Efter dagens besök på mvc går jag som vanligt hem sur, ledsen och nedtryck. En känsla av otillräcklighet, tog upp mina tankar kring förlossningen då jag är livrädd för den. Enda svaret jag fick var "ska du som är ung och frisk, ha kejsarsnitt, varför tror du att du skulle få det".
Hon är trevlig när sambon är med mig, men aldrig när jag är ensam. Vi drar inte jämt alls, men i dagsläget är det ingen ide att byta då jag flyttar till Halland i September, försöker få tag i Varberg, men ingen svarar.
Bebis hjärtljud låg på 150, så popcorn lever och frodas. På tisdag får vi se popcorn igen.
Men usch vad dryg hon låter, en stor del av jobbet bör ju vara att få sina patienter att känna trygghet och säkerhet, inte nedtrampade. Blir så arg var gång jag stöter på människor som jobbar inom sjukvården som skiter fullständigt i hur de får sina patienter att må, de borde inte ha ett jobb där man har kontakt med andra människor övht. Hur menar hon att en förlossning ska gå till när mamman är livrädd för att föda på normalt vis?