Hur noga är ni med ostar o sånt?
Vågar man äta mögelost som kokat på nyårsafton??
Har den kokat är det lugnt. Samma med ostar som är gjorda på pastöriserad mjölk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur noga är ni med ostar o sånt?
Vågar man äta mögelost som kokat på nyårsafton??
Vilka boxar har du hämtat ut?
Vi har beställt från apoteksgruppen, Apoteket hjärtat, lloyds apotek, babyproffen o libero men måste ju missat nån om du fått så många paket blöjor
Himla bra fråga, jag kommer inte ihåg riktigt säkert Men förutom de du räknar upp så även apotek kronan och en från barnmorskan som jag inte vet vilka som står bakom, där i var det blöjpaket både från Libero och Pampers. Samt att nån box innehöll presentcheck (eller vad det heter) där man kan hämta ut ett gratis Libero touch blöjpaket från affär, vilket jag gjort.
Minstingen-paketet kommer jag inte ihåg om jag hämtat ut på affär eller om jag fick det i ett välkomstpaket när jag blev klubbmedlem.
Jag hämtade 25/8 så är ju ett tag sedan, har för mig att det inte var så lätt att hitta info så jag gick in och frågade och fick en påse direkt. Fick bl.a en Philips avent nappflaska, våtservetter och lite smörjorSå Apoteket kronan har Babybox?!
När jag googlade stod det att dem slutat med det men får kolla igen
Jag hämtade 25/8 så är ju ett tag sedan, har för mig att det inte var så lätt att hitta info så jag gick in och frågade och fick en påse direkt. Fick bl.a en Philips avent nappflaska, våtservetter och lite smörjor
Tillägg: det här innehållet var det i min (bilden är dock googlad) http://cdn3.cdnme.se/4725329/9-3/kronans_571be6dc2a6b222c24b3313b.jpg
Äta ginmarinerad ryggbiff (just fixat marinaden) med sötpotatis-strips tillsammans med maken, kanske lite baconlindade dadlar. Plocka ner granen och sen bara ta det lugnt här hemma.Nyårsafton, sista dagen på 2016. Vad ska ni hitta på?
Nyårsafton, sista dagen på 2016. Vad ska ni hitta på?
Några vänner ska komma över på middag. Jag har sagt att jag är gravid, blir trött och är hormonell så det blir inget festande till kl 5.Nyårsafton, sista dagen på 2016. Vad ska ni hitta på?
Tvättar just nu. Har nyss ätit frukost, del 1. (Brukar äta den vid 6 på morgonen i vanliga fall, så kalla mig trött idag.)Nyårsafton, sista dagen på 2016. Vad ska ni hitta på?
DubbeltNaty verkar bra, men är ett problem för oss. Vi måste åka 4-5 mil extra, enkel väg, för att komma till närmaste återförsäljare. Känns lite "b" och på ett visst sätt onödigt, när vi har våra mataffärer 9 km hemifrån...
Eventuellt kanske maken kan köpa på vägen hem från jobbet, om hans pendlarkompis går med på det.
I måndags drog vi fram barnvagnen till sin plats i hallen när vi röjde här hemma. Jag la i ett sommartäcke, som skydd, eftersom jag visste att katterna skulle komma att sova i vagnen.
Det har dock blivit mycket mer av det än väntat. Hankatten, som i normala fall hatar att hamna under filtar, lakan m m, har boat in sig riktigt ordentligt och borrat ner sig längst ner av alla lager med täcke och i princip bott där i ett dygn nu, förutom de stunder han varit nere och ätit...
Helt galet.
Hoppas han blir lätt att flytta när Knoddrick är ute. Ska nog prova att göra i ordning en låda med ovan nämnda täcke och hoppas på att han flyttar med täcket och att det inte är vagnen han älskar...
Bakat morotskaka med sonen (som vakande två gånger inatt hysteriskt ledsen pga av mardrömmar   ) som om jag inte redan var trött...
Sedan kommer tydligen syster med familjen, och mamma och pappa på fika kl två. (jag som tänkte att jag slapp röja huset när vi bara skulle fira lilla familjen )
Sen ska mannen göra hasselbackspotatis och grönpepparsås efter beställning.
Glömt att tvätta stödstrumpor så fy vad benen känns med. Så tvätta ligger på listan.
Men! Nu blir det året då familjen blir större!
Och vi har snart en ny toalett och garderob! Och jag myslängtar/drömmer lite efter vardagar med bus utomhus med Gabriel och bäbis till våren. Det kommer att bli en spännande resa, men jag ser framemot det (med pirr i magen).
V.33 idag.
Gott nytt år alla
Jag la en balja med vatten i barnvagnen. Kan ju säga att den tappade fort som säng Ingen av katterna är det minsta intresserade av att hoppa upp i någon vagn nu. Slängde ut katterna från sovrummet också när dottern kom, var livrädd att de skulle lägga sig på henne och kväva henne.