Nu har vi kört med helgnätter i en månad och det går fantastiskt! Han trivs bättre på lugnare nattis och vi har så stort utbyte av vardagarna- museum, äventyrslekparker, långa dagar i skogen, eller på stan.. Och så massa pyssel hemma; vi bakar, målar, hittar på nya lekar.. Helt underbart kul!!
Min son uppskattar nog ett lugnare vardagstempo och jag kan inte klaga på att ha långsamma mornar med mysfrukost och morgontv 5 dagar/v..
Har f.ö skrivit klar magistern och hoppat upp ordentligt i lön, så äntligen är vardagen "bara" ensamstående småbarnsmorsa och inte kaos, kris och helvete
I övrigt berättar grabben långa sagor, drar skämt och kan "läsa" enklare ord så som mamma, våra namn, mosters namn och han babblar KONSTANT.
"Där står det HÄST med bosstäver mamma, vår hässt bor stallet, han är brun och hans kompis ****** är osså brun men inte andra kompisen han vit och vår katt han är ju grå mamma, men det är inte mosters katt. Mosters katt heter **** och moster andra katt är död, han blir en blomma i jorden för det vet jag" #igår var vi på leos lekland, kommer du ihåg det? då hoppade vi å åkte å lekte, det gjorde vi. Jag var leos lekland med pappa ***** och farmor förut, det var roligt, kommer du ihåg det? när vi flög flygplan till gammelfarmor och med tåget och båten förut"
Jag blir helt slut, men han är så fantastiskt rolig och jag älskar att "igår" betyder allt i dåtid, att han minns vad vi gjorde för ett år sedan och att han gillar att berätta och berätta och berätta...