Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Vi har inget barnens hus i närheten så det blev babyproffsen. Jag tror det stod en per nyfödd och det är ju onekligen en ny nyfödd som kommer. :)

Tipsar också om att prata med fler banker! När vi köpte vårt hus pluggade jag och min man ägde fortfarande halva huset som han bott i tillsammans med sin fd. Det var bara Nordea som ville ha oss som kunder :P mitt studielån räknades inte inkomst hos övriga banker.

När jag sedan fick jobb efter ett år bytte vi bank och la om lånen så det blev mkt bättre ränta osv.

Jag hämtade ut babybox från kronans idag, har inte hunnit öppna än. Har också en som ligger och väntar på babyproffsen men det ligger lite utanför stan så får bli nästa gång vi ska åt det hållet.

Vad gäller säng så har vi en spjälsäng sedan mannens yngsta var liten som vi tänker använda igen. Vill ha den med tre sidor bara så vi ska snickra lite för att få den stabil bara. Sedan har vi en bankkort som min mamma och moster hade när de var små och som även de flesta av oss kusiner och kusinbarn legat i. Tyvärr finns det ingen ställning kvar till den så tänker ha den i vardagsrummet när bebis ska sova middag :)

Jag hämtade ut babybox från kronans idag, har inte hunnit öppna än. Har också en som ligger och väntar på babyproffsen men det ligger lite utanför stan så får bli nästa gång vi ska åt det hållet.

Vad gäller säng så har vi en spjälsäng sedan mannens yngsta var liten som vi tänker använda igen. Vill ha den med tre sidor bara så vi ska snickra lite för att få den stabil bara. Sedan har vi en bankkort som min mamma och moster hade när de var små och som även de flesta av oss kusiner och kusinbarn legat i. Tyvärr finns det ingen ställning kvar till den så tänker ha den i vardagsrummet när bebis ska sova middag :)

Hahah skriver du från mobilen? :p;)

Vi har inget barnens hus i närheten så det blev babyproffsen. Jag tror det stod en per nyfödd och det är ju onekligen en ny nyfödd som kommer. :)

Jag har struntat i att ta ut nåt sånt där för man kryssar ju för på allt att man godkänner att andra företag får kontakta en via mail, sms och telefon. Jag ser helst att jag slipper det. Får snart spelet på telefonförsäljare. Hjälper inte att nixa.

Eller måste man inte godkänna att man mottager boxen gratis och därmed tillåter sig att bli kontaktad?

Senast ändrad:

Jag tror jag fått nått enstaka samtal förra gången. Men då registrerade jag mig på allt :o
Det var nog primärt babybox som hade drösvis av reklam. De andra två var rätt sparsamma. Kronans vet jag att man kan gå ur enkelt men jag har inte gjort det.

Fick tid för igångsättning igår hos BM, 29/1 skall vi in om bebis inte vill kika ut själv. 8 dagar över tiden idag, verkar inte ha några större tecken på att de kommer igång snart.. Suck :(

Jag frågade om det men dom sa att man inte får sätta igång förräns vecka 43. Så jag ska bara vänta fram tills dess samt gå på ett par kontroller. Fast den lille kan ju förstås titta ut när som helst dock. Har än så länge bara gått några dagar över beräknat.

till mig sa dom att dom sätter bara igång vecka 42 OM ngt är fel, dvs med fostervatten eller dylikt, man va tvungen att kolla varannan dag så allt står rätt till, men dom sätter inte igång förräns vecka 43. Tycker ju själv att då kan dom väl lika gärna dra igång det vecka 42, så skoj är det ju inte att åka in varannan dag bara för att checka. Jag tycker inte det är så roligt att bege mig ut i bilen ensam höggravid längre.

*kl*

Nu håller jag på att bli knäpp av att inte få någon sömn. Sover max två timmar i sträck och somnar aldrig innan fem. Sover i bästa fall två gånger om dagen men jag orkar verkligen ingenting och mår uruselt. Nu har jag som grädde på moset någon infektion i kroppen och ont i halva huvudet (öga, öra, käke). :crazy::crazy::crazy:

Knepigt, här sätter de igång för att riskerna blir större efter V42. De tycker väl att de är lättare att sätta igång här än att ha in en på kontroller varannan dag. Hua glad att jag slipper det, har förvisso bara 2 mil enkel väg till dit men ändå.

*KL*
Har ju fått en tid för igångsättning, visst skönt att ha ett "slutdatum" men vad nervös jag är för att bli igångsatt. Med tösen hann jag aldrig tänka eftersom hon valde att kika ut 12 dagar innan BF :p Så jag hoppas innerligt att bebis bestämmer sig för att det är bäst att titta ut själv..
Barnmorskan trodde att bebis kommer väga över 4kg, makens pappa vägde nästan 6kg, mina syskonbarn var inga små klumpar heller..
9 dagar över tiden nu och jag är bara så jäkla less på detta.
Alla säger att man skall passa på å vila, javisst har inte gjort något annat sedan jag gick hem från jobbet för två månader sedan - nu börjar jag tröttna på det och vill att bebis skall komma nu!! Allting står redo och bara väntar..
Så fort man ringer familjen/vän "ÄR DE PÅ G NUU??!" Njääe.. :meh:

6kg :nailbiting:

Min son vägde 4,4kg och då var han några dagar tidig. Dock tror jag att det är nog lika jobbigt att föda en lättviktare som en tungviktare. Det är ju huvudet som är värst och det varierar ju inte massor i alla fall. :)

Jag bävar för förlossningen, haha vill inte ha en 6kgs klump :nailbiting:
Blir ju inte bättre av att jag är en bit över tiden heller.
Dottern var inga bekymmer, 3330g alldeles lagom - fort gick det oxå :D

*kl*

Jag har idag hittat ett jobb jag verkligen, verkligen vill ha! Arbetar just nu i en grannkommun och har 45 min enkel resa till jobbet. Har bara gått och väntat på att ett jobb som det här ska komma i min hemstad och så kommer det NU! :banghead:

Klart att jag kan söka men känns ju lite hopplöst att göra det just nu när jag ska vara ledig i 8 månader....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka