Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Curly Sue - håller tummarna att det inte är något allvarligt med din häst, förstår känslan av att inte kunna ta hand om dem själv och särskilt om de inte är ok.

Jag var hos BM nu på morgonen, allt ser ok ut och de sista tiderna är inbokade. Sista besöket 27/12 får jag åka till storstaden då det inte finns nån här hos oss. Får väl ta med släkten så får de gå på julrea eller nåt. Magen var svår att mäta för att bebis ligger åt sidan, hoppas han vänder på sig till nästa koll i v 35.

Nu har jag tagit beslutet att jag ska leta efter en svart klänning på nätet, så kanske jag kan ha den lucia, jul och nyår. I min stad finns ingen butik med mammakläder och när jag stånkade mig till storstan och HM förra veckan hade de inte en enda klänning. Hur surt som helst..

Hoppar in från vårföräldrar 2012 & 2014.

Jag har köpt klänningar från 4mom på nätet, väldigt nöjd med dem.:)

Efter att ha haft sådär fruktansvärt ont igår igen så bestämde jag mig för att jag inte tänker arbeta så länge som jag tidigare tänkt. Efter ett samtal med chefen idag står det nu klart att jag kommer gå hem redan vid årsskiftet. Om det sedan sker via sjukskrivning eller kombinerad semester/föräldrapenning återstår att se.

Men det känns lite skrämmande att inse att det är mindre än två månader kvar på jobbet! :nailbiting:

Tycker du gjorde helt rätt! Va rädd om dig, jobba kan man göra sen :)

Kl
V34 idag (33+0). Hade lite mensvärk i natt och fick lite panik, är alldeles för tidigt!!! Tror dock det är lillen som utlöser det då han gräver/sparkas och puttas oerhört mycket nu. Livmodern blir väl alldeles mörbultad :)

Hos barnmorskan sist fick jag reda på att jag troligtvis inte kommer kunna få ryggmärgsbedövning på förlossningen. Vilket gör att jag fått lite panik. Jag har en medicin som jag måste ta och då får de inte lägga sån bedövning förrens 10 tim efter att jag tagit den. SKIIIIT!

Förra förlossningen fick jag dubbel ryggmärgsbedövning och det var ändå vedervärdigt. Hoppas man kan lite på att de säger att förlossning nr 2 går snabbare och lättare, för en sån förlossning som nr 1 utan ryggmärg tror jag inte att jag överlever. :(

Och efter att ha stått ute med hovslagaren i stallet 1,5 timme inser jag att jag måste skaffa mig ett par thermobyxor som jag kan ha nu modell XL. Suck...

Utan att veta vad det är för medicin, det går inte att avvakta med att ta den när du märker att det är på gång?

Jag måste köpa en ny vinterjacka märkte jag igår, och kommer säkert behöva thermobyxor också innan vintern är slut. "Tyvärr" är min man inte så stor så kommer inte kunna låna av honom heller...

Nej, det är blodförtunnande medicin pga propprisk och ju närmre förlossning desto viktigare medicin. Jag får mer och mer ångest när jag funderar. :(

Var i affären och skulle köpa farsdagspresenter och fick med mig ett par thermobyxor hem. Storlek 44 med hängslen. Hahaha, nog för att jag är lång men de är 2,5 dm för långa. Får kavla upp dem. Går ju såklart inte knäppa dem med min mage men de passar över rumpan och går upp en bit och eftersom det är hängslen så kan jag ju gå med dem uppknäppta. Nästa helg ska jag både titta på hästträning samt vara en dag på tävling så då lär det gå åt om inte annat! Hade kostat 999 kr men var 70% så det blev ju ok. Eftersom jag tyckte synd om mig själv trösshoppade jag en märkeshalsduk för 595 kr också. Visst får man göra det när man är tjock och fet och inget annat går att köpa? ;)

Ja, man får tröstshoppa ;) Jag tröstshoppade choklad, idag har jag varit riktigt deppig. Inte likt mig.

Jag tröstshoppade en massa bebiskläder på polarn idag :o

De har kampanj så man får 100 kr i rabatt för varje 500 kr man handlar för, det var farligt! ;) inköp av större vinterjacka får vänta till nästa månad, det ska vara ganska varmt nu så känns mindre nödvändigt.

Sedan har vi också bokat in en gravidfotografering vid jul, ska bara komma på vad för slags bilder vi vill ha. Någon som har bra tips? Fotografen föreslog Marilyn Monroe-inspirerat i en säng men känner mig mer som flodhäst än någon Marilyn...

Jag shoppade jacka på nätet idag, vet förstås inte om den passar en gravidmage, men den kostade bara 299 kr och ordinariepris var 1299 kr så jag kunde inte låta bli. Kan tips om att Jula har vinterjackor, stora och rymliga. Jag drunknade i dom och behöver en stor storlek så då kan säkert fler ha dom. Bättre än att frysa iallafall, kanske inte världens snyggaste.

Hua, sambons kollega ska ha barn 22 dec, alltså två veckor före mig. Inatt fick vi ett sms om att de åkte in till förlossningen. Nu hade de fått åka hem igen men jag blir ändå lite "gaaaaaah det närmar sig"....

Och idag har jag stolpat runt i stallet i mina nya thermobyxor. Michelingubbe får sig en helt ny dimension men jag frös inte iaf! :D

Ja nu närmar det sig med stormsteg. Max 8 veckor kvar för min del, 6 om han kommer på BF men förhoppningen är exakt 7 veckor (4/1-14). Men vi får se :)

Varit hos BM idag, blodtrycket 115/65 och sf måttet 30. Är i vecka 35(34+0) imorgon. Försöker njuta så mycket jag kan, trots andningssvårigheter och smått omöjligt att sitta/ligga bekvämt vilket ger rejäl sömnbrist . Hon kände även efter hur bebisen ligger och han har fixerat sig :love: Låg på 158 i puls.

Jag ska träffa BM imorgon och kolla mått. Igår var jag på första föräldramötet. Har även varit på sjukgymnastik denna vecka för foglossningen men den sjukgymnastiken gav inte så mycket.

Hos mig är det mellan 7-9 veckor kvar, och precis som vid förra graviditeten börjar jag må bättre. I söndags tror jag bebis vände på sig och la sig neråt och då kunde jag gå bättre. Fogarna blir på ngt sätt stadigare. Visst gör det ont men jag kan gå korta sträckor utan kryckor!! Och igår mockade jag två boxar själv!

Dock så tror jag att det lilla krypet inte är fixerat utan jag tror jag kände ett huvud uppåt igen sen igår. Nästa koll den 21/11!

Jag har ju 13 veckor kvar så känner mig lite efter jämfört med er men är nu iaf nere på tvåsiffrigt vad gäller dagar till BF.

Foglossningen blir bara sämre och barnmorskan rekommenderade en sjukskrivning så ska ta kontakt med läkare och se vad de säger. I helgen har jag följt med min man på konferens så ska bara ligga på ett hotellrum, äta godis och titta på TV. Så skönt att komma bort en sväng och inte känna av alla måsten hemma :)

Liten har även lärt sig att det går att sparka på ett sätt som är otroligt obehagligt, tror att han kommer åt urinblåsan på något sätt för varje spark han gjorde igår kväll ledde till att det ilade på ett mycket obehagligt sätt hela vägen ner i urinröret. Som tur var verkar han ha vänt sig igen för nu sparkar han mest mot naveln istället :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka