Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Sök! Du kan inte få mer än ett nej. Om de verkligen tycker att du är rätt person för jobbet kommer du att få de ändå :)

knapplån

"sk mensvärk" smärtor i tre dagar ungefär (och illamående i en dag), men annars inga mer symptom. Men jag inbillar mig att det ändå kan dra igång snart. Är fortfarande inte riktigt motiverad till att föda barn, är nog lite nervös för smärtan :crazy: tack vare allt problem med foglossningen alltså....man har ju inte haft en enda trevlig dag hittils nästan (och sista dagarna har det gjort oooont med foglossningen när man ska sova). Jaja. :cautious: samtidigt vill jag bara ha allt avklarat och klart nu så man kan gå vidare.

*KL*
Jag tror att slemproppen eller delar av den gått, slemmigt med lite blod i.
Sen har jag haft mensliknade värk idag, nu har jag nog några värkar med mellanrum - kanske dags att hålla koll på klockan?:o
Blir så osäker..

Spännande!! Ett tips om du har smartphone är att ladda ner en värk-app, var hur smidigt som helst :)

Jag hade nån gratis till min Android förra året, tror den hette värkklocka eller nåt sånt. Spännande att de verkar vara på g :)

Värktimer finns gratis om du gör det via datorn, tror de också har en webbversion som är anpassad för mobilens webbläsare :)

Kul att det verkar (:p) vara på g!

Verkar vara på gång :D
Åker in under kvällen och kollar läget, har värkar med 4-8 min mellanrum, håller i sig 40sek-1min drygt.
Ringde till förlossningen förut, först så kunde jag ta ett par alvedon och vänta. Men sen när hon kollade min journal med dottern så sa som att jag kunde komma in närsom under kvällen haha :)
Vill bara inte ligga inne o vänta, men frågan är hur länge man vågar ha is i magen.

Jag hade inte magkatarront, men gick och väntade långt in i värkarbetet (ända in till förlossningen ) på den där ryggsmärtan man skulle få! Trodde det var falskt alarm tills det konstaterades att jag var öppen 4 cm eftersom jag "bara" hade kraftig mensvärk i princip :cautious:
Har ju haft en TENS-apparat för min foglossning, vilket var helt underbart, men tanken var även att ha den som smärthjälp under värkarna, men eftersom jag inte hade ont i ryggen, alls, så användes den aldrig :p

Senast ändrad:

Inatt 00:21 tittade en grabb ut, 4398g tung och 52cm lång.
Huu man förtränger verkligen smärtorna under en förlossning!!

Ååh, stort stort grattis!! :bump:

Väldigt mycket pojkar som kommer till världen tycker jag :D

Jag hade inte magkatarront, men gick och väntade långt in i värkarbetet (ända in till förlossningen ) på den där ryggsmärtan man skulle få! TTrodde det var falskt alarm tills det konstaterades att jag var öppen 4 cm eftersom jag "bara" hade kraftig mensvärk i princip :cautious:

Här är en till som inte fick ont i ryggen. Inte någon gång under öppningen så det är lite lurigt när "alla" säger att man "ska" ha ryggsmärta.

Inga ryggsmärtor för mig heller, varken nu el m första barn.

Grattis Lunduzz!!

Här är lillkillen 1,5 v nu och amningen börjar bli lättare, samma sak med eftervärkarna. Satans vad jag ätit värktabletter. Stygnen känns knappt längre och det är inte traumatiskt att gå på toa heller. Första veckan var verkligen en pina!

Purelansalvs till brösten, koppar så de fick andas och värktabletter har varit mitt nödvändiga. Det och barnvakt t dottern eftersom jag inte sov nåt första veckan och mannen fick serva mig och bebis!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 351
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka