Hur går det för er allihopa?
Här har det påbörjats Projekt Få Ungen Blöjfri
vi slutade tvärt med blöjan lördag morgon ( han har givetvis använt pottan många många gånger sen han var ca 6-7 mån och vi har nu sett flera tecken på att han är mogen att sluta med blöjan nu så vi tyckte det va dags) och lördagen gick asbra!! Inte en enda olycka och vi satte honom på pottan en gång i timmen och han kissade snällt (vi har kört med att inte tjata/fråga så mycket utan mer sätta honom på pottan och säga typ "nu är det dags att kissa" nu första dagarna och det verkar funka bra på honom) Vi vågade oss tom på ett besök hos Farmor och det gick lika bra där!
Även igår förmiddag gick bra, sen skulle vi på bio och min mamma skulle ta hand om kidsen. Då kissade han på golvet sex gånger när vi va borta!!!
Även nr 2 hamnade på golvet när vi kom hem
. Så det blev ett smärre bakslag!
Nu är jag på jobbet och mannen är hemma med barnen, men J kissade snällt i pottan i morse så jag hoppas det går bättre idag. Peppade mannen massor så hoppas han ska fixa dagen bra även om det blir en och annan olycka.
Hur går det för er med pottan och vad har ni kört för taktik för att få barnen blöjfria?