Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag funderar på hur det ska gå med alla julklappsinköp :meh: kände efter igår att gå i affärer (förutom ngn liten lokal matbutik) känns inte lockande.

Jag funderar på hur det ska gå med alla julklappsinköp :meh: kände efter igår att gå i affärer (förutom ngn liten lokal matbutik) känns inte lockande.

Jag sitter och handlar saker på internet som en tok, kommer paket med posten hela tiden. Ffa leksaker och kläder till dottern... :o

Nu kom jag från bm och hade helt rätt, bebisen är fixerad och har sjunkit ner 3 cm. Det är därför jag kan gå, mina trasiga fogar har fått stöd av ett litet huvud. Heja bebis!! :p

Ja, jag får nog se till att göra det, kanske lika bra att göra det nu i dagarna så hinner allt komma hem i tid.

Fick värkar/sammandragningar eller vad det nu är idag igen, i flera timmar, men upphörde tillsist om jag inte rörde på mig. otäckt är det.

men hur vet man vad som är värk, sammandragning etc? och hur vet man om magen bara tränar eller inte? fick ringa hem sambon från jobbet och vara beredd att åka in. Nu gick det över vid vila, men jag har ont bara jag går omkring i huset. Förstår dock att magen är rejält trött också. Verkar som jag fått magkatarr av det hela med så även det bidrar nog en del. Köpt tabletter för det idag.

Kl

Usch! Ligger vaken med rejält ont i magen och bara väntar på att behöva springa på toaletten igen. Magsjuka tro? Eller bebis :eek: Hur som helst gör de ont ont ont!

Ingen bebis, förmodligen något jag ätit. Både skönt och tråkigt haha! Hur går det med dig? Några känningar? :)

Jag vill ju gärna gå över några dagar så jag kommer nog uppleva de dagarna innan januari som mest nervösa haha. Mellan 27/12-1/1.

Men tror man tröttnar fort på väntan. Egentligenhade det varit bättre att få ett ca datum typ : ditt barn föds mellan den 20-29/12 istället för BF 27/12. Då kanske man inte skulle bli trött på att vänta på samma sätt? Eller jag vet inte, svamlar mest :p

jag är just nu så trött på att vara gravid, det är bara jobbigt och gör ont. Det här är ju den perioden som ska vara den lätta och mysiga så fasar för de sista veckorna...

För vissa vänder de igen:) jag hade mina absolut jobbigaste veckor mellan v 10-21 då jag knappt kunde röra mig pga foglossning from hell. Nu kan jag iaf gå en promenad om jag vill och kommer ut sängen :) så det kanske blir bättre snart för dig :) idag tex har jag en bra dag, känns inte de minsta jobbigt att vara gravid. Men imorgon kan det ha hänt igen haha. Man vet aldrig helt enkelt:)

Håller med, det kan vända!! För mig vände det i v 34 och nu mår jag mkt bättre. Värst mellan 10-25! Igår hade jag dock en dålig dag då jag var själv hemma med mycket intensiv, överaktiv dotter och skulle stå för maten till 10 pers t lunch och bröt ihop och var tvungen att gå och lägga mig när det var klart vid 14. Men då hade jag inte suttit sen 06 och jag är ju van att vila mkt även om jag är bättre i fogarna.

Superfint väder idag, ska försöka vara ute i solen lite.

Min stora fasa nu är att jag går 42 veckor. Då har jag två månader kvar och det kommer bli tungt. Hoppas hoppas bebis vill ute lite tidigare denna gång, gärna mellan jul och nyår nånstans vecka 38-39. Men det lär väl aldrig ske. Och bara den är frisk och vi mår bra när den kommit ut så får den väl stanna så länge den vill.

Andra gången gravid så är jag mycket oroligare än första. Vet ju lite vad man ska gå igenom, plus vad man har att förlora...

Igår plockade jag ihop 3 par omgångar kläder strl 50 och stoppade i bb-väskan, det är första steget. Sen ska de i saker till mig också osv men det kommer en annan dag. Måste stryka lite kläder och efterom det är så lite jag kan ha nu så blir det ju att jag använder allt hela tiden...

Håller tummarna för att ni har rätt och det kommer vända :)

Det är nog först nu när jag är sjukskriven som jag fattar hur sliten jag är, gör inte mycket annat än sover. Det gör ju att fogarna blir mycket bättre men fortfarande är det frustrerande för jag har nästan inget ont när jag ligger och så tänker jag att jag är pigg nog att hitta på säker och så får jag ont på en gång! Igår klarade jag att baka pepparkakor med barnen och sedan var det sängläge igen...

Vad packar ni i era BB-väskor?

Förhoppningsvis går det åt rätt håll för dig nu när du kan "vila" dina fogar och belasta efter ditt tempo. Mina blev helt bra efter några veckor bara tack vare att jag slapp stressa. Jag kunde göra saker i min takt vilket inte gick på jobbet.

Jag har inte packat än, drar på det in i de längsta varför vet jag inte. Men det jag vet att jag ska packa är väl:

* två ombyten till bebis (body,byxa, pyjamas osv). ifall man får stanna länge får sambon åka hem och hämta om mer behövs (5min hem från sjukhus).
* sköna kläder tIll mig att ha efter.
* amningsbh.
* godis och dryck att ha under fl.

Det är det jag vet haha!

Vad packar ni i era BB-väskor?

Vi fick en lista från bm över vad som var bra att ta med och där stod bland annat parkeringspengar, kamera, mynt till kaffeautomaten, mat till respektive samt kläder + ombyte till mamma, bebis och partner :)

Jag undrar om de är vana vid att folk glömmer saker som tex parkeringspengar i den förvirring som kan uppstå när det är dags att åka ;)

Godis att ha efter förlossningen hoppas jag? :) Man får ju inte äta ngt i samband med förlossning, bara dricka. Ifall att man tex måste få narkos.

Jaså? På förlossningsföreläsningen vi av på sa dem till oss att inte glömma att äta under öppningsskedet/förlossningen då man gör av med så mycket energi just då. De sa inget om att man inte skulle äta, snarare att det är otroligt viktigt att just äta.O_o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka