Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drömde att vi fick barn i natt.
Jag skriver "fick" för jag vet faktiskt inte om det föranleddes av en förlossning, men plötsligt var barnet där i alla fall. Nytt och naket och väldigt litet. Vi fick väldigt bråttom med att få in det i en filt och få på en blöja, vilket var ganska svårt eftersom bebisen fes så att blöjorna liksom blåste bort om de inte satt på ordentligt. :laugh: :rofl:

Lite kaotiskt, men jag var väldigt road när jag vaknade.

Whäääää första riktigt tunga dagen sen jag varit medveten om att jag är gravid.

Hur vet man om det är foglossning, den gamla ridskadan eller reumatismen?

:( :( :( :( Pain. Redo att gråta, men sitter på jobbet så det är bara att le och låtsas vara glad :P.

Alvedon hjälper ju inte ett dugg.

@skiesabove Boka tid hos en bra sjukgymnast, kolla på närmsta sjukhus om de har någon som inriktar sig på gravida. :) Jag har fått otrolig bra hjälp med min foglossning. Övningar, glidlakan, fogbälte och TENS apparat.

Har för övrigt haft en riktig kass dag! Att gå på Ikea och köpcenter med foglossning och hormoner är ingen bra kombination.. Började snyfta i provhytten för att jag tyckte att jag såg ut som en köttbulle. :p Sen kom tårarna igen när smärtan blev allt för olidlig.
Måste inse mina egna begränsningar , även om det känns tufft och tråkigt!

Har för övrigt haft en riktig kass dag! Att gå på Ikea och köpcenter med foglossning och hormoner är ingen bra kombination.. Började snyfta i provhytten för att jag tyckte att jag såg ut som en köttbulle. :p Sen kom tårarna igen när smärtan blev allt för olidlig.

Skönt att läsa att det är andra som också känner av sina hormoner! Jag har känt mig så himla stark och känsomässigt stabil under den här graviditeten, sen helt plötsligt när jag satt med i kommunstyrelsen här om dagen och skulle hålla ett par dragningar om några rätt tunga ärenden (JÄTTEBRA timing verkligen :p ) började jag plötsligt längta så vansinnigt mycket efter min dotter så jag kände hur tårarna bara steg upp i ögonen och fick kämpa och tvinga mig att tänka på något annat för att inte typ börja storböla :o som tur var stod jag inte mitt framför politikerna då i alla fall, så jag tror inte någon märkte det :)

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari

2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
27/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Vi flyttades bara en ynka liten dag, men jag uppdaterar ändå. :)
Och nu vet vi vad det är för kön, men jag tror att vi behåller det för oss själva. Vi får känna efter lite och ta reda på om det känns rätt att "gå ut med det" eller inte. Spontant tror jag inte att vi går ut med det, kanske till några enstaka personer.

Idag har vi varit hos BM, dock inte vår vanliga utan fick en äldre kvinna som gått på pension för ett år sen men hoppar in ibland vid behov, supertrevlig verkligen!
Tog upp det med att vi kände oss nästan hånade sist vi träffade vår ordinarie och hon höll med om att hon nog hade en dålig dag för det lät inte alls som henne.

Blodtryck, blodsocker och allt sånt var super. :)
Anmälde oss till en föräldragrupp i november och ska tillbaka om en månad på besök.

Vi har också lite krångel med barnmorskor, hade en tid inbokad på måndag men sen hade tydligen någon ilsken barnmorska ringt min sambo (tydligen hade hon försökt ringa mig först men jag satt på möte och det var från dolt nummer så jag kunde inte ringa tillbaka, visste ju inte alls vem det var som ringt) och typ skällt ut honom, varit allmänt otrevlig, avbokat min tid eftersom min vanliga barnmorska tydligen blivit sjuk och sen bara sagt en ny tid innan hon slängde på luren!? Väldigt underligt, men jag ringde upp växeln och bad att få byta tid (mest för att jag inte vill gå till henne som verkar så otrevlig). De hade typ inga tider eftersom alla barnmorskor tydligen är sjukskrivna på halv- eller heltid så nu fick jag byta till en annan barnmorskemottagning. Får åka en bit men jag hoppas den nya barnmorskan verkar bra, det känns som det viktigaste :)

Jag måste bara säga att jag efter gårdagens ultraljud känner ett lugn och någon slags inte frid, för första gången sedan jag blev gravid.

Det är så skönt, jag hade nästan glömt bort hur det känns när något känns rätt.

Nu hoppas jag verkligen att jag får fortsätta att må bra. B12-tabletterna verkar göra underverk för mig, och att det går längre och längre perioder mellan illamående och kräkningar sparar mycket på energin.

Vi ska på ul på tisdag, som vi längtar. Liten sparkar förfullt och även sambon har lyckats känna nu.

Här blir alla gravida erbjuden influensavaccin så imorse gick jag motvilligt och vaccinerade mej, fy vad jag hatar sprutor!
Hur ser det ut i Sverige bli man erbjuden vaccin?

Imorgon ska vi på babymässa sen ska jag dra med sambon på Traffordcenter, tycker jag förtjänar lite skoj efter sputan. Hoppas bara att jag kan gå någorlunda ok.

Här händer det grejer!
Först och främst har jag universums foglossning, går i sjukgymnastik och kan inte jobba=total tristess och pengafunderingar.

Och så är vi troligen på väg att flytta till Norge, kommer ske mitt i vintern, som höggravid. .Puh! Timingen är otrolig, men det är en chans vi inte kan missa så nu pluggar jag jordemödrar och postnatal vård a la Norge ;)

Bäst är ju onekligen att jag inte får flyga när det är dags för flytt- ser inte fram emot att köra över riksgränsen eller via Haparanda och Finland i snökaos och mörker...0o

Hur går det för alla?

Här växer magen men fortsatt inga besvär alls (tack och lov). Jag rider fortfarande som vanligt. Men sprungit har jag inte gjort på ett par veckor för magen känns tung och blir öm efter jag sprungit ett tag. Jag bar dottern väldigt långt ner i bäckenet så det kanske är lika nu så det trycker ner på nåt vis. Sist fick jag ju ridförbud för BM i v 30 just pga det. Hade inga problem vad jag kände utan hade kunnat fortsätta rida hela vägen ut, men hon var rädd att jag skulle få ont just för att ungen låg så långt ner. Men lång, raska promenade är inga problem och jag håller igång på andra sätt också :)

På torsdag är det rul och det ska bli himla skönt när det är över!!!

Bäst är ju onekligen att jag inte får flyga när det är dags för flytt- ser inte fram emot att köra över riksgränsen eller via Haparanda och Finland i snökaos och mörker...0o

Smygläser lite och måste fråga var du bor någonstans? Får inte riktigt ihop hur man behöver köra via Finland för att komma till Norge? :p Eller är det till nordligaste nordligaste Norge ni ska flytta?

Idag var vi på ul, det var en envis liten en men allt såg bra ut fast jag fick snurra runt en massa för liten tyckte att man inte alls behöver visa alla delar som ska kollas. Blev riktigt verkligt nu när vi vet vad det blir och kunde se att det fortfarande finns en stark liten krabat i magen

@Breaktown jodå vi bor i luleå och ska låångt upp i Norge. Oftast är det säkrare att köra via Finland eftersom riksgränsen ofta stängs ( de fäller bommarna när det är alltför hemskt med snö och väder).

Vill ju inte behöva vända direkt ;)

Är det någon som börjat mäta SF-mått? Fick mäta i fredags, vet inte om jag är gigantisk eller inte. Jag känner mig som en halvt ovig flodhäst med liten tyllkjol runt magen eftersom jag oftast har tröjor med volang nertill (peplummodellen) och de hamnar ju nu för det mesta på halva magen. :D

Är i v.26 nu och märker faktiskt knappt av graviditeten på annat sätt än att jag i natt hade första vadkrampen som jag lyckades få att släppa direkt och att jag springer och kissar mer ofta än tidigare.
Snarare kollegorna som behandlar mig som om jag vore av porslin, men det skadar ju inte. ;)

Blev inbokad på gruppmöte med andra gravida i november, ska bli intressant!

Hur är detta med graviditetsförsäkring? Någon som skaffat det än? Vad gäller de för? Vilket bolag ger mest?

Drömde här om natten att jag födde... Ut kom min största katt (han på min avatar) och jag ammade honom men var helt förtvivlad över att jag missade att göra det var fjärde timme... Hjärnan är nog lite off för tillfället.

@Sorbe Har mätt en gång hos BM hittills, ligger enligt kurvan, något högre. :) Jag är stor som en flodhäst, dock bara en mage som sticker ut ;)

Har tecknat en gravidförsäkring hos TryggHansa, för en tusenlapp. Enligt undersökningar och lite efterforskning så verkar de vara "populärast" och vettigast :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 854
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar