Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Man är lite knäpp med andra ord ;) hur går det för er? Sover ni något?
Har äntligen fått min lille att somna, han är vaken hela dagarna annars och blir övertrött. Han ska då snutta = kommer massa mat = han äter trots att han är mätt = spyr = blir arg = ska snutta mer. :banghead: tur han är så söt :love:

*kl*

Blä, mår verkligen inte bra efter idag. Mår illa, har mensvärk som kommer och går men inte riktigt vill försvinna och känner mig som om jag blivit överkörd.

Det stora positiva är att storebror för första gången på helt eget initiativ bajsade på toaletten nyss :)

Det går bra för oss :) är såklart väldigt snuttigt från o till men där emellan är han nöjd eller sover! Har varit ute med pappa och vovve Eddie på promenad och har sovit i vagnen i två timmar snart, min ena boob börjar spänna lite nu :p
Nätterna vaknar han i snitt två gånger, längdrekordet mellan måltiderna är 6 timmar O_o då blev mamma lite orolig, dock inte bäbis, han var så nöjd så! Men det har hänt en gång, vanligaste är att vakna var tredje timme på natten, ungefär. (alltså minnet och hjärnan är inte riktigt i synk, är det det som kallas amningshjärna, haha)

Söt bäbis :love:
IMG_20140131_154348_zpsa93b3750.jpg

så söt!

Tänkte fråga er om amningen...gjorde det ont för er hela tiden när ni ammade? min pojk ammar gärna ca 40 min åt gången, det gör dock ont hela tiden. Han verkar inte ta fel tag eller ngt. Vi låg en natt extra på amningshjälp på sjukan och det gjorde lika ont då.

Charliesar med nalleoveraller är onekligen väldigt gulliga :p

Ja min smärta försvann inte förrens jag började använda bröstvårtsnappar, höll på att ge upp när jag satt och storbölade för att det gjorde så förbannat ont! Använder de fortfarande, kan dock varva med att amma utan :)
Men får du ont i bröstvårtan eller är det själva bröstet?

jag har lite ont i hela bröstet, men jag kom inte igång med amningen direkt då jag blev sjuk så då fick han ersättning så det beror nog mest på det, bröstvårtan gör ont, och då tänker man ju på feltag, men det verkar inte bero på det, utan bara gör ont helt enkelt. Känns lixom som en sax som knipsar av hela tiden. Och ja, jag gråter gärna, för det gör så himla ont. Pga av det vågar jag inte riktigt amma varje gång, så har varvat lite mer ersättning (jag är inte helt ok ännu med mitt blodtryck, o smärta gör det inte helt bättre)

köpte såna där bröstvårtsnappar idag, men har ej testat ännu, kände mig halvt senil bara på att försöka få på den där ;)

Min mjölk rann till på torsdagen, Charlie är född på söndagen. Hade också ont i brösten till en början, liksom drog o sved på sidorna! Väldigt obehagligt men gick över.
Eftersom jag var diagnostiserad med grav.diabetes så tilläggsmatades Charlie med fram till tisdagen, var tydligen rutin, så det tog lite tid för oss att komma igång också. Sen har han tyvärr inte så bra sugteknik, och det hjälper INTE mot ömma bröstvårtor kan jag säga O_o
Men bröstvårtsnapparna var min räddning, vet inte om jag klarat det utan dom! Var såklart lite teknik i början men nu går det på rutin :)

O de var nästan identiskt stora! Lite roligt ju :D

Vilken sort har du köpt? Hoppas de funkar lika bra för dig :)

Jag har ivarjefall Medela :) hoppas som sagt att de hjälper som de hjälpt mig! Var en enorm lättnad att kunna amma utan smärta

Får du äta värktabletter så gör det, tog 2 v för mig innan amningen blev smärtfri. Det kändes som det brann i hela bröstet och bröstvårtorna var såriga... Men nu snart 3v senare känns det inget alls! Så ge inte upp!

*kl*

Inatt har jag haft värkar/förvärkar med ungefär 8 minuters mellanrum. Lyckades somna vid halv 3 efter att ha tagit en alvedon. Idag har jag också onda sammandragningar men oregelbundet och molvärk i ryggen.

Känns lite tidigt om det skulle vara på riktigt, 37 +0 idag. Tror det kan vara gårdagens vändningsförsök som påverkar

Har du det fortf? Hur starka är de? Säkert gårdagen som retat! Hoppas bebis stannar ett tag till!

satt och halvgrät hela dagen igår och i natt, åh denna amning säger jag bara! huvudvärk de lux av all värk. Testade inatt med amningsnappen och det kändes ngt bättre, nu är ju brösten så ömma så dom måste få återhämta sig lite innan man känner resultat. Fuskade med ersättning ett mål nu (och ngn gång ibland när det värker som värst så smärtan hinner dämpa sig lite) Tänker inte ge upp dock, ska försöka på ett tag till.

men jag läste ngt om att man inte får använda amningsnappen för mkt? stämmer det, eller kan man använda den varje gång?

jag fick såna där förvärkar i slutet av dec, runt nyår....då trodde jag det var dags faktiskt. sedan bara upphörde det och jag mådde jättebra en tid istället, tills ett par dagar innan förlossning, då kom det tillbaka.

Jag ringde och pratade med fl som ville ha in oss för en koll. Mest utifrån om de ska tidigarelägga nästa vändningsförsök.

Har ff förvärkar men mer oregelbundna och inte lika kraftiga som inatt.

Jag har inte hört annat än att det bara att använda på! Klart det finns risk att bäbis vänjer sig och har lättare att suga med dom på, men om dom hjälper så har jag inget problem med det ivarjefall. Nu har ju jag läkt och växlar med att amma med och utan och Charlie har inga problem :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka