Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äter du järn?Det gör den säkert! Och jag lever på hoppet om att det där glädjeruset kommer tillbaka snart! Vet att jag kan vara lite låg när jag precis gjort klart en skiftcykel (nätter sista veckan så det är ju lite omställning också) så jag hoppas att det bara blivit förstärkt av hormoner och allmänt kass fysik. Så imorgon kommer jag vara pigg, glad och sprudlande av positiv energi! (Stay positive liksom)
Inte mer än det jag får i mig med vitaminerna jag äter (ska täcka drygt 100% av rdi) och den vanliga maten.Äter du järn?
Här rekommenderade BM alla att ta från v. 20. Eftersom jag inte tagit prov sen inskrivningen vet jag ju inte säkert, men jag anar att det är det som ligger bakom min förbättrade energi med tanke på hur orkeslös jag var för några veckor sen.Inte mer än det jag får i mig med vitaminerna jag äter (ska täcka drygt 100% av rdi) och den vanliga maten.
Kanske dags att fundera på ytterligare tillägg?
Här rekommenderade BM alla att ta från v. 20. Eftersom jag inte tagit prov sen inskrivningen vet jag ju inte säkert, men jag anar att det är det som ligger bakom min förbättrade energi med tanke på hur orkeslös jag var för några veckor sen.
Jag har inget emot att köpa gravidkläder faktiskt men har inte behövt så mycket hittills. (BHar och 2 byxor).
Däremot tar det emot med jackor, vet inte riktigt hur jag ska göra där med tanke på att det är lite dyrare.
Ang jacka så tänkte jag köra på extra tröjor så länge det går. Känner inte att jag vill lägga pengar på en jacka som jag ändå bara kommer använda någon månad.
Funkar de även vintertid eller blir det för kallt? Kanske vore nåt.Poncho är ett bra alternativ tycker jag. Finns rätt fina på Åhléns.
Funkar de även vintertid eller blir det för kallt? Kanske vore nåt.
Ang jacka så tänkte jag köra på extra tröjor så länge det går. Känner inte att jag vill lägga pengar på en jacka som jag ändå bara kommer använda någon månad.
Jag skulle aldrig överleva utan en riktig vinterjacka på vintern. Jag är sjukt frusen i vanliga fall och har inte blivit varmare av graviditeten än så länge. Det är tjocksockar, mössa, vantar, vinterjacka och kängor när man går ut. Här i Jämtland blir det ju riktig vinter så att ens promenera femtio meter för att sätta sig i en kall bil utan jacka är lite big nono för mig. Helst ska de va långkallingar å täckbyxor också.
Det enda som är lite jobbigt i klädväg är ju byxor för mig. På jobbet har jag nu de största arbetsbyxorna som fanns att köpa på Jula, strl 46. De är helt sjukt stora överallt förutom i midjan... Tydligen krävs både två meter långa ben och fickor med plats för pärmar om man går upp i storlek. Att trycka ner dom i stövlar så att det ser vettigt ut går inte, så man går runt med värsta clownbyxorna. Skulle lätt kunna klippa av fyra decimeter på längden. Dessutom krymper alla deras byxor i tvätten har jag märkt, så man får alltid köpa en storlek för stort, för de sitter plötsligt kanon efter första tvätten.
Problemet nu är ju att jag nu har de största som finns där, och de sitter åt rätt bra när man tex sitter ner eller böjer sig fram (kan inte ha dem knäppta när jag tar på/av strumpor). Har en månad kvar att jobba och magen lär ju inte krympa. Så det kan bli intressant...
Hemma går jag bara i mjukisbyxor, och har två par gravidjeans till när vi ska bort nånstans. Så hemma funkar det bra.
Är inte YH intresserad så är jagSå tänkte jag också först. De sista månaderna var dock längtan efter att bara få ha det bekvämt väldigt stor och jag köpte en gravidjacka. Den användes inte mer än kanske tre månader, men så jäkla värt det ändå.
(Min hänger bara och samlar damm nu, är du intresserad så skicka PM, du kan få den för frakten och en symbolisk femtiolapp eller nåt sånt).
Är inte YH intresserad så är jag