Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Oj, han föddes i v 32 alltså? HUA, det går jag in i på måndag och nån bebis har jag inte räknat med än på länge. Hoppas både din och min stannar inne lite till!

Jag gick förresten 42 veckor med förra, inte så kul det heller...

Vad skönt att det var bra med dig och bebben!

Jag är nyss hemkommen från bm och allt ser jättebra ut. Lillens hjärtslag låg på 148 och alla mina värden var jättebra så det är skönt :)

Jag har BM nästa onsdag. Såg nu att det finns en tråd för sommarföräldrar 2014, det innebär ju att det snart är dags för oss. Jag har på något sätt svårt att förstå det. November känns som en mellanmånad men den december känns som att det kommer gå i raketfart då vi har flera födelsedagar, sen lucia och jul och det är ju sjukt kul med en snart 3-åring i huset så jag tror det kommer få fort.

Kom på igår att jag inte har en aning om vart vi har flera saker typ skötbord och sånt, men det stod tydligen hemma hos min bror som lånat. Ska försöka köpa en vagn till också nu i dagarna. Har ju en hemmavagn som vi kommer ha här hemma på gården men behöver en smidigare till bilen!

Kl

Hur gör ni med motion? Tränar ni regelbunden?

Jag känner att det börjar ta emot nu, jag är tung och svullen om händer/fötter. Får dessutom mer och mer ont i ljumskarna :( Ändå försöker jag gå 1-2h om dagen, hunden måste ut och jag vill försöka vara i så god form som möjligt till förlossningen. Vill gärna stoppa viktuppgången så mycket det går också,men vet inte om det gör någon skillnad. Går upp i vikt bara jag tänker på mat just nu :p

Jag har svårt att få till det med ridning och tömkörning. Just nu är det mest tömkörning. Har inga problem att sitta ner ens i trav även om jag är rätt öm i blygdfogen efteråt. Det som är jobbigt är att jag känner mig otymplig. Mycket mer otymplig än förra graviditeten och fått nedsatt kondis tidigare.

Tror jag är i v 24 nu.

Kl

Rastlös till tusen! Vad ska man göra i 60 dagar till? Saknar jobbet trots att jag behöver vila/vara ledig. Detta va tråkigare än jag trott :p men de. Som väntar på något gott... Och som sambon säger : när bebisen väl är här kommer jag sakna att kunna sova hela dagarna.

KL
Vecka 23 nu. En dunderförkylning har lyckats hitta hit och det har inte blivit mycket sömn alls senaste 4-5 nätterna. Dottern är så täppt och snorig så hon knappt får luft och jag har riktigt ont i halsen och känner mig seg. Sen hostar sambon nätterna igenom så de är inte så lätt att somna när väl dottern gjort de ;)

Dottern har vart väldigt mammig sen hon blev sjuk och vill bli buren nästan konstant. Bärselen har gjort att ja fått ont i fogarna och jag börjar även få en tyngdkänsla neråt av allt bärande. Har sammandragningar i princip hela tiden så är lite småöm i magen. Är lite rädd att det hela ska sätta igång för tidigt :crazy: Hur försiktig måste man vara? Min kropp är väl inte läkt på samma sätt heller eftersom jag födde barn i Januari sist.

Sömn är en bristvara här så NJUT när du kan. Saknar det lite med förra graviditeten att man kunde lägga sig på soffan och lata sig lite när kroppen var helt slut ;)

Treåringen här hemma är också superförkyld. Vaknade inatt av att någon snarkade i sovrummet, riktigt högljudda manliga snarkningar så det ekade.. Trodde såklart det var min man men det visade sig att det var lillen :p

Min bm sa om sammandragningarna att de där små är inte farliga men de större, de som verkligen tar i, ska man vara försiktig med. Till mig sa han att jag skulle ringa in om det kom flera sådana för då kunde man behöva kollas upp. Antar att samma råd gäller dig så ta det lugnt!

Treåringen här hemma är också superförkyld. Vaknade inatt av att någon snarkade i sovrummet, riktigt högljudda manliga snarkningar så det ekade.. Trodde såklart det var min man men det visade sig att det var lillen :p!

Här är det mannen som är döende! Såå synd om honom;) snarkar så att hela lägenheten skakar...
Sonen hade någon endagars feber förra helgen..?.. han var jätte pigg sen small det bara till och tempern steg fort till 41grader..han blev helt utmattad :( dagen efter var han piggelin igen och han hade ingen annan symtom förutom feber. Knasigt..

Sen första barnet började på dagis för två årsedan har vi varit konstant sjuka oktober-april med lunginflammations, RS-virus, hosta osv både jag och hon. I höstas köpte vi probifrisk på apoteket (probiotika och vissa andra nyttigheter) och sedan dess har varken jag el sambon varit sjuka (peppar peppar ta i trä) och dotterns två förkylningar mkt lindrigare än tidigare. Det är vetenskapligt bevisat att det hjälper immunförsvar och även om man blir förkyld så tror jag man visade symptom 3-4 dagar mindre än annars. Så det kan jag verkligen rekommendera även om det är dyrt. Och man vågar ju inte sluta när man börjat och håller sig frisk! ;)

Ska åka och kolla på barnvagn imorgon fm, en brio sing.

Är ni klara med barnrum/plats till barnet vad gäller skötplats och sånt? Jag känner mig lite stressad eftersom jag misstänker att december kommer gå i en rasande fart.

Vi är inte klara, har inte ens börjat :p Vet inte när vi ska börja heller, känns som om tiden kommer gå än långsammare om allt är färdigt. Tänkte ta lite i taget, alla bebiskläder är tvättade iaf. Sängen får vi nästa vecka men sätter nog ihop den i slutet av nov/början dec. Är ju 2 månader kvar till BF och planerar att gå över några dagar:D

Har bebis väldigt långt upp nu iaf, känner små fötter under revbenen och idag hittade jag något hårt i vad jag trodde va magsäcken haha. Visade sig vara en liten fot som inte uppskattade min behandling.

Berättade jag om min dröm? Födde en 10cm bebis som skrek som bara den, helt blå på hela sidan för jag hade tryckt så mycket på honom i magen :crazy: Väldigt otäckt!

Här är vi inte klara på långa vägar och barnrum kan vi inte fixa än på ett tag...
Vi ska flytta 1 dec till hus och innan vi ens kan börja TÄNKA på att flytta IN måste det fixas en hel del i huset med golv/el/tapet/målning mm... :(än kan vi inte göra så mycket... stressad?? Oja! Med tanke på att bebben kan komma tidigare oxå gör saken inte bättre ;)

Som tur är har vi kvar lite grejer efter sonen. Det viktigast som fattas är nog spjälsäng.

Nu har vi iaf köpt barnvagn, så nu är det löst. Det blev en begagnad Brio Sing som bara kommer finnas i bilen och användas på utflykter. Hemma finns en gammal brio med stora luftdäck och bra stötdämpning, behövs en traktor på landet. :)

På onsdag ska jag till BM, gick in i vecka 32 idag. Känns som jag nyss var där och då var det v 27 så det går ruskigt fort.

Mina fogar är som vanligt dåliga men är som sämst under helgen när det första barnet och sambon är hemma och allt "ska göras", svårt att vila då. Idag har jag legat på soffan och läst, sovit en 10 min och försöker att repa mig så jag kan ta med dottern till frisören i eftermiddag, dagisfotografering imorgon.

*kl*

Dagens smärtsamma lärdom:

Har du smärtsamma foglossningar i framfogen är det väldigt dumt att ta ett stort steg i sidled. Kan meddela att det gör ont som f*n!!:crazy:

AJ! Vet hur det känns, försökte stoppa en ponny som var på väg åt fel håll i stallet i förrgår och tog bara en snabbt steg åt sidan och sen var den kvällen förstörd. Samma sak den morgonen då två ponnyer smet och jag fick "jaga" dem på kryckor runt stallet... AAAARH!

Men vet ni, snart har vi inte ont så mycket längre till! :D

Kom och tänka på att jag kanska snart kan ha vanliga kläder igen, iaf lite av det. Dessvärre tycker jag att de mammakläder jag köpt börjar bli trånga. Inte bra, har ingen lust att köpa mer för så kort tid samtidigt som man ju kanske kommer vilja vara fin både jul och nyår... Över bröst och mage är det så jag inte kan knäppa mamma-skjortan från HM. What to do, what to do....

Känns som en halv evighet kvar tills min bebbe ska komma ut, är ju bara i vecka 25...

Kan inte bli deppigare!!!!
Kom nyss hem ifrån stallet... har varit där sen kl12:00.
Fann ena hästen halt på ena bakbenet.. :( han stödjer knappt på det och haltar fram på tå..
De går på lösdrift men nu fick jag bädda för dem inne i natt. (Tog längre tid än vanigt i denna takt) jag försökte se vart smärtan satt men mina fogar sa stopp!! Känner mej maktlös/värdelös som ägare när jag inte kunde undersöka honom ordentligt :(
veterinären och hovslagaren kunde bara komma imorgon...

Förra gången jag var gravid (samma tid vid graviditeten) hände samma sak fast med unghästen.
Hon blev halt och hon fick ligga inne på klinik två veckor pga upp packningar så de fick skära upp hovarna på henne. Hon fick stå länge på box med gips och återbesök varje vecka på kliniken. Mockade 3ggr dagligen och på allt det kom sonen förtidigt så min bror fick ta hand om henne när vi låg inne på neo i två veckor..

De månaderna var jätte jobbiga! Och då hade jag inte ens problem med fogar så nu håller jag alla tummar på att detta inte är något allvarligt med honom!

Ville bara skriva av mej :( har så fruktansvärt ont i fogarna nu och jag missade mötet hos BM idag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka