Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Vid 9 månader träffade vi bvc tanten sist nästa gång är vid 2 år, hon har haft en koll av läkare vid 6 veckor och endast mätt en gång (9månader). Känns som det är lite jämnfört med Sverige.

Åååh, jag är så glad för detta roliga barn! Han är så vild och busig att jag blir knäpp emellanåt, men också så glad och mysig att jag blir förundrad över att båda delarna ryms i den där lilla kroppen. Det är en ynnest att få vara hans mamma.

De senaste tre nätterna har han dessutom varit en dröm att natta OCH sovit riktigt bra. Känner mig plötsligt riktigt utvilad.

/Hon som har sovit EN hel natt sedan han kom

A har det jobbigt nu, 3 tänder har kommit uppe och jag tror det kanske är några längre in på G hon har alltid ett ginger i munnen. Humöret är i botten, inget duger och mamma ska va nära hela tiden.
Mamman är stressad och trött trots att vi sover på nätterna, ev en flaska mellan 4-6.
Hela situationen med svärmor tar knäcken på mej, jag har ställt upp för sambons skull men nu har tanten fått för sej att hon inte vill ha folk hemma så min familj är inte välkommen vilket resulterar i att hon och svärfar inte tänker fira As födelsedag för att mina föräldrar kommer vara här så nu blir det julen all over again.

A har det jobbigt nu, 3 tänder har kommit uppe och jag tror det kanske är några längre in på G hon har alltid ett ginger i munnen. Humöret är i botten, inget duger och mamma ska va nära hela tiden.
Mamman är stressad och trött trots att vi sover på nätterna, ev en flaska mellan 4-6.
Hela situationen med svärmor tar knäcken på mej, jag har ställt upp för sambons skull men nu har tanten fått för sej att hon inte vill ha folk hemma så min familj är inte välkommen vilket resulterar i att hon och svärfar inte tänker fira As födelsedag för att mina föräldrar kommer vara här så nu blir det julen all over again.

Men herregud! Säg upp kontakten!
De har fått sina chanser nu. Man ska inte umgås med folk som snor energi oavsett vad, även om det är ens svärföräldrar.
Skit i dem ett tag så kanske de någon gång förhoppningsvis får en snilleblixt och förstår vad de håller på med.

Hade min man haft sån ångest som du har inför att träffa dina svärföräldrar hade jag bett mina föräldrar stanna hemma.

Nä, nu får det fanimej vara nog.
Hon får inte bestämma över er och alla andra längre. Släpp tanten och gör som ni själva vill - det blir ni lyckligare av i det långa loppet.

Självklart ska hon inte styra mitt liv, men jag är en grubblare som har lätt att ta åt sej så det är svårt att bara avsluta. Tycker så synd om sambon som har föräldrar som beter sej så där och om A som är det viktigaste för dom när allt passar dom och sen ska hon straffas för att dom inte får precis som dom vill.
Sambon har ännu svårare att släppa, enda barnet med gamla föräldrar så han känner ett ansvar för dom. Sambon sköter all kontakt sen jul, jag är trevlig när vi ses men thats it och orken är verkligen slut nu det är ju jobbigt nog att i princip va ensamstående med en liten på veckorna med allt som hör till, sambon är borta nästan 12h varje dag så vi är tillräckligt slut som det är utan denna drama.
Tur min familj kommer imorgon så vi får lite avlastning, vi har världens snällaste och enklaste unge ändå men det ska bli skönt att få lite tid utan henne och nyttigt.

Nu är min lilla skatt en ettåring :love:

Hon springer runt överallt och älskar när man sjunger och sjunger själv, på sitt eget vis, och gör rörelser till sångerna, favoriten är imse vimse spindel.
Hon är en klok liten tjej som lär sej nya saker hela tiden och på självaste ettårsdagen kissade hon på pottan första gången så nu får vi ta tag i potträningen.
Att åka vagn börjar bli mindre roligt nu, är ju roligare att gå :D

Om en månad börjar John på förskolan.
HERREGUD.

Har era börjat?

Vi har sökt plats till maj. Ska bli intressant att se var vi får plats.
Vi bor ungefär 8 km utanför Linköpings stadskärna och där är det paniiiik om platserna. Många som bor inne i stan får åka ut till en förort 1 mil utanför stan för där är brukar de få garantiplatser. Kul...
Här i vårt område finns det åtta förskolor så någonstans bör vi ju få plats kan jag tycka... Vet att vi står först i kö till vårt andrahandsval. :)

Om en månad börjar John på förskolan.
HERREGUD.

Har era börjat?
Lilla C börjar i augusti. Om det känns bra. Vi kommer ha ganska många föräldrardagar kvar så vi skulle kunna ha henne hemma till januari 2017. Vi får se vad som känns bra och hur det funkar med våra jobb. Jag har lite panik inför dagis. Vill ha henne hemma. Min bebis liksom. Jag börjar jobba i mitten av april och då fortsätter maken att vara hemma. Han vill dock inte vara hemma längre än augusti så vill vi ha henne hemma längre går jag hem.

Hur känns det för dig mej John? Panik eller lite kul?

Mvh Miks

Lilla C börjar i augusti. Om det känns bra. Vi kommer ha ganska många föräldrardagar kvar så vi skulle kunna ha henne hemma till januari 2017. Vi får se vad som känns bra och hur det funkar med våra jobb. Jag har lite panik inför dagis. Vill ha henne hemma. Min bebis liksom. Jag börjar jobba i mitten av april och då fortsätter maken att vara hemma. Han vill dock inte vara hemma längre än augusti så vill vi ha henne hemma längre går jag hem.

Hur känns det för dig mej John? Panik eller lite kul?

Mvh Miks

Det känns mest spännande och kul, och jag tror att John kommer tycka ungefär likadant. Han är väldigt självständig och finner sig snabbt i olika stora sällskap.

Plus att han inte ska gå heldagar, utan hämtas typ vid 14 varje dag :)

Det känns mest spännande och kul, och jag tror att John kommer tycka ungefär likadant. Han är väldigt självständig och finner sig snabbt i olika stora sällskap.

Plus att han inte ska gå heldagar, utan hämtas typ vid 14 varje dag :)
Det låter ju jättebra! Om han är så cool så går det säkert toppen!

Mvh Miks

Det låter ju jättebra! Om han är så cool så går det säkert toppen!

Mvh Miks

Ja, men jag får ju lite ångest av att så många andra barn är hemma på heltid väldigt länge.
Drömmen är ju att han skolas in och går där och har det toppen till slutet av maj, sedan ringer de från önskedrömsförskolan och erbjuder plats där. Då tänker jag att min man får vara föräldraledig/semesterledig i juni, juli och fram till start i nya förskolan i augusti. :angel:

Min son har gått på förskola sedan 145 januari. Han sko lades in låångsamt och har bara behövt en full dag hittills :)

Han älskar det! Nu är han helt trygg med sina fröknar, han äter bra, leker hela dagarna och gråter inte ens vid lämning :love:
Jag hade sådan ÅNGEST innan han började men nu tycker jag bara att det är utvecklande och kul för honom, mycket skojigare än att vara hemma.

Ser dock inte fram emot att flytta och skola in honom i Sverige, är så nöjd med den pyttelilla enheten här.
Och nu blev jag rädd att inte få plats. Har inte ens tänkt på detO_o

Min son har gått på förskola sedan 145 januari. Han sko lades in låångsamt och har bara behövt en full dag hittills :)

Han älskar det! Nu är han helt trygg med sina fröknar, han äter bra, leker hela dagarna och gråter inte ens vid lämning :love:
Jag hade sådan ÅNGEST innan han började men nu tycker jag bara att det är utvecklande och kul för honom, mycket skojigare än att vara hemma.

Ser dock inte fram emot att flytta och skola in honom i Sverige, är så nöjd med den pyttelilla enheten här.
Och nu blev jag rädd att inte få plats. Har inte ens tänkt på detO_o

Skönt att höra (inte det om Sverigeoron såklart) att han tycker om det och att det fungerar så bra. :)
Inbillar mig att våra vildar är ganska lika ;)

Ja, men jag får ju lite ångest av att så många andra barn är hemma på heltid väldigt länge.
Drömmen är ju att han skolas in och går där och har det toppen till slutet av maj, sedan ringer de från önskedrömsförskolan och erbjuder plats där. Då tänker jag att min man får vara föräldraledig/semesterledig i juni, juli och fram till start i nya förskolan i augusti. :angel:
Ska jag vara ärlig så börjar de flesta barn jag känner när de är strax över året. Vi var ensamma om att ha sonen hemma tills han var över 2 år. Lilla C börjar dagis senare än alla mina vänners barn. Och det är jag som har velat att våra barn ska börja senare. Maken hade gärna sett att vi började jobba båda två igen för att få in två inkomster. Han är inte lika nojjig som mej :)

Så jag tycker verkligen inte du behöver ha ångest för den sakens skull! Verkligen inte!

Hoppas att förskolan John börjar på är bra och att ni trivs! Då kanske ni inte ens vill byta sen :)

Mvh Miks

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 229
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18