Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Grattis :)

Kl
Min lille är 4 veckor imorgon, 4(!) veckor!!! Helt sjukt vad fort det går. Han väger nu 4545g och är 55cm. Huvudomfång på 37 (från 33). Så jag verkar ha mat så han klarar sig. Nätterna är långa dock, han har mycket gaser och ligger och kämpar. Köpt pysventil och magdroppar, hoppas det ska lätta lite.

Kul att det börjar komma bebisar, men nu i efterhand är det otäckt vad fort det gått. Snart ett år sedan jag startade tråden och snart kommer en ny vintertråd starta. Känner mig nästan lite avundsjuk :o

Grattis :)

Kl
Min lille är 4 veckor imorgon, 4(!) veckor!!! Helt sjukt vad fort det går. Han väger nu 4545g och är 55cm. Huvudomfång på 37 (från 33). Så jag verkar ha mat så han klarar sig. Nätterna är långa dock, han har mycket gaser och ligger och kämpar. Köpt pysventil och magdroppar, hoppas det ska lätta lite.

Kul att det börjar komma bebisar, men nu i efterhand är det otäckt vad fort det gått. Snart ett år sedan jag startade tråden och snart kommer en ny vintertråd starta. Känner mig nästan lite avundsjuk :o

Ja, tiden går så sjukt fort! Jag ångrar lite nu att man inte njöt mer av bebistiden med dottern :(
Du kanske gör som mig, är med i vintertrådarna 2 år i rad ;)

Vet inte om du har sagt det tidigare i tråden men var det planerat att få ett till så tätt efter nr 1? Jag kommer troligen inte få ett till barn eftersom mannen min tycker det räcker nu (han kommer ha fyra barn) men kan inte låta bli att fundera på om jag skulle föredra att ha tätt eller med flera år mellan

Vi ville inte ha allt för långt emellan, men trodde inte det skulle ta sig så snabbt som det gjorde. Dottern var en överraskning och jag hade ingen aning att jag var gravid förrän jag kom på att mensen inte kommit. I och med att vi kört avbrutet ca 3 år innan dottern blev till så trodde jag inte att jag hade så lätt att bli gravid eftersom det inte hänt nåt under så lång tid.
Tror nästan att det tog sig redan första försöket den här gången, hann inte ha någon mens innan så har inget att direkt räkna på.

Vad gör man när vi måste handla det sista till bebisen och jag inte kan gå med mina foglossningar?

Jo, min man har nu kört omkring mig i rullstol på ikea och stadens köpcentrum. Trots det har jag kräksont i fogarna, den där tradolanen har aldrig känts mer lockande! Hatar det här, och det värsta är att allt går ut över min man. Jag klarar liksom inte att vara trevlig när det gör såhär ont....

Ja nu har jag haft "mensliknande värk" i ett par dagar, men mer intensivt idag...och just nu värker det ganska mycket i ländryggen med mer intensiva "menssmärtor". Har tagit en panodil för det gör ont, får se om det klingar av eller inte....

Ojoj, håller tummar och tår att det är någon som bestämt sig för att komma ut snart!:p

Har du nån känsla av regelbundenhet i smärtorna, att det krampar tag och släpper något?

Okej, jag hade liknande känsla hela fredagen och vaknade lördag morgon med värkar, kunde icke misstas för något annat :D
Har du märkt av någon slempropp? Inget man måste göra, men så började det för mig ivarjefall, natten till fredag kom första delen, söndag morgon är han född!

nej verkligen nada på den fronten. Har tagit panodil och det värker lite mindre men känner fortfarande utav det. Misstänker dock att OM ngt drar igång så gör det i så fall det under en natt för jag mår alltid sämst på nätterna. men kroppen har lurat mig många ggr nu...i nov/dec så va bebis på väg ut enligt BM och nu är bebis segis istället ;)

Jag tror stenhårt på att det är på g för er ivarjefall :D det måste ju liksom börja nånstans! Molvärk är ju alltid ett bra tecken har jag hört (och känt):up:

Nu måste det hänt ngt, knäppte till i magen, men ingen direkt vattentillgång, men värkar får jag! åker nog in inatt!

Oj! Spännande.

Nu börjar det ju hända lite i tråden.

Jag har besökt Lillasnuttan och hon är rett less på det hela liksom jag. 8 dagar kvar för henne. Hon gick dock över någon vecka med sonen.

Jag har exakt 4 veckor kvar idag och känner mig som en spärrbalong. Är hungrig hela tiden för magen har sjunkt. Nu kan jag äta ännu mer och gå ännu mer upp i vikt. :mad: Magen ballar ur och jag får förstoppning och huvudvärk och lös mage om vartannat. Kläderna börjar bli för trånga speciellt ytterkläderna. Alltså är jag större nu än med förra barnet. Jaja, det går väl över.

Varit och shoppat lite till bebisen på en PoP outletbutik. Det var rätt billigt. Handlade för 570 kr och det skulle ha kostat över 1800 kr.

Tänker på dig!!! Har du blivit igångsatt så att kroppen får hjälp? Segt med så ont och inget händer! Lycka till och hoppas det går fort när det väl börjar!

Mirtai, lider med dig!! Hur är det nu? Det gör inget att du tar ut det onda på mannen, det får han vara stark nog att ta. JAg har varit sjukt otrevlig mot mannen här nu efter förlossningen de dagar jag haft det som jobbigast och det går inte vara gullig när man mår skit och tårarna spränger hela tiden. Och så lätt som det är för dem att få barn jämfört med hur vi har det så är det det minsta de kan ta tycker jag.

Jag har tyckt mina fogar hållt sig ok efter förlossningen men igår kunde jag inte låta bli att lyfta och dansa med dottern för första gången på ett halvår och nu har höften pajat igen. Får nog vänta lite med såna aktiviteter!

Bebis här är en cooling. Till skillnad från syster som aldrig gick att lägga i vagn eller lägga ner utan illvrål kan lillebror ligga länge på en filt och bara spana. Och än så länge sover han mkt bättre också ochbjag är tacksam för alla minuter jag kan få! :-)

Idag är det soffläge, klarar inte många steg tyvärr. Visst är det så att mycket måste gå ut över mannnen men det känns ju så orättvist för han är ju helt fantastisk vad det gäller att ta hand om större barn, hus, jobb och mig. Jag har full förståelse för att hans liv inte heller är så himla kul just nu så det känns otroligt elakt av mig att dessutom ta ut all min frustration på honom när han gör precis allt han kan för att få livet att fungera.

Vad skönt att dina fogar är bättre, men tror du gör helt rätt att ta det lugnt med lyft osv ett tag till så det får läka ordentligt och inte ge mer bestående problem!

Dressyrteamet: Hoppas du får hjälp så det kommer igång snart. Det känns tillräckligt jobbigt med en förlossning utan att det ska hålla på att sega sådär som det gör för dig! Håller tummarna att bebis snart är ute och att allt går bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka