Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*kl*

Är glad idag :)

Nyss hemkommen från besök på spec. mvc och har fått ett löfte om att slippa gå över tiden! Ska in 12 dagar innan bf för kontroll och ev igångsättning. Dock menade läkaren att det troligen inte kommer vara läge att sätta igång så tidigt men då är vi iaf på G och jag kan se slutet på det här eländet! :bump:

Åkte rullstol idag på sjukhuset och konstaterade att de inte är gjorda för gravida med breda höfter, höll på att inte komma ner i stolen :meh:

Käkat järntabletter varannan dag nu och sen innan jul har järnvärdet bara gått upp från 107 till 109.

Det är ju inte jättehögt precis och jag ser visst blek ut enligt min ena syster.

Nu har vi även varit hos bm och det är visst en bråkig bebis jag har därinne :)

Alla värden är jättebra men det går inte att säga hur han ligger. Två barnmorskor kände och klämde utan att kunna bli säkra så nu väntar jag på en kallelse till ul för att bli på den säkra sidan...

Kl

Jag tror jag blivit knäpp!!! Jag saknar att vara gravid :eek: jag är avundsjuk på gravida... Inte på krämpor och det jobbiga utan på den otroliga längtan man kände. Älskat att vara mamma men tycker tiden går för fort :(

Jag kan verkligen förstå känslan :) Inser att jag kommer att sakna att ha något inne i magen som buffar och lever om även om det såklart kommer bli fantastiskt att få träffa honom och ha honom utanför magen också!

Ja sticker liksom till i hjärtat när jag ser gravida och läser på nätet om all längtan och spänning. Det är ju inte ofta man är gravid heller i livet. För att inte tala om kändlan när bebisen precis kommit ut :love: :love:Längtar redan till nästa gång. Men sen har man ju glömt den jobbiga biten :banghead: :p

Och jag tror jag börjar bli psykiskt sjuk :)
Jag känner hur bäbisen rör sig ibland i magen och jag lägger handen på mage och ler....
juste ja... jag är ju inte gravid längre:o:banghead:

+ alla er andra, tack så mycket =D

*KL*
Vi har varit hemma sen i söndags, då ville jag bara hem. Sjukt skönt att få komma hem och sova i sin egna säng! Kunde inte sova på BB, hade enkelrum men världens obekvämaste säng.
Förlossningen gick väldigt bra, fick 1 stygn som knappt behövdes. Hade världens gulligaste barnmorskor hos mig under förlossningen.
Vi fick dock åka tillbaka på måndagen för extra undersökning då man hörde ett litet blåsljud, det var även var på måndagen så de gjorde ultraljud på hjärtat för att se vad som kunde vara fel. De visade sig att det bara var ductus som inte stängt sig helt än, det dom föds med som skall stängas helst inom två dygn. Det var såpass litet så det skulle rätta till sig själv =)

Vi var inne vid 21:30, 00:21 är han född, 52cm lång, huvudomfång på 37cm och vägde 4398g, så det var ingen liten krabat som tittade ut, gått ner 10kg och sonen är nu 5 dagar gammal, har 4kg kvar sen har jag gått ner det jag gått upp under graviditeten =)
Jag har ju ingen fantasi uppenbarligen, dottern är född 11 dagar innan BF, sonen född 11 dagar efter BF och båda den 25:e visserligen olika månader men ändå. :p

Äter som en häst vilket vi fick kvitto på idag då han redan gått upp nästan allting som han gick ner första dygnet och vägde 4385g idag hos BVC vilket BVC sköterskan var djupt imponerad av, för att så fort brukar de inte gå upp och undrade då vilken dundermjölk jag har i brösten :p

En liten bild på underverket som har fått namnet Devin <3
img_3248.jpg

12 december - Gravinda (första barnet, )
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)pojk född 29/12

Januari
5 jan - Terqa (första barnet, en pojke) pojke 12/1
6 jan - Majkem (andra barnet) pojk 16/1
14 - Linduzz (andra barnet) - pojke enl. RUL - Pojke född 25/1
16 - CurlySue (andra barnet) flicka 19/12
18 - Dressyrteamet (första barnet) pojke 26/1
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

*KL*

Jag har varit superdålig på att hänga med i den här tråden, så jag skulle vilja börja med att säga stort grattis till alla som har fått sina bebisar :love:

Här händer det inte mycket mer än att bebis huvud trycker på väldigt neråt, men det har den gjort ett bra tag nu så antagligen är inget på gång än. BF i morgon, men gissar på att det blir en februari-bebis istället :)

Tack alla! och grattis till er som jag glömt gratta! :)

7 kg borta redan :D men en del att jobba bort men det är ju inget man ens tänker på, känns som det är prio nederst ;)

Jättemysigt med bebis iaf! Man njuter även om det gör ont just nu.

Två veckor e förlossning är 10 kg borta av 15. Äter som när jag var gravid än så länge... Hoppas dock kunna jobba bort 10 till när fogarna slutar bråka så jag kan gå ordentligt!

På väg in till sjukhuset för ett vändningsförsök av bebis som ligger med rumpan ner. Måste göra det på fastande mage och det är lagom kul, är ju superhungrig på morgonen!

Lycka till!!
Hoppas de lyckas vända bebis och att det inte är allt för obehagligt.

Bebis vägrar vända sig. Han har stoppat ner fötterna långt ner och vägrar dra upp dem. Stämmer bra med känslan att det är ngt på väg ut när han sparkar :p

De får runt honom men eftersom fötterna är kvar där nere så åker han tillbaka så fort de släpper.

Nytt försök ska bokas till nästa vecka så får vi se om han är på bägge humör då. Det var otroligt obehagligt och gjorde ordentligt ont i framfogen när de skulle trycka ner rumpan men annars inte så farligt som jag trodde :)

Och vad gäller er som saknar att vara gravid, DET gör inte jag. Gud så skönt det är att han är på rätt sida magen!! ;-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka