Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

knapplån

tänk vad en valp är bra för välmåendet. mått jättebra dessa dagar även om det såklart gjort ont. Men man "får ej tid" att reflextera smärtorna när man har en valpis som vill mysa hela tiden. Gissar på att jag inte får ta med henne in till förlossningen :rage:

*Kl*
BF igår, ingen bebis än i sikte :( igår hade jag molande värk ett par gånger, de klingade dock av efter en liten stund.
Får väl se om den behagar att kika ut inom 2v, annars blir det igångsättning..

Sega bebisar i den här tråden!

Jag har precis haft ett intressant samtal med svärmor. Hon ringde för att kolla om bebis vänt sig och jag svarade att det är svårt att känna eftersom han är liten. Sedan utspelade sig följande konverastion:
Svärmor: är han liten? Du som är så tjock!
Jag: Ja, men magen är mest vatten
Svärmor (efter lång tystnad): ja, det är klart, man kan väl få små barn även om är stor och kraftig...

:banghead:

Jag vet att jag inte är smal, framförallt inte nu under graviditeten. Men innan låg jag på ett bmi som var normalviktigt och nu har jag gått upp kanske 10 kg på 35 veckors graviditet...

Visst är det intressant att de som häver ur sig de värsta kommentarerna är andra kvinnor?

Hänger lite avundsjukt i er tråd och måste bara säga: vilket as till svärmor!
Hon kanske inte menade det så, det kanske kom fram fel, men man får väl tänka efter före.

Jag är övertygad om att hon inte enade något illa, men hon har liksom ingen känsla för vad man bör/inte bör säga. Finns en anledning att det skar sig totalt mellan mannens fd och svärmor! Jag försöker tänka att hon inte menar det så som det låter men inte är det lätt att bara slå ifrån sig alla mindre genomtänkte kommentarer...

*kl* jag är sjukt less på att inte kunna sova. Har foglossning men bara på nätterna och kan bara sova på rygg. Jag finner det verkligen inte alls bekvämt att sova på rygg. :(
Dagtid har jag inga direkta problem med foglossning dock :confused:

Hahaha, vissa tänker sig inte för. Och det många inte tänker på är att en stor mage inte har att göra med att man är tjock eller ej, har en stor bebis eller ej. Det är hur man är skapt. Jag har förmodligen smala höftkammar och kort om plats till revbenen så min mage måste puta ut för att få plats.

Nu fick jag ju en stor och kraftig bebis förra gången så jag lär väl få det den här gången med. Magmåttet har förresten passerat rövmåttet nu. :D Och jag är tjock. Har gått upp jättemycket.

Förresten, för exakt fyra år sen låg jag på förlossningen och tyckte att livet var inte så tjosan. Och det är exakt en månad kvar till nuvarande BF.

Förstår att et inte är skönt att sova på rygg! Funkar det att bulla upp med massor med kuddar så att du mer halvligger?

Jag har testat och det fungerar inte. Jag somnar oftast efter femtiden och det känns ohållbart :( Men det är väl bara att bita ihop till BF. :(

När har du bf? Hittade inte listan...

Antar att du har testat allt det där med att ha kuddar mellan benen när du ligger på sidan och sånt? Jag kan inte sova utan min kudde mellan knäna!

Kl
Vart hos Bm idag. SF 31,5 cm, hjärtslag 142/min, blodtryck och socker normalt. Järnvärdet låg på 118 så de var ok.
Jag har kommit in i en period med trötthet, svimmar nästan för att jag är så slut och kan oftast inte vila heller för dottern sover knappt middag längre. Undrar om kroppen försöker förbereda sig för förlossningen redan nu?

Kan tillägga att jag är i v34

Har testat med kudde mellan knäna också. Inget funkar. Dock har jag enbart problemet nattetid. Sover jag på dagen har jag inte ont. Fast då kan jag ändå inte sova iofs :(

BF 11/2

*kl*

Nyss hemkommen från mvc, nu är det bekräftat av två barnmorskor (min tog in förstärkning för att vara helt säker) att bebis vänt sig rätt :bump: Är helt övertygad att det hände nu på morgonen, igår kunde både jag och mannen känna hur bebis låg på tvären :D

Alla värden ser bra ut, sf-måttet drygt 34 cm och hjärtljud på 144. Tog också upp mina fogar och bm menade att det iaf går att få ett löfte om att inte behöva gå över tiden. Har ett läkarbesök bokat om två veckor för att diskutera det. Sedan menade han också att vårdcentralen inte får säga så som de gjorde i måndags så nu har jag en ny telefontid bokad med dem i em och hoppas få prata med en vettigare läkare!

Pratade också en del inför förlossningen, känns som det börjar närma sig :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka