Vad gör man åt de här humörsvängningarna? Sambon frågade vad jag hade tänkt mig för mat (började se rött redan här, han kan väl komma med något förslag själv?) och jag svarade att jag ville ha indiskt och att han skulle laga. Valfritt så länge det var kryddigt. Då börjar han prata om att göra pasta med indisk sås till. Men jag ville ju inte ha någon jävla pasta, då hade jag ju sagt att jag ville ha pasta. Vips blev jag 20 år yngre och började lipa för jag blev så ledsen för att han inte fattade vad jag menade *suck*
Lära sig leva med dem och försöka inse att det är hormonerna som spökar och inget annat, så man inte tar alltför allvarligt på saker och ting. Själv gick jag runt och var gråtfärdig en hel dag utan någon speciell anledning och visst blev jag less på mig själv men inte så mycket att göra åt än att rida ut stormen
Till något lite allvarligare; det sägs ju att man ska undvika tunga lyft men hur tungt är det? Jag jobbar som pers ass och pga att brukaren har råkat ut för en olycka nyligen har denne fått problem med balansen och kan få för sig att sätta sig där det inte är lämpligt. Det är då upp till assistenten att hålla brukaren på benen och idag blev det väldigt tungt . Brukaren är både längre och tyngre än vad jag är. Är detta skäl nog att vara borta från jobbet tills brukaren blir stadigare? Det är trots allt inte tal om några tunga lyft från golvet och lyften upprepas inte jättemånga gånger per dag. Har inte berättat något för arbetsgivaren än, tycker det är för tidigt (går snart in i v 10).
Väldigt individuellt skulle jag tro, vet många som styrketränar långt upp i vecka 30 och släpper inte sina vikter förrns då och börjar köra med endast kroppsvikt istället. Sedan finns det ju de som har sådana problem med fogar att de knappt kan röra sig även väldigt tidigt i graviditeten. Så lyssna på din kropp och känn efter, gör det ont så ta det lugnare.