Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Vi har en liten kreativ atlet här hemma! Hon hoppar jämfota på golvet, hon hoppar studsmatta som bara den, hon gör kullerbyttor, klättrar, gör pullups, springer osv. Jag jämför med storebror som vid den här åldern tultade omkring och precis lärt sig gå. Han var å andra sidan mycket mer verbal än vad lilla C är. Hon har inte tid, det kan ju finnas något att klättra på!

Här om dagen hämtade hon en bobbycar i vardagsrummet, körde den till badrummet, parkerade den framför tvättmaskinen, klättrade upp och ställde sig på ratten, hävde sig upp på tvättmaskinen, ställde sig upp och hängde sig och gjorde en pullup på handdukstorken O_o:D:meh: Vi kan inte släppa henne en sekund med blicken, då är hon borta.

Phu svetten rinner av denna lilla unge :o:love:

Mvh Miks

Oj vad jag känner igen mej, A är också överallt och ska klättra och ha sej. Hon kör gärnet nu när hon får massa extra uppmärksamhet och ska styla en massa, kasta sej handlöst från rutchkanan är poppis.

Oj vad jag känner igen mej, A är också överallt och ska klättra och ha sej. Hon kör gärnet nu när hon får massa extra uppmärksamhet och ska styla en massa, kasta sej handlöst från rutchkanan är poppis.
De låter lite lika A och lilla C! Vi kanske ska släppa in dem i ett madrasserat rum och unna oss en kopp kaffe medan de härjar :D;)

Mvh Miks

Sol och bad hela dagarna nu :)! A älskar vatten och vill helst simma iväg (fast det kan hon ju inte) så det är inte en lugn stund på stranden. Idag uppskattade hon för första gången att leka i sanden en stund istället. 18 mån nu i veckan :).

Hur är era med vatten?

Sol och bad hela dagarna nu :)! A älskar vatten och vill helst simma iväg (fast det kan hon ju inte) så det är inte en lugn stund på stranden. Idag uppskattade hon för första gången att leka i sanden en stund istället. 18 mån nu i veckan :).

Hur är era med vatten?
Låter härligt! :love:

Lilla C älskar också vatten! I poolen hoppar hon i. Är man inte beredd och tar emot henne så hoppar hon ändå :nailbiting:

På stranden är hon som hemma! Hon är ju typ uppvuxen på stränderna i Florida så nu tycker hon att Sverige är som bäst! Hon hoppar, plaskar, gräver i sanden och roar sig själv. Igår badade hon från bryggan med flytväst men det var ingen höjdare. Jag har beställt armpuffar så att vi kan bada från båten. Bada med flytväst är så svårt.

Mvh Miks

Hur är era med vatten?

A älskat att bada, men går inte i så djupt knäna max, i barnpoolen gick de inte bra att bada alls med baddress eller badbyxa men näck går jättebra. På båten håller hon sej helst i hytten med flytvästen på :up:
Jag måste hitta närmsta badhus där vi flyttat så vi kan gå och bada igen, vi vill ju att hon ska ha vattenvana och sen brukar hon ha så roligt.

Lillebror älskar vatten! Men det var kallt i havet så stranden och havsbrynet dög åt honom ;) bada pool/badkar/badbalja är toppen i livet :D

Det krävs våtdräkr, cyklop och snorkel när A ska bada hemma, hon lägger sej på rygg i badkaret kör benen upp så mycket hon kan sen rakt ner i vattnet, jag är lika blöt som hon varje gång.

Det krävs våtdräkr, cyklop och snorkel när A ska bada hemma, hon lägger sej på rygg i badkaret kör benen upp så mycket hon kan sen rakt ner i vattnet, jag är lika blöt som hon varje gång.
Ha ha!

Vi har bara dusch och där kan båda barnen stå en halvtimme var om de får! Då kan man dra igen dörren så slipper man bassäng i hela badrummet!

Mvh Miks

Ha ha!

Vi har bara dusch och där kan båda barnen stå en halvtimme var om de får! Då kan man dra igen dörren så slipper man bassäng i hela badrummet!

Mvh Miks

Hade hon gillat duschen så hade jag nog gjort så men att duscha är det värsta som finns, att stå mellan mormor och blommorna när hon vattnar iskallt vatten med vattenslangen går däremot jättebra, resultatet är en kall, dyngsur med glad unge :eek::D

John är ett sjöodjur!
Han springer i vattnet, hoppar från bryggan (!!) och är lika lugn och sansad som vanligt :angel: Måste också köpa armpuffar, undrar om han skulle finna sig i att ha dem?

Senaste nöjet är att kasta sten i vattnet, stora plums = stora applåder till sig själv :D

John är ett sjöodjur!
Han springer i vattnet, hoppar från bryggan (!!) och är lika lugn och sansad som vanligt :angel: Måste också köpa armpuffar, undrar om han skulle finna sig i att ha dem?

Senaste nöjet är att kasta sten i vattnet, stora plums = stora applåder till sig själv :D
Jag tipsar om Chereks ringar. De håller barnet flytande och har en kärna av skumgummi som flyter även om en skulle bli punkterad. De har heller inga vassa kanter så de är sköna att ha på sig. Jag köpte till storebror och de höll i 5 års aggressivt användande. Nu köpte jag likadana till lilla C. Typ 300kr.

Mvh Miks

I morgon ska vi på 1,5-årsundersökning. Kul med lite vaccin i värmen :cautious:

Han har börjat säga fler ord på sistone. Gugga = gunga, till exempel. Annars är det fortfarande mest mamma (både mamma och pappa är "mamma" :D), den och nä. Han säger "tsssss" när han ligger på skötbordet, får tag i ett papper eller en tvättlapp och trycker den mot snoppen. Han är uppenbarligen ett geni :up:

Just nu kissar han gärna på pottan också. Eller i golvbrunnen i duschen...

Vi har problem med att han rivs och nyps. Tydligen har han gjort det mot några av barnen på förskolan också, så jobbigt att höra! :crazy: Ena stunden är han jättemysig, i morse borstade han mitt hår och delade ut goa pussar - för att i nästa stund nypa tag i min arm och borra in sina små naglar i huden och vägra släppa taget. När han väl släppte slog han mig på kinden. :banghead:

"Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas..."

I morgon ska vi på 1,5-årsundersökning. Kul med lite vaccin i värmen :cautious:

Han har börjat säga fler ord på sistone. Gugga = gunga, till exempel. Annars är det fortfarande mest mamma (både mamma och pappa är "mamma" :D), den och nä. Han säger "tsssss" när han ligger på skötbordet, får tag i ett papper eller en tvättlapp och trycker den mot snoppen. Han är uppenbarligen ett geni :up:

Just nu kissar han gärna på pottan också. Eller i golvbrunnen i duschen...

Vi har problem med att han rivs och nyps. Tydligen har han gjort det mot några av barnen på förskolan också, så jobbigt att höra! :crazy: Ena stunden är han jättemysig, i morse borstade han mitt hår och delade ut goa pussar - för att i nästa stund nypa tag i min arm och borra in sina små naglar i huden och vägra släppa taget. När han väl släppte slog han mig på kinden. :banghead:

"Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas..."

Har ni vaccination och undersökning vid 1.5 också, vi hade undersökning i november och vaccination vid 1 år sen verkar de inte va nått tills de blrjar skolan, dåligt tycker jag hur ska de annars kunna snappa upp något som inte är som de ska

Har ni vaccination och undersökning vid 1.5 också, vi hade undersökning i november och vaccination vid 1 år sen verkar de inte va nått tills de blrjar skolan, dåligt tycker jag hur ska de annars kunna snappa upp något som inte är som de ska

Ojdå. Här är det 1,5 år och sedan 2 år och sedan en gång om året har jag för mig?

Mitt landsting/kommun (eller vem som bestämmer) har 18-månaderskontroll och om allt är bra är det inget BVC förrän vid 3 år.

Min lilla kille blir 18 månader idag :) hade tid nu på fredag för BVC men har skjutit lite på det då vi inte vill åka hem från sommarstugan ;)

Här är det mer tänder på väg, kommer massa nu verkar det som och humöret är lite instablit, bryter ihop för varje liten motgång och så trots på det :banghead:

Hello toddler tantrums :nailbiting::arghh:

Hej, jag ramlar in här från vintertråden 15-16. Ni som haft er första vinter, hur tänkte ni kring skor? Lära gå skor, tjocka strumpor eller något annat?
Lill-tjejen är idag 8 månader och det roligaste hon vet är att promenera runt när någon håller i henne, men det börjar bli kallt i strumpor och speciellt i vinter.

Så vad hade ni för första skor och hur tänkte ni kring dom?

Förlåt för att jag kommer in och traschar er tråd såhär.

Hej, jag ramlar in här från vintertråden 15-16. Ni som haft er första vinter, hur tänkte ni kring skor? Lära gå skor, tjocka strumpor eller något annat?
Lill-tjejen är idag 8 månader och det roligaste hon vet är att promenera runt när någon håller i henne, men det börjar bli kallt i strumpor och speciellt i vinter.

Så vad hade ni för första skor och hur tänkte ni kring dom?

Förlåt för att jag kommer in och traschar er tråd såhär.

Hade ett par uggs och tossor.
Han gick inte utan kröp ibland men mest bar vi honom eller han åkte vagn.
Född 26/1 och gick inte själv förrän i mars.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 226
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar