Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

12 december - Gravinda (första barnet, )
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)pojk född 29/12

Januari
5 jan - Terqa (första barnet, en pojke) pojke 12/1
6 jan - Majkem (andra barnet) pojk 16/1
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet) flicka 19/12
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Känner inget ännu :D Fast man letar ju nästan anledningar och tror hela tiden att det snart ska dra igång så fort man känner minsta lilla.

KL

Det verkar som att antingen går vi över tiden här eller så föder vi en månad tidigt i den här tråden. Hmmm, undrar vad min bebis har tänkt sig. Magen börjar hänga på mig. Jag ser inte klok ut.

Hoppas att jag i så fall kan sälla mig till skaran som föder för tidigt. 33 mkt långa dagar till bf!

*KL*
Ingen bebis än, 5 dagar över BF. Lägger på
mig sjukt mycket vatten känns det som, får knappt på mig skor längre.
Till råga på allt håller jag på att bli dunder förkyld, mannen hade influensa symtom och feber igår - verkar dock vara borta idag.. Suck:(

Ingen bebis här iaf :( man analyserar minsta lilla som känns av, lite jobbigt..
Förkyld som f.. Dessutom dragit på mig muskelinflammation vid ena skulderbladet, mindre skönt :(
Tid hos bm imon, hoppas att vågen inte galopperat iväg med tanke på allt vatten jag har å får.. Suck!! Gnälligt värre!!

Inget här heller, förutom att den lille rör sig i magen konstant.

Så var det för mig med dagarna innan det drog igång, han gick helt bananas därinne! Så förhoppningsvis sätter det igång för dig snart :) jag gick ju över en vecka, den längsta i mitt liv tror jag O_o

Kl

Fixade gravidförsäkring idag (tog gratisvarianten den här gången också), bättre sent än aldrig ;)

Tvättade upp alla babykläder igår, bra mycket som är helt söndertvättat :( Kommer packa undan de mest tråkiga/noppiga kläderna och ha som reserv om det blir en kräkbebis till.
Ska även ta en sväng förbi Ikea när jag orkar och köpa hem ett helt gäng kräkhanddukar. Slängde de flesta förra gången. Hade aldrig klarat mig utan dessa handdukar!

Kanske är dags att packa bb-väskan snart också? :p

jo, BF i lördags så jag har inte gått över så länge ännu men det är först nu man börjar bli lite nervös, när man går på övertid. Även om man väntat 9 månader så känner man sig helt plötsligt inte redo.

Nä, föreberedd helt blir man nog aldrig. Jag som redan har ett barn borde väl känna mig förberedd men det är jag nog inte. TVÅ barn, herregud, hur ska det gå?! Är vi kloka som skaffar ett till eller?

En som känner sig avundsjuk och hittar på bus och en som skriker konstant.

Ja, tvätta barnkläder kanske man skulle göra. Kan ju vara bara att ha något förberett.

Den lilla utdragssängen skurade jag för länge sen men den behöver säkert bôsas av eftersom den stått i verkstaden ett bra tag. Barnvagnsinredningen behöver tvättas och ena hjulet har ju pyspunka. Den har också stått i verkstaden.

Utdragssängen sov min morfar i när han var liten. Hans pappa var hobbysnickare så jag gissar att det är han som gjort den. Måste bara köpa nån skumgummimadrass och klippa till i rätt storlek. Sängen är ju inte direkt i nån vanlig storlek.

Sonen sov i en liten korgsäng när han var nyfödd men den har ju vandrat runt bland oss systrar när vi fått barn och nu är den hos Lillasnuttan tyvärr så den får jag inte ha den här gången. Den korgsängen sov vår mamma i när hon var bebis. Här återvinner vi all gammel skit. Inget slit och släng inte. ;)

Jag har också fått en gammal korgsäng, som jag hade när jag var liten o som alla mina syskon o en del andra av släkten använt :D

Fast vi har köpt en ny säng också.

Vi har inte ens beställt vagnen än :nailbiting::banghead: Måste ju ha syskonvagn, dottern är bara 12 månader än sålänge.

Fått värsta städrycket här hemma, är ganska trångbodda (eller har för mycket saker snarare :angel: ). Ser ut som värsta bombnedslaget, röjt ur halva förrådet, börjat sortera om garderoben i sovrummet samtidigt som jag försöker städa ur dotterns garderob så vi får in bebiskläderna där också.
Samtidigt som en rastlös och sur dotter klänger på mig hela tiden, livet är underbart ;):D

Angående säng så får dottern fortsätta sova i sin spjälsäng ett tag efter bebis är född. Känns inge bra att ändra rutiner så tätt inpå bebisens ankomst, blir stor omställning för henne ändå och hon trivs i sin spjälsäng än sålänge :)
Så kommer köpa en till likadan spjälsäng begagnat till bebis.

Vi har också en gammal utdragssäng som byggdes till min mammas systrar och henne när de var små och den har gått runt i släkten så jag och mina kusiner (har mycket äldre kusiner så alla deras barn har också hunnit sova i den) haft den. Är otroligt bra skick på den fortfarande och kusinen som hade den sist skickade med ny madrass och även en hög med sängkläder :)

Har vart lite nere senaste dagarna, vi hade tänkt flytta till större inom ett halvår men det ser svart ut nu :(
Bara pratat med två banker hittills, men vi får i princip inte låna nånting. Jag har inget jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten, men sambon tjänar bra och vi har en hel del pengar över varje månad.
Boendekostnaden här är relativt hög för att vara en bostadsrätt och de husen vi har kollat på har vi legat på samma månadskostnad MED amortering enligt kalkylen (sen får man ju alltid räkna med att det blir lite högre driftkostnad än var det står också).

Jag har en hög föräldrapenning beräknad på tidigare jobb, kan stämpla ett bra tag till efter det (men vill tusen gånger hellre jobba!!! Är bara en nödlösning att stämpla), har jobb på sommar och hösten. Och förhoppningsvis kan jag få tag på nåt nytt direkt efter föräldraledigheten om det börjar vända på arbetsmarknaden (jobbar inom butik och lager mest och det brukar gå att få till lite timmar iallafall).

Sorry för depp inlägg :down: :cry:

Har ni hämtat några babyboxar?

Jag har hämtat kronans droghandel, baby to be box och babybox.

Tycker det har varit bra grejer denna gång :D

Nä, var osäker om man fick hämta ut på barn nr 2 :p. Hämtade du på barnens hus eller babyproffsen? Minns att man måste välja en utav dom

Prata med fler banker. Vi hade visserligen bägge fast jobb när vi sökte om lånelöfte men när vi väl tog lånet så var jag varslad och gravid fast vi nämnde inget av det iofs :o . Vi ville dessutom låna 100% och det var bara länsförsäkringar och ica banken som ville låna ut till oss.

Nu lade vi om lånen och jag pluggar och det var inget problem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka