Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag har haft telefontid med en familjeläkare på vc på morgonen. Det första hon frågade var om det är så illa som jag tycker, foglossning är trots allt ett naturligt tillstånd och det är ju bara 5 veckor kvar. Sedan tyckte hon jag kunde ta alvedon och gå ut och gå... Känns sådär!

:eek:
Det är ju för tusan skrämmande hur många läkare "viftar bort" någonting som påverkar så mycket i ens vardag :mad:

Jag har haft telefontid med en familjeläkare på vc på morgonen. Det första hon frågade var om det är så illa som jag tycker, foglossning är trots allt ett naturligt tillstånd och det är ju bara 5 veckor kvar. Sedan tyckte hon jag kunde ta alvedon och gå ut och gå... Känns sådär!

Men varför måste du gå genom familjeläkare? Jag har ju träffat många läkare under mina graviditeter pga foglossning och alla har varit jättebra, inkl den som var på vanliga vårdcentralen. Inga problem med sjukskrivning osv. Jag har ju helt enkelt inte kunnat gå, så det har ju inte varit nåt snack om saken och jag har sluppit puckon.

Eller var det fundering om igångsättning du hade? Måste ju också vara kvinnoläkare eller bm som kan hjälpa dig? Lider så med dig och vet ju hur du har det!!

Jag går med småvärkar hela tiden, oftast ca 10 min mellan. Sitter med fasa och läser över de som gått med såna här värkar i flera flera dagar. Ska det bli en sån förlossning nu alltså, förra som var tvärtom där vattnet gick och inga värkar på flera dagar... Varit vaken sen 03.30 och de är så pass onda så jag tror inte jag kan sova inatt.... CRAP!!!! Varför kan jag inte få en sån där oj lite värkar - vi hann knappt in så kom bebis-förlossning? ;)

Å andra sidan, får man så underbart barn som min första så är det värt det. I efterhand iaf...:)

Grattis grattis :bump: så söt han är :)
Jätte fint namn! Om det hade blivit en till pojke för oss hade det oxå blivit en charlie eller en cian

För att det är dit jag blir hänvisad när jag pratar med min bm. Det är till vårdcentralen jag ska ringa, om de inte kan lösa problemen så är det vc som ska kontakta gynekolog eller vad som kan behövas.

Hur som helst, jag tror att min bebis faktiskt vände sig nyss!! :bump:
Hela magen har ändrat form och det trycker neråt på ett ganska oskönt sätt. Tycker faktiskt också att fogarna känns lite bättre :) Nu håller vi tummarna för att det faktiskt är så, litar inte riktigt på det innan det bekräftats av bm på fredag :p

Bra val av namn tycker jag, såklart :p

Blir kvar minst en natt till på BB, de vill ha koll på honom pga min graviditetsdiabetes, men hittills är han väldigt välmående :) har rummet för oss själva så det är väldigt lugnt och skönt!

Tusen tack för alla gratulationer!

Åh, grattis!

Jobbigt med så lång tid mer värkar men skönt när det väl är över. Det är ju värt det inser man.

Ja, man kan ju önska att man får en sån där chop-chop-förlossing så man knappt hinner in. Var ju en i gravidtråden när jag väntade barn sist som knappt hann in till förlossningen utan höll på att föda i hissen och inte hade hon haft ont länge heller. Jag blir avundsjuk.

Som en bekant till mig nyligen sa: "Det är visst inte min lott i livet att få snabba enkla förlossningar". Jag som hoppas på att det är som de säger, andra barnet går fortare.

haha, tyckte vi var ensamma om det namnet när vi bestämde oss för det, men nu ser jag namnet överallt, senast igår på en film vi såg, fast då stavades det Charley :) Men då har vi samma smak på namn :D

:rofl::rofl:

Ursäkta mig, men naturligt tillstånd ... Jovisst. Men en del kan ju inte ens gå så ont har de. Och jag som bara har lite ont emellanåt märker ju att om jag kör för hårt så får jag ont, vilar jag får jag mindre ont.

Var fick den läkaren sin utbildning? I ett cornflakespaket?

Ja man börjar ju undra vart endel får sin utbildning ifrån.:meh:
Det var ju samma när en läkare skulle sjukskriva mej pga svåra foglossningar.
Skällde ut mej totalt och sa att jag bara inbillade mej för det är ju totalt OMÖJLIGT att ha ont andra graviditeten om den första gick jätte bra...:meh:

Min barnmorska blev rasande på läkaren och fixade så jag aldrig mer behövde träffa den läkaren igen ;)

Senast ändrad:

Och typ alla jag varit i kontakt med ifrågasätter min foglossning eftersom det är första barnet och då brukar det inte vara så farligt... :banghead:

Och typ alla jag varit i kontakt med ifrågasätter min foglossning eftersom det är första barnet och då brukar det inte vara så farligt... :banghead:

Hur kan de säga så? Som att alla är lika? :S Jag hade värre foglossning med första barnet än med andra... :P

Har inte haft så ont som den natten igen, men idag under dagen har jag känt mensvärk i nedre delen av magen och tryck neråt. Har behövt stanna upp i de jag gjort ibland, men de har inte gått över helt ändå.
Smärtan går ju att uthärda, är mer obehaglig.

Lyckades ju glömma bort min tid hos Bm idag (a). Men hade tur att få ny tid redan på torsdag. Känns som jag skulle behöva kolla så allt står rätt till.

Vad surt och missa tiden men skönt att du kunde få en ny tid så fort :)

Jag funderar över det där med sammandragningar och vad som är normalt. Sedan igår har jag massor med sammandragningar, många ganska osköna där det strålar ner i ljumskarna. Andra är mer vanliga, det tar i så jag får stanna upp men gör inte ont. Gör jag något annat än ligger är det mer eller mindre konstanta sammandragningar. Kan man ha för mycket sammandragningar? Ska till bm på fredag och funderar på om det kan vänta tills dess eller om jag ska ringa och fråga vad de säger.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka