Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill verkligen rekommendera er att försöka få gjort så mycket som möjligt av det ni behöver/vill ha gjort innan bebis kommer.
Har varit hos bm idag. För andra gången hos just henne bara, haha. Nu blir det varannan vecka framöver.
Sf-måttet mitt på kurvan, samma vikt och blodtryck och järn har stigit så allt ser bra ut
Är i vecka 30 men tror det fortsätter varannan vecka tiden ut. Bokade in de flesta idag.Hur långt gången är du nu? Jag går också varannan vecka, blev aldrig varje vilket jag trodde.
Var fö där igår, kommer sakna min bm. Lite högre blodtryck men det var normalt iom att det närmade sig, högre blodsocker iom McDonaldsbesök innan men bra värden överlag. Vi bokade en tid om två veckor men avslutade med "kanske ses vi inte mer nu då!". Shit, det närmar sig
Men har egentligen slemproppen någon betydelse?
Nä, inte som jag fattat det. Är väl som med förvärkar, det innebär att det kan bli dags för förlossning antingen typ nu eller om några veckor.
Har varit på sista mötet med föräldragruppen idag. Vi pratade om relationen föräldrar emellan efter förlossningen, vad som händer och lite vad man kan vänta sig osv. Jättenyttigt! Väldigt bra diskussioner.
Varför kunde vi inte få ha sådär bra saker på våra föräldragruppsmöten. Vi har inte fått diskutera en enda gång på våra tre möten, det var sådant jag såg fram emot.
Varför kunde vi inte få ha sådär bra saker på våra föräldragruppsmöten. Vi har inte fått diskutera en enda gång på våra tre möten, det var sådant jag såg fram emot.
Har du månadslön så räknas det 12*månadslönen. Det som räknas in i övrigt är ersättning vid obekväm arbetstid, vikariatstillägg och provision.Suck... arbetsgivaren har angett inkomst till försäkringskassan som jag inte alls får att stämma. Lite osäker på hur det räknas dock, någon som har koll?
SÅ less på att allt ska strula, får inte besked om sjukskrivningen förrän inkomsten är klar Heller verkar det som.
Har i alla fall fått graviditetspenning beviljad
Har du månadslön så räknas det 12*månadslönen. Det som räknas in i övrigt är ersättning vid obekväm arbetstid, vikariatstillägg och provision.
Andra typer av löner ger:
Semestertillägget räknas inte in.
- veckolön x 52 eller
- timlön x antalet arbetade timmar
Vet du hur det är med sjuklön?
Känns jäkligt bakvänt om semester (intjänade dagar) sänker sgi på samma sätt som om jag hade varit arbetslös (utan att anmäla mig)?
Har timlön.
Räknas de på senaste 12 månaderna rakt av?
Semester intjänade dagar sänker inte din SGI. Men tillägget du får räknas inte in. Det ska räknas som om du jobbade de timmarna. Hur det räknas med sjuklön vet jag inte när det gäller timlön.
Jag har bara haft månadslön och där är det enkelt, månadslön*12 + eventuella tillägg som kan räknas med. Där påverkar inte ev sjukskrivning SGI iaf.
Exempel: Pernilla har en månadslön på 25 000 kronor. När hon har semester får hon semesterlön med samma belopp. Utöver semesterlönen har hon rätt till semestertillägg på 0,43 procent. Semestertillägget får inte ingå i den sjukpenninggrundande inkomsten. Den årsinkomst som ska lämnas till Försäkringskassan är 25 000 x 12 = 300 000 kronor.
Vid Timvikarie ska arbetsgivaren fylla i arbetad tid och lön per månad för de senaste 12 månaderna. Det står på blanketten att semesterlön inte ska räknas med i de summorna.Är du däremot fastanställd men får betalt per timme så finns följande exempel:
Exempel: Per är anställd på heltid, vilket motsvarar 52 veckor per år. Han tjänar 150 kronor i timmen. Utöver det har han 12,72 procent i semesterlön som han får varje månad i samband med löneutbetalningen. Han arbetar 38 timmar i veckan. Han har rätt till fem veckors semester. Den årsinkomst som ska lämnas till Försäkringskassan är 150 x 38 x 52 = 296 400 kronor.