Jag är sjukskriven sedan 14/9 men blev avstängd från mitt jobb den 19/8 pga hot och våld relaterat till min graviditet. Har varit ett jäkla pill med gravitidetspenningen eftersom det är ett specialfall att bli avstängd så tidigt i grav. (men jag mordhotades vid varje arbetspass med specifikt att döda mig och barnet samt sambon).
Har fortfarande inte fått beslut på något av dem. Vet dock att sjukskrivning går före gravidpenning så även det är ett pill att ha båda samtidigt. Jag uppskattar dock inte att bli avstängd och få graviditetspenning -vilket de flesta gör. Men nu har jag istället fem veckors sjukskrivning pga blödningar och förlust av tvilling. Går in i v. 18 idag.
Läste först och tänkte "WTF?!!! vilka störda kollegor!!!!" men sen insåg jag att du säkert jobbar som personlig assisten / inom psykvården, eller hur ?
Jag är inte sjukskriven och lär inte bli det heller om inget tråkigt händer som typ foglossning (ryggontet jag har är enligt läkare "bara" ridskadan och jag väntar på tid hos sjukgym), har kontorsjobb.
Appropå försäkring så har jag Folksams utökade, eftersom vi har allt via dom och dom har varit enkla och shyssta att ha att göra med.