Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
Jag ammar, fördelen är ju att det är anpassat efter barnet, alltid tillgängligt till rätt temperatur! Var jobbigt innan det kom igång ordentligt med såriga bröstvårtor, onda bröst och kräsen bäbis som vägrade äta från höger
men nu när det är igång är det mest bara mysigt
Fördelen med flaska är ju att partner kan vara mer behjälplig, men för mig slutar fördelarna där. Är dyrare och krångligare och i slutändan är det inte bröstmjölk de får i sig. Men det är ett val var och en måste få göra i fred utan att folk ska pika och ge gliringar, alla varken kan eller vill amma och det tycker jag ska accepteras.
Jag blev sydd, hade inga problem att kissa, sved inte värre än de otaliga ridsår man haft genom åren
nr 2 var däremot svårare, för det första att hitta musklerna att kunna utföra det! Så det tog 2 dygn ungefär för mig att fixa den biten.
Ett tips om man har väldigt ont därnere är en salva som heter Xylocain, finns receptfritt på apoteket, är en smärtstillande salva som inte ska störa läkningen, har hjälpt mig massor! ( om ni provar så var beredd på att det hettar lite en stund där man haft salvan)