Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående att barnsäkra är det absolut inget jag har tänkt på, det får bli när popcorn är mer krypbenägen. Det känns lite väl tidigt just nu, speciellt när vi är i renoeringsanda och närmsta året planerar att renovera hela köket. Alltid smart att göra en sådan grej som gravid... INTE.

Blir nog samma här, vi är också mitt uppe i renovering, och bebis kommer ju inte ha möjlighet att flytta runt sig själv på ett bra tag ändå så känns inte som att det gör något att vänta lite.
Vi får nytt kök om 2 veckor, yay :D Dock kommer vi inte göra ett skit själva förutom rensa ur skåpen :angel:, så blir nog inte alltför jobbigt.
Däremot har vi barnrummet, badrum, toalett samt att ett förrådsrum ska bli ett gymrum vilket jag måste ta tag i att rensa ur totalt någon dag.. Det blir inte kul.

Blir nog samma här, vi är också mitt uppe i renovering, och bebis kommer ju inte ha möjlighet att flytta runt sig själv på ett bra tag ändå så känns inte som att det gör något att vänta lite.
Vi får nytt kök om 2 veckor, yay :D Dock kommer vi inte göra ett skit själva förutom rensa ur skåpen :angel:, så blir nog inte alltför jobbigt.
Däremot har vi barnrummet, badrum, toalett samt att ett förrådsrum ska bli ett gymrum vilket jag måste ta tag i att rensa ur totalt någon dag.. Det blir inte kul.

Vi har precis tapetserat barnrummet. Väntar bara på att "svärfar" ska lackera om spjälsängen sedan är rummet klart :D

Men allt annat står på tur, jag gör det lilla jag kan och sambon jobbar jämt, eller sover. Så det lär nog ta lite tid innan det blir klart här. Men ska nu bege mig ut och lägga ett lager färg på en byrå jag började med igår. Sprayfärg är inte helt dumt :angel:

Jag har fått sådana sjuka foglossningar sista tiden, inte i ryggen utan de sitter lixom precis vid punanin, bäckenet typ. Pratade med sjukgymnasten idag och de sa att när smärtan sitter just där finns det inte så mycket de kan göra. Men får ett träningsprogram hemskickat och har fått ent id om 2v.
Sjukgymnasten sa att man inte gärna vill sätta nålar i det området utan att det gör man när det går uppemot ryggen. Så jag blev beordrad små steg, inga lyft och fötterna på sofflocket typ..

Sjukskriven till 100% från i förgår, dock pga blodsockret och inte pga. fogarna. Mina blodsockervärden har pendlat endel och jag behöver hjälp att få ordning på det igen. Så 1 månad hemma, troligtvis kommer jag inte gå tillbaka till jobbet alls.

Jag har fått alla tider fram till förlossningen inbokade hos Mvc 19st på 10v :eek:, helt sinnessjukt. Var av 5 TUL. Samt att jag kommer få ca 8 tider till diabetesläkaren, samt att de ringer mig varje vecka. Jag blir lite stressad över kontrollen sjukhuset ska ha på mig.

Gjorde mitt första TUL förra veckan som visade att bebis låg på -11%

Igår var jag även på ett studiebesök på förlossningen, mest för att jag tidigare uttryckt mig att jag jag är rädd för förlossningen i sig. Så fick ett samtal med en aurora, kändes fantastiskt bra. Även om jag idag har vuxit in i rollen och insett att bebis kommer ut vare sig jag vill eller ej. Samt att jag vet att de har 100% kontroll på mig då jag räknas som riskmamma.

Hur ligger ni till i förloppet?
Mår alla bra?
Sjukskrivningar?

Jag är i vecka 30 (29+5)

Även om det känns stressigt med sådan stenkoll från sjukhuset så måste det ändå kännas skönt att de tar såpass stort ansvar för ditt och bebis mående? :) Men jag förstår att det känns jobbigt såhär på slutet.

Själv har jag så förbannat ont i ryggen att jag knappt vet var jag ska ta vägen eller vad jag ska göra längre. BM har sagt att det är helt normalt med ryggsmärtor men det här är ju f*n förjävligt :arghh: Det är knivskarp smärta på två punkter typ under skulderbladen (bröstryggen?) som sprider sig ibland även runt bröstkorgen så det känns tungt att andas, nästan som att musklerna runtom stramar åt. Kan inte stå upp någon längre stund, kan inte sitta ner för länge, kan inte ligga ner för länge, kan inte göra någonting.. Höll på att gråta häromdagen när jag stod och lagade mat och fick springa mellan köket och sängen för att avlasta någon minut då och då.
Försöker stretcha och göra lätta styrkeövningar med bara kroppsvikt dock vilket hjälper ett tag men ibland så spelar det ingen roll vad jag gör.

@YaHilweh Vi har inte gjort ett dugg åt det där med barnsäkring heller ännu. Vi är lite i valet och kvalet om vi skall flytta eller bo kvar och iom att det är en lägenhet modell betongbunker är vi inte sugna på att göra fler hål i väggarna än nödvändigt. Köket är det som skall fixas först om vi blir kvar, sedan blivande barnrummet och ommålning av taket i badrummet. Tidigare ägare har tydligen freestylat lite där i valet av färg så den är inte lämpad för våtrum:meh:

Minns inte om vi har pratat om det innan, men hur länge har ni planerat att jobba? Dvs hur långt innan Bf har ni tänkt gå hem? Kommer ni att ta föräldraledighet eller får ni gravidpenning (är det förresten det som brukar kallas havandeskapspenning?)? Någon har ju redan blivit sjukskriven pga sin hälsa, men ni andra?

Börjar känna mer och mer att det hade varit skönt att slippa jobbet (inte för att det är tungt, utan för att slippa engagera mig i nya människor som jag ändå inte kommer att kunna följa framöver). Lyckades dessutom göra något i ryggen en natt när jag fick kramp i benet och fick kliva upp lite snabbt, så ryggen är inte helt ok.

Jag har kontorsjobb så ska jag gå hem tidigare så får jag ta föräldraledigt, alternativt semester. Jag börjar nytt jobb två månader innan BF och har för avsikt att jobba så länge jag orkar. Vet med mig sen förra gången att det var tyngre än jag trodde de sista veckorna. Men att gå hemma och ha dottern endast 15h på dagis är troligtvis tyngre så jag får se lite hur det känns. Personen som ska ersätta mig under min fl kommer att vara på plats så för den sakens skull så kan jag gå när jag känner för det. Någon gång i januari tänker jag mig att det blir, BF är 1 feb.

Även om det känns stressigt med sådan stenkoll från sjukhuset så måste det ändå kännas skönt att de tar såpass stort ansvar för ditt och bebis mående? :) Men jag förstår att det känns jobbigt såhär på slutet.

Själv har jag så förbannat ont i ryggen att jag knappt vet var jag ska ta vägen eller vad jag ska göra längre. BM har sagt att det är helt normalt med ryggsmärtor men det här är ju f*n förjävligt :arghh: Det är knivskarp smärta på två punkter typ under skulderbladen (bröstryggen?) som sprider sig ibland även runt bröstkorgen så det känns tungt att andas, nästan som att musklerna runtom stramar åt. Kan inte stå upp någon längre stund, kan inte sitta ner för länge, kan inte ligga ner för länge, kan inte göra någonting.. Höll på att gråta häromdagen när jag stod och lagade mat och fick springa mellan köket och sängen för att avlasta någon minut då och då.
Försöker stretcha och göra lätta styrkeövningar med bara kroppsvikt dock vilket hjälper ett tag men ibland så spelar det ingen roll vad jag gör.

Där du har ont i ryggen låter nästan som jag hade under min första graviditet. Jag fick till slut gå till en kiropraktor som konstaterade att jag hade låsningar mellan två revben som orsakade den smärtan. Det kändes inte bara i ryggen utan även framtill på revbenen. Gjorde ont i vilken ställning jag än var i. Sen hade jag lite låsningar överallt i kroppen och ett snett bäcken.
Jag var i runt vecka 32 när jag gick till honom. Han hade/har väldigt gott rykte om sig så han fick lov att knäcka till min kropp trots att jag var gravid så jag gick dit några grr rätt tätt. Senare i graviditeten ville han inte för det är svårt att få det rätt med stor mage.
Så tycker du kan kolla upp så det inte är något sånt.
Har inte haft samma problem alls under mina andra graviditeter som den gången.

Där du har ont i ryggen låter nästan som jag hade under min första graviditet. Jag fick till slut gå till en kiropraktor som konstaterade att jag hade låsningar mellan två revben som orsakade den smärtan. Det kändes inte bara i ryggen utan även framtill på revbenen. Gjorde ont i vilken ställning jag än var i. Sen hade jag lite låsningar överallt i kroppen och ett snett bäcken.
Jag var i runt vecka 32 när jag gick till honom. Han hade/har väldigt gott rykte om sig så han fick lov att knäcka till min kropp trots att jag var gravid så jag gick dit några grr rätt tätt. Senare i graviditeten ville han inte för det är svårt att få det rätt med stor mage.
Så tycker du kan kolla upp så det inte är något sånt.
Har inte haft samma problem alls under mina andra graviditeter som den gången.

Ja på högersidan gör det även ont i fram, typ på revbenen precis under bröstet. Misstänkte nästan att det var problem med gallan först då jag läst lite om det men låter inte som det är på rätt ställen det gör ont, samt att det gör ont längs hela bröstryggen och inte bara på högersidan, och punkterna som är värst är även dessa på båda sidor i ryggen, högersidan är allra värst dock. Är otroligt stel i bröstryggen dessutom, känns tight, att stretcha gör ont men jag gör det ändå då smärtan ibland kan försvinna tillfälligt och det är guld värt.
Sambo ringde privatläkare nyss så ska dit på måndag och kolla vad som kan vara fel. Vad jag läst så kan det vara allt från att bebis sparkar/tar spjärn mot revbenen, att livmodern sitter högt upp (dock är jag bara i vecka typ vecka 26-27, orkar inte räkna :p, och de som haft detta problem har vart runt vecka 35), muskelinflammation, foglossning som gått upp i bröstryggen, överansträngning pga ny viktfördelning, problem med gallan, muskelknutor osv osv.. Hoppas det går att hitta vad som är fel iaf. Idag testade jag att ta 2 alvedon och det hjälpte såklart inte ett skit.. Jag som hade sett fram emot åtminstone en smärtfri dag då detta börjar bli riktigt jobbigt.
Jag trodde ju att jag skulle slippa ryggproblem då jag styrketränat under lång tid och ansåg mig ha en hyfsat stark rygg, men det spelar tydligen ingen roll. :down:

Det är knivskarp smärta på två punkter typ under skulderbladen (bröstryggen?) som sprider sig ibland även runt bröstkorgen så det känns tungt att andas, nästan som att musklerna runtom stramar åt.

För några veckor sedan, kring v.27-28 skulle jag tro, så hade jag något liknande. Hade en punkt under höger skulderblad och en motsvarande punkt på framsidan varifrån det utgick knivskarp smärta. Kändes tungt att andas och ibland som om bröstkorgen låste sig. För min del var det nog muskelknutor, för det lättade och försvann efter massage. Hade det inte mer än några dagar, men det var fullt tillräckligt, så jobbigt! Bra om du får det kollat, föroppningsvis är det lika snabbt övergående som mitt var.

Nu bryter jag in och behöver hjälp att skringa några moln. Blev hastigt inkallad till ett nytt blodprov som togs idag då de "gjort vissa fynd" på det från i måndags. Så dessa skulle skickas till ett större lab på analys. Jag är rh-negativ förstod jag och det man funnit var antikroppar. Sedan hölls en kort resumé om att barnet kan vara rh-positiv och då bildas det sånahär. Men inte så mycket mer, de är ju livrädda för att skrämma upp en. Skulle bli uppringd när de analyserat de nya, men vad är detta? Om det är olika blodgrupper på oss, vad blir följden?

För några veckor sedan, kring v.27-28 skulle jag tro, så hade jag något liknande. Hade en punkt under höger skulderblad och en motsvarande punkt på framsidan varifrån det utgick knivskarp smärta. Kändes tungt att andas och ibland som om bröstkorgen låste sig. För min del var det nog muskelknutor, för det lättade och försvann efter massage. Hade det inte mer än några dagar, men det var fullt tillräckligt, så jobbigt! Bra om du får det kollat, föroppningsvis är det lika snabbt övergående som mitt var.

Ah låter precis som det jag har, pratade nyss med sjukvårdsrådgivningen och de sa att det låter som spända muskler men att jag ska vara försiktig med massage och läkemedel och se till gå hemma och vila typ. Saken är ju den att detta pågått under några veckor nu och bara blivit värre och värre och sträcker sig nu över hela bröstryggen även på vänstersidan, men det är på högersidan som det går runt till framsidan och punkten som smärtar där och stramar åt runtom. Sambo har erbjudit sig att massera så kan ju testa lite smått på just de punkter som gör ont, för det bör väl inte skada på något sätt? Vet inte vad hon jag pratade med på telefon menade med att man ska vara försiktig med massage.
Ska ringa BM på mödravården imorgon och se vad hon säger om det, om det behöver kollas upp eller om det är helt normalt. Tänker dock inte avboka läkarbesöket förrens efter jag pratat med henne.

Nu bryter jag in och behöver hjälp att skringa några moln. Blev hastigt inkallad till ett nytt blodprov som togs idag då de "gjort vissa fynd" på det från i måndags. Så dessa skulle skickas till ett större lab på analys. Jag är rh-negativ förstod jag och det man funnit var antikroppar. Sedan hölls en kort resumé om att barnet kan vara rh-positiv och då bildas det sånahär. Men inte så mycket mer, de är ju livrädda för att skrämma upp en. Skulle bli uppringd när de analyserat de nya, men vad är detta? Om det är olika blodgrupper på oss, vad blir följden?

Jag är rh-negativ och båda mina barn är rh-positiva. Bebisen i magen vet jag inte vad hon har för blodgrupp än men det kollar dom direkt vid födseln. Det går dock att göra när dom ligger i magen med.

Antingen så händer det ingenting mer än att dom tar extra prover på dig, så som jag fått göra alla graviditeter.
Vi kan i värsta fall bilda antikroppar mot barnets blod och det är inte så farligt för oss men däremot kan bebisen bli drabbad och det som händer är att bebisen kan få blodbrist. Därför tar vi tester flera ggr under graviditeten så dom kan hålla koll.
Jag har turligt nog aldrig bildat några antikroppar. Är barnet positivt så får man en spruta i rumpan efter förlossningen med vad det nu är som ska hjälpa kroppen att förhindra antikroppar vid en kommande graviditet. Är barnet negativt behövs den inte.
Här kan du läsa mer,
http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/

Jag är rh-negativ och båda mina barn är rh-positiva. Bebisen i magen vet jag inte vad hon har för blodgrupp än men det kollar dom direkt vid födseln. Det går dock att göra när dom ligger i magen med.

Antingen så händer det ingenting mer än att dom tar extra prover på dig, så som jag fått göra alla graviditeter.
Vi kan i värsta fall bilda antikroppar mot barnets blod och det är inte så farligt för oss men däremot kan bebisen bli drabbad och det som händer är att bebisen kan få blodbrist. Därför tar vi tester flera ggr under graviditeten så dom kan hålla koll.
Jag har turligt nog aldrig bildat några antikroppar. Är barnet positivt så får man en spruta i rumpan efter förlossningen med vad det nu är som ska hjälpa kroppen att förhindra antikroppar vid en kommande graviditet. Är barnet negativt behövs den inte.
Här kan du läsa mer,
http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/

I rumpan!? :eek: Okej, redan spruträdda Maja blev inte direkt uppmuntrad av det där... :crazy: Jag är också rh-negativ och har därför tagit ett extra blodprov samt ska ta ett till i v 36, just för att kolla så inga antikroppar bildas. Vilket väl enbart kunde hända om mitt och barnets blod på nåt sätt kom i kontakt? Som jag förstod det så är det mest viktigt inför eventuella kommande graviditeter så att man inte stöter ifrån sig ett foster som skulle ha blivit rh-positiv...? Därav spruta efter förlossningen för att motverka att detta skulle hända (men ingen har nånsin sagt nåt om rumpan!). Känner mig sjukt dåligt påläst helt plötsligt. :o

Så ang jobb och allt sånt.

Jag ska jobba en månad till, går på graviditetspenning from 4/11. Känns sjukt att jag ska vara hemma så länge innan... Om bara en månad liksom!? Jag kommer klättra på väggarna! Sambon sa att han väl kommer hitta mig i taket efter en vecka. :p Som tur är så är jobbet bara 1km bort så jag kan gå dit och hålla mig uppdaterad ändå. ;) Känns dock väldigt skönt ändå att det bara är en lånad kvar, knepigt så ambivalent det blir... Men jag känner redan nu att det är tungt att jobba hela dagar, framför allt eftermiddagarna är tunga... Men allt pappersjobb och alla rapporter som jag har hand om hoppas jag kunna fortsätta med bara för att det är kul. Är inte så mycket att det blir nån procents tjänst men jag kan dyka ner i alla siffror hur länge som helst bara för att det är roligt. :p

Annars mår jag *peppar peppar* bra. Blir väldigt trött på em och då blir magen så spänd och stor, ser ut som jag svalt en badboll eller nåt. :o Det där jag skrev förut om ryggen när jag ligger ner har blivit lite sämre också, nu kan jag knappt ens lägga mig på rygg och har jag lagt mig kommer jag knappt upp, gör sjukt ont ovanför svanskotan och det är som att nånting är i kläm och man funkar inte riktigt. Måste rulla åt sidan för att ha en chans att komma upp. Har jag legat ner en stund kan jag inte sitta sen heller, samma känsla då. Har som sagt alltid haft det här bekymret men det har blivit värre nu.

Ett par dagar har jag haft lite ont på en punkt i bröstryggen, känns som att jag skulle vilja besöka en kiropraktor men vet inte hur de ställer sig till att behandla gravida? Har haft samma förut som visat sig vara låsningar som blivit bättre av lite knak.

I rumpan!? :eek: Okej, redan spruträdda Maja blev inte direkt uppmuntrad av det där... :crazy: Jag är också rh-negativ och har därför tagit ett extra blodprov samt ska ta ett till i v 36, just för att kolla så inga antikroppar bildas. Vilket väl enbart kunde hända om mitt och barnets blod på nåt sätt kom i kontakt? Som jag förstod det så är det mest viktigt inför eventuella kommande graviditeter så att man inte stöter ifrån sig ett foster som skulle ha blivit rh-positiv...? Därav spruta efter förlossningen för att motverka att detta skulle hända (men ingen har nånsin sagt nåt om rumpan!). Känner mig sjukt dåligt påläst helt plötsligt. :o

Yes, den ges i rumpan. Inte mitt på utan vid sidan mot låret typ. Mina två är ju båda positiva så jag har fått den två ggr. Hoppas på en negativ unge nu så jag slipper sprutan. Den känns faktiskt inte så mycket och det har gått snabbt att få den, men även jag är sprutkänslig och tycker inte om det.
Vet inte varför den ges just där men det finns väl någon anledning.

Jag har fått sådana sjuka foglossningar sista tiden, inte i ryggen utan de sitter lixom precis vid punanin, bäckenet typ. Pratade med sjukgymnasten idag och de sa att när smärtan sitter just där finns det inte så mycket de kan göra. Men får ett träningsprogram hemskickat och har fått ent id om 2v.
Sjukgymnasten sa att man inte gärna vill sätta nålar i det området utan att det gör man när det går uppemot ryggen. Så jag blev beordrad små steg, inga lyft och fötterna på sofflocket typ..

Sjukskriven till 100% från i förgår, dock pga blodsockret och inte pga. fogarna. Mina blodsockervärden har pendlat endel och jag behöver hjälp att få ordning på det igen. Så 1 månad hemma, troligtvis kommer jag inte gå tillbaka till jobbet alls.

Jag har fått alla tider fram till förlossningen inbokade hos Mvc 19st på 10v :eek:, helt sinnessjukt. Var av 5 TUL. Samt att jag kommer få ca 8 tider till diabetesläkaren, samt att de ringer mig varje vecka. Jag blir lite stressad över kontrollen sjukhuset ska ha på mig.

Gjorde mitt första TUL förra veckan som visade att bebis låg på -11%

Igår var jag även på ett studiebesök på förlossningen, mest för att jag tidigare uttryckt mig att jag jag är rädd för förlossningen i sig. Så fick ett samtal med en aurora, kändes fantastiskt bra. Även om jag idag har vuxit in i rollen och insett att bebis kommer ut vare sig jag vill eller ej. Samt att jag vet att de har 100% kontroll på mig då jag räknas som riskmamma.

Hur ligger ni till i förloppet?
Mår alla bra?
Sjukskrivningar?

Jag är i vecka 30 (29+5)
Sjukskriven 50% pga foglossning men annars mår jag bra. Och nu när jag jobbar mindre funkar jag i alla fall lite bättre i allmänhet.
Är ju bara i v 22 än.

Yes, den ges i rumpan. Inte mitt på utan vid sidan mot låret typ. Mina två är ju båda positiva så jag har fått den två ggr. Hoppas på en negativ unge nu så jag slipper sprutan. Den känns faktiskt inte så mycket och det har gått snabbt att få den, men även jag är sprutkänslig och tycker inte om det.
Vet inte varför den ges just där men det finns väl någon anledning.

Jag fick via infarten.

Minns inte om vi har pratat om det innan, men hur länge har ni planerat att jobba? Dvs hur långt innan Bf har ni tänkt gå hem? Kommer ni att ta föräldraledighet eller får ni gravidpenning (är det förresten det som brukar kallas havandeskapspenning?)? Någon har ju redan blivit sjukskriven pga sin hälsa, men ni andra?

Börjar känna mer och mer att det hade varit skönt att slippa jobbet (inte för att det är tungt, utan för att slippa engagera mig i nya människor som jag ändå inte kommer att kunna följa framöver). Lyckades dessutom göra något i ryggen en natt när jag fick kramp i benet och fick kliva upp lite snabbt, så ryggen är inte helt ok.
Jag antar att jag fortsätter på 50% fram tills jag går hem helt. Kommer söka graviditetspenning from 1/12 (ja det hette tidigare havandeskapspenning) dvs v 32. Får jag inte det beviljat eller fortsätter må bra jobbar jag väl till nyår eller nåt. BF 5/2.
Magen är inte så stor än men börjar känna att den är i vägen så jag undrar hur det ska gå sen. Typ, hur plockar man upp saker från golvet egentligen när man varken kan sitta på huk eller böja sig?

Jag fick via infarten.

Jag har aldrig haft kvar någon infart när jag kommit upp till BB. Allt har plockats bort när vi lämnat förlossningsavdelningen.
Sen har jag fått sprutan ca ett dygn efter bebisen föds.
Har man kvar en infart är det ju skitbra om man kan få den via den :)

Ah låter precis som det jag har, pratade nyss med sjukvårdsrådgivningen och de sa att det låter som spända muskler men att jag ska vara försiktig med massage och läkemedel och se till gå hemma och vila typ. Saken är ju den att detta pågått under några veckor nu och bara blivit värre och värre och sträcker sig nu över hela bröstryggen även på vänstersidan, men det är på högersidan som det går runt till framsidan och punkten som smärtar där och stramar åt runtom. Sambo har erbjudit sig att massera så kan ju testa lite smått på just de punkter som gör ont, för det bör väl inte skada på något sätt? Vet inte vad hon jag pratade med på telefon menade med att man ska vara försiktig med massage.
Ska ringa BM på mödravården imorgon och se vad hon säger om det, om det behöver kollas upp eller om det är helt normalt. Tänker dock inte avboka läkarbesöket förrens efter jag pratat med henne.

Hon måste ju mena att du ska vara försiktig med massage för att det kanske ändå inte är muskulärt. För graviditen är inget hinder för massage, om det är vad funderar på. Om det känns som det kan vara musklerna hade jag inte tvekat att massera lite lätt och känna hur det påverkar (och givetvis sluta om det känns dåligt). Men kolla med bm, tycker dock inte att du ska nöja dig om hon anser det vara "normalt", för något borde det ju gå att göra för att i alla fall lindra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 068
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 997
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar