Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här härliga:
Hosta sedan 18 april, som fortfarande inte gett sig. Magsjuka för två veckor sedan. I dag kör vi vidare med ögoninflammation.
Min lille kämpe!
En kompis barn var på 18 månaders kontroll igår. Han är 5 veckor äldre än lilla C. En vild liten unge med ett högt tempo! Helt fantastisk och alldeles perfekt. Dock fick de lite ångest. Han fick inte godkänt på kontrollen. Följande punkter är (de jag kommer ihåg) som han "misslyckades" med:
Säga 10 ord
Rita på ett papper med en krita
Med sina 10 ord berätta vad han ritat
Stapla klossar på varandra
Lilla C kan inte en enda av de där grejerna Hon kommer inte heller få godkänt!
Varför frågar de inte om saker som typ:
Få in en hel golfboll i munnen
Stå och åka på bobbycaren
Få lampskärmsfrisyr av studsmattan
Hålla i sina prylar när brorsan försöker sno dem
Klättra upp på matbordet
Hade de frågat om de grejerna så hade hon fått ok-stämpel i rumpan. Hon sorterar även sin egen tvätt i tvättkorgarna och klär av sig själv inför duschen men det är mest användbart för min del och inget BVC behöver veta om
Hur ligger era barn till inför kontrollerna?
Mvh Miks
En kompis barn var på 18 månaders kontroll igår. Han är 5 veckor äldre än lilla C. En vild liten unge med ett högt tempo! Helt fantastisk och alldeles perfekt. Dock fick de lite ångest. Han fick inte godkänt på kontrollen. Följande punkter är (de jag kommer ihåg) som han "misslyckades" med:
Säga 10 ord
Klättra upp på matbordet
Hade de frågat om de grejerna så hade hon fått ok-stämpel i rumpan. Hon sorterar även sin egen tvätt i tvättkorgarna och klär av sig själv inför duschen men det är mest användbart för min del och inget BVC behöver veta om
Mvh Miks
Ah! Tack!Tycker det lät som en ovanligt hård bedömning
http://www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Utveckling/Utvecklingsbedomning-18-manader/
Vår lillebror kan det mesta utom språket, eller rättare sagt eget språk, förstår och gör saker på uppmaning klarar han men de enda ord han säger är mamma, kaka, där och titta. Fast det håller på att släppa, han "ljudar" ord men det är inga ord bara läten
Här är vi fortfarande sjuka.
Ögoninflammationen är under kontroll tack vare tidig kontakt med vården, men hostan är värre än någonsin och jag kan räkna stunderna han har haft under 39 graders feber den här veckan på en hand.
Han kämpar på, min lille prins. Nyss somnade han med 39,2 som temp, han slocknade direkt efter att han hade fått en Ipren. Älskade onge! Vi sliter med att få i honom mar och vätska och han lever i princip på ersättning och Proviva just nu. (Magen pajar alltid när han blir sjuk... )
Som socker på toppen har både jag och maken fått en släng av samma virus, så det är riktig sjukstuga här hemma nu. I morse gick vi upp ur sängen strax innan 10. HERREGUD. När hände det senast? November 2014? J sov i 13 timmar, visserligen något upphackat pga hosta, men ändå. Har det någonsin hänt förut?
Jag börjar misstänka att J har förkylningsastma. Han hostar fortfarande, och i och med den senaste sjukdomsperioden hostar han så att kräks minst en gång varje natt.
Och det helt vansinniga i att han har hostat sedan 16 april. Snart två månader av upphackad sömn och nattliga hostattacker.
Ringer VC direkt de öppnar på tisdag. Ena läkaren pratade om någon slags inhalator och jag ska fanimej följa upp det ordentligt.
/Trötta mamman
Säga 10 ord
Klättra upp på matbordet
Mvh Miks