Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Åh, jag red ca 10 min idag. Vilken lycka! Inte ridit på ett tag, men nu har jag varit så extremt rastlös ett tag. Kan ju knappt promenera, foglossningen spökar och sammandragningar. Nu har jag haft ett par dagar utan större smärta och då passade jag på att göra ngt roligt för att höja motivationen! Men det lär väl dröja till nästa gång :( åh...vad jag saknar ridningen och det aktiva livet just nu.

Vecka 34 imorgon då...

Jag har gått upp massor, kommer snart sluta väga mig :p Hade varit otroligt nöjd med 8 kilo :)

Kl

Är väldigt dålig i magen, har en hel del sammandragningar och molvärk. Det är för tidigt för de tycker jag, är inte alls redo! Januari har jag ju beställt :o

Hur känner du dig idag?? Hoppas det lugnat sig!

Jag har i v 35 gått upp knappt 10 kg men vet att jag sista månaden förra gången gick upp nästan 10 till i vätska. Så det är bara att bita ihop.

Hoppas också att allt lugnat ner sig idag :)

Jag vaknade idag med en ny förkylning (vilken i ordningen den här hösten vet jag inte...) men den här har satt sig bara på luftrören. Så nu är jag andfådd, hostar så jag nästan kräks och orkar ingenting. Så typiskt när vi planerat att städa och adventspynta idag! :mad:

Dessutom står det på mina astmamediciner att de ska undvikas när man är gravid så får klara mig med bara den ena... Bättre än inget men frustrerande är det!

Åk till apoteket och köp Probifrisk. Sen dottern började dagis har vi varit konstant sjuka okt-maj men sen vi började äta det har vi knappt varit snuviga. Vågar ju inte sluta nu.

Jag är lite ledsen, nu bråkar mina fogar igen. De senaste två-tre veckorna har jag ju varit bättre och har kunnat gå och tom mocka lite. Men antagligen så har jag gjort för mkt i veckan så nu kan jag varken stå, gå el sitta utan att det skär i rumpan.

Jaja, det var kul så länge det varade och jag har fått mkt gjort!

Tack för tipset, ska skicka ut mannen att köpa :)

Jobbigt med fogarna! Mina är som tur är faktiskt mycket bättre sedan jag började vara hemma så kan pyssla lite smått i omgångar med mycket vila mellan. Har också resignerat och plockat fram mina kryckor som jag nu använder när jag ska gå längre stunder. Hatar dem men tar mig iaf fram snabbare med dem och blir inte sängliggandes efteråt

Hade du provat tens-apparat? Jag älskar min och skulle inte klara mig utan den!

Något är på g här iaf, haft en liten blödning. Ska avvakta och se vart det tar vägen. Nervös!!! O_o

Ja, 36+3. Så känns lite tidigt men vill han ut så kommer han nog oavsett vad jag tycker. Jag är inte redo för detta! :o

Förstår känslan! Jag är så inställd på att gå två veckor över tiden att jag kommer vara helt chockad och oförberedd om det blir tidigare istället!

Ringde fl och rådfrågade, fick komma in om jag ville men jag valde att avvakta. Inga fler tecken på att något är på gång mer än en känsla i kroppen. Den är liksom orolig på något vis.
Har sammandragningar men de gör inte direkt ont. Är dock så van sedan innan vid magsmärtor (problem med tarmarna) så jag har svårt att avgöra hur onda sammandragningarna är. Verkar dock inte som det blir bebis på några dagar iaf. Lite besviken är man allt :p men det kallas väl tålamodsfasen av en anledning ;)

Förstår känslan! Jag är så inställd på att gå två veckor över tiden att jag kommer vara helt chockad och oförberedd om det blir tidigare istället!

Haha ja! Jag började storgråta när jag såg blodet. Är ju alldeles gör tidigt. Snacka om att man blir insnöad på ett specifikt datum :p

Nämen här händer det kanske grejer :)

Kl. Här är det fullt upp!! Förra helgen råkade jag få en shettis :angel: så nu har jag två hästar och en liten shetlandsponny :) hela förra veckan var jag i stallet och städade ur en box till henne. Låg utslagen varje kväll och har/ har haft skit ont i fogarna...
Igår fick vi nycklarna till huset vi ska hyra så idag har vi börjat renoverat där. (Upptäckt att det blir mer än vad vi trodde...) :( ser inte fram emot allt jobb med detta.. jag kommer att fördärva hela bäcknet om jag fortsätter så här..
De två sista dagarna nu har jag haft jätte ont på en punkt lite snett över naveln, tror att det kan vara bäbis som trycker där hela tiden. Ja jag börjar att bli less på att vara gravid..

Är i v. 34 nu och i denna veckan kom sonen :) ska in och mäta tappen igen på torsdag.

*kl*

Åh, vad jag hatar det hrä! Har en infektion som har satt sig på luftrören, har idag lyckats hosta tills jag spydde :yuck:

Har en bunt astmamediciner men kan inte ta dem, bara bricanylen är ok men den reagerar liten i magen på genom att gå i spinn när jag tagit den så känns inte alls bra.

Finns inget att göra men tycker lite synd om mig själv ;)

Kan fortsätta lite på klagospåret här ;)
Jag har glömt bort hur sjukt kasst man sover som gravid! Tar någon timme att somna fast man är hur trött som helst bara för att jag ligger obekvämt och de domnar lite här och var. Sen har bebis lagt sig och kickar på blåsan hela tiden, oskönt! Så lär springa upp på toa flera gånger per natt och sen kan jag inte somna om igen på någon timme.
Så är konstant supertrött och då kommer migränen som ett brev på posten. Måååånga veckor kvar ju! Så hoppas det vänder och blir bättre snart.

Nä, det är verkligen inte kul! Och då är jag ändå sjukskriven och kan sova hela dagarna när jag är trött. Du som är hemma med barn gör ju ett jättejobb som orkar med allt :)

Det ÄR synd om gravida kvinnor ;)

Själv sover jag som en potta skit! Är helt slut! Just nu vill jag bara att vattnet ska gå och bebis komma ut. Men om några timmar har jag garanterat ångrat mig och vill vara gravid till januari!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka