstänker att jag måste knipträna mer..
Kan komma några droppar kiss när jag vart o kissat o sen går ut från toan typ.. :o
Hur länge väntar ni tills ni börjar rida?
Iris är 6v nu o jag är bra sugen..
Men har efterkontroll nästa v så väntar tills efter det iaf


Jag och sambon drömmer om att köpa gård, igår satt vi och prata om det och han säger nåt om "innan barnen är för stora"! Sen kom han på sig själv :p men vi har pratat om två barn ganska tätt :)
 
Haha :p

Kl
Känner ni er helt återställda i underlivet nu? Allting känns helt bra här fast misstänker att jag måste knipträna mer..
Kan komma några droppar kiss när jag vart o kissat o sen går ut från toan typ.. :o
Hur länge väntar ni tills ni börjar rida?
Iris är 6v nu o jag är bra sugen..
Men har efterkontroll nästa v så väntar tills efter det iaf
Jag har börjat rida sedan ett par veckor tillbaka, det var väl fyra veckor efter förlossningen. Först mestadels skritt men jag har haft lite svårt att hålla mig till det... Dock tog jag en tur barbacka vilket var i djärvaste laget- musklerna sitter inte riktigt där de ska än och det kändes lite vobbligt när hästen började steppa. Traven kändes inte heller bra utan sadel. Jag har ingen annorlunda känsla i bäckenbotten jämfört med tidigare, så för mig känns det bara bra att få träna upp ridmusklerna igen. Men det är säkert klokast att vänta till efter efterkontroller.
 
Bebis sover fortfarande. O_oO_oO_o

Sitter och letar efter amningsbh. Kanske borde köpa något snyggare än mina snart urtvättade linnen. :angel: Men det verkar helt omöjligt att hitta i storlek 70??? Minsta jag hittar är bara 75... Annars är det bara sport bh-modell jag hittar men jag tänkte att det skulle vara mer "vanlig" bh.
Abecita amnings-bh mama om du vill ha en stadig bh. :up: Finns med och eller utan plastbygel, jag har en av varje och föredrar den utan bygel. Men jag är en sån som gärna har supermjuka bh'ar.
Storleken är 70-75 där du kan ta bort en bit om du vill och då bara ha 70 runtom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
438
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 882
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp