Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. När sambon gnäller över att han sovit dåligt. Om blickar kunde döda liksom... :cool:

2. När man känner en fruktansvärd doft och undrar om sambon pruttar, vilket han inte har, och inser att det är avslaget som antagit en minst sagt skum doft. :yuck:
 
1. När sambon gnäller över att han sovit dåligt. Om blickar kunde döda liksom... :cool:

2. När man känner en fruktansvärd doft och undrar om sambon pruttar, vilket han inte har, och inser att det är avslaget som antagit en minst sagt skum doft. :yuck:

Haha sambon kom in en gång och skulle byta blöja när jag satt på toa. Så sa han lite på skämt till C "usch mamma har pruttat" varav jag svarar "nää det är avslaget" :rofl:
 
Jätteorolig I :( Inte ont i magen utan bara allmänt orolig. Tog typ 2 timmar att natta om efter varje matning. Till slut kom kissen, la sig bredvid oss och la en tass på I. ❤
Usch då, det är så stressigt när de är sådär allmänt oroliga. :down:
Mysigt att kissen kom och gav lite stöd. :heart
 
Ja man känner sig så maktlös och så vill man ju bara få sova själv. :(
Jo, det tär snabbt på orken. I har börjat gå från skratt till att skrika i falsett som om hon har jätteont när hon bara är trött eller hungrig.
Skrämde livet ur mig första dagen, sen förstod jag att hon nog bara fått till mer tonlägen på rösten. :crazy:
 
Hur gammal är storebror? Det låter väldigt likt så som vi har det förutom att storebror (snart två år) blivit extra mammig och gärna vill sitta i knät och bli buren (speciellt om jag bär lillasyster). Jag försöker att inte ha dåligt samvete eftersom det faktiskt är omöjligt att ge båda barnen 100 % uppmärksamhet var, men det var tufft nu när storebror var sjuk och extra ledsen och trött.

Vi ska testa en ny städfirma i veckan för städningen prioriteras bort samtidigt så känns det viktigt för mig att ha det rent hemma när jag är där mer än vanligt.

Han är 2,5. Nej, jag vet att jag inte borde ha dåligt samvete och han behöver träna på att leka själv. Han kan det. Men det blir mer när jag måste göra något, plockar i/diskmaskin mm. Förr tyckte han det var roligt att hjälpa till, men nu vill han bara leka.

Efter att fått ringa 112 och haft en besök på akuten med lillasyster så kan förskolan och platsen fara och flyga känns det som. Allt är bra, tack och lov. Men såååå hemskt igår. Hon var trött på fm. Men syster kom förbi och jag tänkte först att det var därför (hon brukar sova vid besök). Men sen fortsatte hon att sova, och brösten kändes såå hårda (fick pumpa ur) så kollade tempen. Ingen feber. Men sen blev andningen mer pipig, knastrig och ansträngd. Filmade och skickade till syster barnsjuksköterska. Hon sa att vi borde kontakta sjukvården. På den tiden blir hon mer slö och maken ringee 112. Sedan trycker han i koksaltlösning i näsan rejält. En kort stund efter det tror vi hon får andningsuppehåll, men sen kräktes hon mängder. Kort efter det kom ambulanspersonalen och hon lät sju resor bättre. Så jag körde själv till akuten, där läkaren tyckte att hjärta och lungor lät bra. Men RS.... Inne på 4 förkylda dygnet och det brukar vara värst sa läkaren.
Snälla låt det vända nu. Inne på andra veckan med sjuka barn nu. Storebror är fortfarande så snorig och hostig.
Och lillskruttan får jag sitta uppe med på nätterna. Sååååå trött! Kan ju inte sova.

Vet inte om jag vågar köra dit honom igen... Vad kommer härnäst? Vinterkräksjukan? Något annat giftigt?
 
Han är 2,5. Nej, jag vet att jag inte borde ha dåligt samvete och han behöver träna på att leka själv. Han kan det. Men det blir mer när jag måste göra något, plockar i/diskmaskin mm. Förr tyckte han det var roligt att hjälpa till, men nu vill han bara leka.

Efter att fått ringa 112 och haft en besök på akuten med lillasyster så kan förskolan och platsen fara och flyga känns det som. Allt är bra, tack och lov. Men såååå hemskt igår. Hon var trött på fm. Men syster kom förbi och jag tänkte först att det var därför (hon brukar sova vid besök). Men sen fortsatte hon att sova, och brösten kändes såå hårda (fick pumpa ur) så kollade tempen. Ingen feber. Men sen blev andningen mer pipig, knastrig och ansträngd. Filmade och skickade till syster barnsjuksköterska. Hon sa att vi borde kontakta sjukvården. På den tiden blir hon mer slö och maken ringee 112. Sedan trycker han i koksaltlösning i näsan rejält. En kort stund efter det tror vi hon får andningsuppehåll, men sen kräktes hon mängder. Kort efter det kom ambulanspersonalen och hon lät sju resor bättre. Så jag körde själv till akuten, där läkaren tyckte att hjärta och lungor lät bra. Men RS.... Inne på 4 förkylda dygnet och det brukar vara värst sa läkaren.
Snälla låt det vända nu. Inne på andra veckan med sjuka barn nu. Storebror är fortfarande så snorig och hostig.
Och lillskruttan får jag sitta uppe med på nätterna. Sååååå trött! Kan ju inte sova.

Vet inte om jag vågar köra dit honom igen... Vad kommer härnäst? Vinterkräksjukan? Något annat giftigt?
Fy så läskigt! :cry: Hoppas det vänder snabbt för er lilla.
 
Han är 2,5. Nej, jag vet att jag inte borde ha dåligt samvete och han behöver träna på att leka själv. Han kan det. Men det blir mer när jag måste göra något, plockar i/diskmaskin mm. Förr tyckte han det var roligt att hjälpa till, men nu vill han bara leka.

Efter att fått ringa 112 och haft en besök på akuten med lillasyster så kan förskolan och platsen fara och flyga känns det som. Allt är bra, tack och lov. Men såååå hemskt igår. Hon var trött på fm. Men syster kom förbi och jag tänkte först att det var därför (hon brukar sova vid besök). Men sen fortsatte hon att sova, och brösten kändes såå hårda (fick pumpa ur) så kollade tempen. Ingen feber. Men sen blev andningen mer pipig, knastrig och ansträngd. Filmade och skickade till syster barnsjuksköterska. Hon sa att vi borde kontakta sjukvården. På den tiden blir hon mer slö och maken ringee 112. Sedan trycker han i koksaltlösning i näsan rejält. En kort stund efter det tror vi hon får andningsuppehåll, men sen kräktes hon mängder. Kort efter det kom ambulanspersonalen och hon lät sju resor bättre. Så jag körde själv till akuten, där läkaren tyckte att hjärta och lungor lät bra. Men RS.... Inne på 4 förkylda dygnet och det brukar vara värst sa läkaren.
Snälla låt det vända nu. Inne på andra veckan med sjuka barn nu. Storebror är fortfarande så snorig och hostig.
Och lillskruttan får jag sitta uppe med på nätterna. Sååååå trött! Kan ju inte sova.

Vet inte om jag vågar köra dit honom igen... Vad kommer härnäst? Vinterkräksjukan? Något annat giftigt?

Usch stackars liten! :( Här hemma har lillen börjat hosta. Jag orkar inte...
 
Usch stackars liten! :( Här hemma har lillen börjat hosta. Jag orkar inte...
Knoddrick har börjat dregla som tusan och suger-småtuggar på mitt finger när hon kan. Har börjat introducera tuggleksaker, men de är inte lika omtyckta som mina fingrar. Dessutom vill hon inte ta tag om de än, men det kommer väl. Har precis börjat ta på brösten och våra fingrar.
Och så hostar hon. Vet inte om det är för att hon sätter saliv i halsen, om det är nåt som retar i halsen eller om hon har hosta. Och hennes förkylningsandning är tillbaka. Tveksamt om jag kan sova inatt. Torrt snor i näsan och låter täppt längre in/ner.

Känner som du - jag orkar inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 882
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 590
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp