Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
+ alla er andra, tack så mycket =D
*KL*
Vi har varit hemma sen i söndags, då ville jag bara hem. Sjukt skönt att få komma hem och sova i sin egna säng! Kunde inte sova på BB, hade enkelrum men världens obekvämaste säng.
Förlossningen gick väldigt bra, fick 1 stygn som knappt behövdes. Hade världens gulligaste barnmorskor hos mig under förlossningen.
Vi fick dock åka tillbaka på måndagen för extra undersökning då man hörde ett litet blåsljud, det var även var på måndagen så de gjorde ultraljud på hjärtat för att se vad som kunde vara fel. De visade sig att det bara var ductus som inte stängt sig helt än, det dom föds med som skall stängas helst inom två dygn. Det var såpass litet så det skulle rätta till sig själv =)
Vi var inne vid 21:30, 00:21 är han född, 52cm lång, huvudomfång på 37cm och vägde 4398g, så det var ingen liten krabat som tittade ut, gått ner 10kg och sonen är nu 5 dagar gammal, har 4kg kvar sen har jag gått ner det jag gått upp under graviditeten =)
Jag har ju ingen fantasi uppenbarligen, dottern är född 11 dagar innan BF, sonen född 11 dagar efter BF och båda den 25:e visserligen olika månader men ändå.
Äter som en häst vilket vi fick kvitto på idag då han redan gått upp nästan allting som han gick ner första dygnet och vägde 4385g idag hos BVC vilket BVC sköterskan var djupt imponerad av, för att så fort brukar de inte gå upp och undrade då vilken dundermjölk jag har i brösten
En liten bild på underverket som har fått namnet Devin