Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vad mysigt ni ska ha de allihop och vilken god mat, blir galet avundsjuk :d

Här blir det lite mat och lek med en vän och hennes son (jämnårig med min). Blir väl high life så länge barnen orkar och sen hem å vänta in tolvslaget så man kan börja ha sex :rofl:

Mensvärk i natt igen men inga känningar alls nu idag. Så jag tror inte det blir någon nyårskaramell här. :)

Om min kropp fortsätter må så här så kanske jag hinner före dig...eller att vi trots allt är där samtidigt...

Och ikväll ska vi iväg till min syster och hennes sambo. De ska ha två andra gäster förutom oss tre så det blir nog ganska lagom. De fixar allt och jag har inte en susning om vad vi ska äta men hoppas på fondue (det åt vi alltid när vi båda bodde hemma) och mammas lökketchup :D

Lättare psykbrott på mannen igår. Sonen överstimulerad ett besök och sov inget på eftermiddagen så var övertrött. Kl 20 gick vi alla upp, sonen badades och så bäddade vi ner oss hela familjen i sängen. Genom amning får jag honom lugn (inget gallskrik) men han somnar inte. Dock nöjd med att ligga nerbäddad i sin säng så jag går ner och äter en smörgås.

När jag kommer upp ligger mannen på min sida i sängen och "pratar" med sonen som nu är klarvaken pga stimuli. Hej och hå, jag så trött att jag mår illa, sonen somnade 23:30 tack vare mannen, med en massa skrik innan.

Kan man införa petförbud kanske. Vet inte hur jag skall ta upp de på ett bra sätt heller. För han tycker ju så mycket om sin son och de har ett jättebra "samarbete" men just vid läggning är de ett problem. Så länge han inte skriker eller är hungrig brukar jag låta sonen ligga "ensam" i sin säng och prata med tapeterna om han inte sover

Vi är jätteförkylda allihop så det blir lugnt firande hemma. Har gjort två sorters pannacotta och en nyårsbukett. Maken ska laga huvudrätten vilket blir rådjur och potatis (gratäng eller hasselback).

Gott nytt år alla!

Hur mår du? Har du känningar eller är det alla "biverkningar" av graviditeten du tänker på? ❤️

Har gått upp ca 3 kg på 2-3 veckor, mensvärk på morgonen och om jag ligger i sängen på eftermiddagen, så hiiimla trött och tung i kroppen vissa dagar, flåsigare andning, vänster arm sprängs snart, magen spänner och är öm, underlivssmärtorna är tillbaka med ökad frekvens. Känns idag (och igår) som att Knoddrickrumpan kommer ut snart genom magväggen. Gissar på att Knoddrick rör sig neråt. Har fått acceptera att jag inte kan göra höpåsarna själv längre.

Äh, egentligen vet jag inte. Men det känns som att slutet är rätt nära nu.

Har gått upp ca 3 kg på 2-3 veckor, mensvärk på morgonen och om jag ligger i sängen på eftermiddagen, så hiiimla trött och tung i kroppen vissa dagar, flåsigare andning, vänster arm sprängs snart, magen spänner och är öm, underlivssmärtorna är tillbaka med ökad frekvens. Känns idag (och igår) som att Knoddrickrumpan kommer ut snart genom magväggen. Gissar på att Knoddrick rör sig neråt. Har fått acceptera att jag inte kan göra höpåsarna själv längre.

Äh, egentligen vet jag inte. Men det känns som att slutet är rätt nära nu.

Lite mer gnäll; tuttarna spänner, gör ont och har börjat läcka lite.
Och samtidigt har jag ont i öronen, stundvis i munnen/tänderna och nästan konstant halväcklig smak i munnen.

Man har hört rykten om att tarmen tömmer sig innan förlossning, upplevde det aldrig med sonen men hej å hå vad dålig i magen jag är ikväll. Vem vet :bump:

Har aldrig hört och inte heller upplevt (ännu). Har däremot hört att när ungen är på väg ut med huvudet så tömmer tarmen sig för att bebisen ska vänjas vid bakterier. Men jag tror väl inte riktigt på det om jag ska vara ärlig :D

Lättare psykbrott på mannen igår. Sonen överstimulerad ett besök och sov inget på eftermiddagen så var övertrött. Kl 20 gick vi alla upp, sonen badades och så bäddade vi ner oss hela familjen i sängen. Genom amning får jag honom lugn (inget gallskrik) men han somnar inte. Dock nöjd med att ligga nerbäddad i sin säng så jag går ner och äter en smörgås.

När jag kommer upp ligger mannen på min sida i sängen och "pratar" med sonen som nu är klarvaken pga stimuli. Hej och hå, jag så trött att jag mår illa, sonen somnade 23:30 tack vare mannen, med en massa skrik innan.

Kan man införa petförbud kanske. Vet inte hur jag skall ta upp de på ett bra sätt heller. För han tycker ju så mycket om sin son och de har ett jättebra "samarbete" men just vid läggning är de ett problem. Så länge han inte skriker eller är hungrig brukar jag låta sonen ligga "ensam" i sin säng och prata med tapeterna om han inte sover

Du kan inte prova att låta mannen lägga sonen? Se till att han är ammad och gå sen ut om det är jobbigt att sonen skriker. Säg till mannen att skicka ett sms eller liknande om han inte fixar nattningen.

Fick svärmor på ett oanmält besök igår. Jag satt och ammade så jag blev inte glad, det är så äckligt respektlöst att bara stampa in. Vi ska inte behöva låsa ut henne.

Det gnälldes över att bebis inte hade kläder, att vi inte badat henne ännu, att vi hade pyjamas på dagarna när vi väl har kläder, pyjamas är för nätter (bebis lever gärna sitt liv naken i bara blöja) hon sov när vi kom, det var hemskt då hon inte fick hålla henne. Jag förklarade att bebis sovit dåligt under natten och att jag inte ville ha en övertrött bebis. Men ja..

Nu låser vi dörren och stänger av telefonen några dagar. Det här orkar vi inte med, jag har grinat sen sju i morse på grund av all stress från henne och jag fixar inte mer. Dessutom vägrade bebis somna om efter att hon fick frukost så hon har skrikit i två timmar :cry:

Fick svärmor på ett oanmält besök igår. Jag satt och ammade så jag blev inte glad, det är så äckligt respektlöst att bara stampa in. Vi ska inte behöva låsa ut henne.

Det gnälldes över att bebis inte hade kläder, att vi inte badat henne ännu, att vi hade pyjamas på dagarna när vi väl har kläder, pyjamas är för nätter (bebis lever gärna sitt liv naken i bara blöja) hon sov när vi kom, det var hemskt då hon inte fick hålla henne. Jag förklarade att bebis sovit dåligt under natten och att jag inte ville ha en övertrött bebis. Men ja..

Nu låser vi dörren och stänger av telefonen några dagar. Det här orkar vi inte med, jag har grinat sen sju i morse på grund av all stress från henne och jag fixar inte mer. Dessutom vägrade bebis somna om efter att hon fick frukost så hon har skrikit i två timmar :cry:

Men fy ❤️

Det är inte okey någonstans att bara dyka upp och dyka PÅ nyblivna föräldrar sådär. Förstår att du är trött och att det tär på dig.

Jo men bebisen bryr sig säkert om vilka kläder hon har på sig :meh: Finns väl inget bättre än hud mot hud och pyjamas är väl långt mycket bekvämare än alla dessa kläder. Nej, stäng ute det om de går, ni gör precis som ni vill. Bada bebisen behövs inte heller, tror vi badade 1 gång i veckan första månaderna om ens det.

Detta kanske varit uppe innan men vad säger pappan till bebis?

Men fy ❤️

Det är inte okey någonstans att bara dyka upp och dyka PÅ nyblivna föräldrar sådär. Förstår att du är trött och att det tär på dig.

Jo men bebisen bryr sig säkert om vilka kläder hon har på sig :meh: Finns väl inget bättre än hud mot hud och pyjamas är väl långt mycket bekvämare än alla dessa kläder. Nej, stäng ute det om de går, ni gör precis som ni vill. Bada bebisen behövs inte heller, tror vi badade 1 gång i veckan första månaderna om ens det.

Detta kanske varit uppe innan men vad säger pappan till bebis?

Han sa till henne för någon dag sen att hon inte behövde ringa och tjata så mycket men då tyckte hon väl att hon kunde komma hit i stället när vi inte svarade. Men hon tycker ju att hon aldrig får se bebis :banghead: Hon är väl inget levande museum heller :rage: hon är dessutom åtta! dagar gammal och hon har träffat henne tre gånger på de dagarna.

Det tar jätte hårt på mig det här. Bebis har dessutom en liten infektion i naveln som nu behandlas med framgång. Det var ju tydligen också vårat fel :(

Han sa till henne för någon dag sen att hon inte behövde ringa och tjata så mycket men då tyckte hon väl att hon kunde komma hit i stället när vi inte svarade. Men hon tycker ju att hon aldrig får se bebis :banghead: Hon är väl inget levande museum heller :rage: hon är dessutom åtta! dagar gammal och hon har träffat henne tre gånger på de dagarna.

Det tar jätte hårt på mig det här. Bebis har dessutom en liten infektion i naveln som nu behandlas med framgång. Det var ju tydligen också vårat fel :(

Kah kan kräkas och åter kräkas på detta krävande av umgänge med så små bebisar från vissa anhörigas sida. Hon har haft sina barn, nu får hon faktiskt respektera att detta inte är hennes bebis. 3 gånger på 3 dagar är ju mycket! Men jag kommer ihåg hur de va, har fått höra både det ena och de andra nu i efterhand:

- jag fick minsann inte byta blöja, köra vagnen, bada, klä på / av bebisen när han va liten.
- när ska han sova över?
- varför får inte vi ha honom ensamma (några veckor gammal????)

Det är inte ert fel att de blir en infektion, man gör så gott man kan och det är inte det man behöver höra som förälder till första barnet.

Säg till henne att hon kan städa om hon nu så gärna vill va hemma hos er. Gärna toaletten, kanske alla avloppen? :cool: Om hon nu så gärna vill vara hos er kan hon göra lite nytta istället ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar