Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag får influensa ungefär var tredje år och hade det förra vintern några veckor innan jag fick missfall så är kanske lite extra nojig. Vet såklart inte om det ens har med saken att göra men kan ju inte låta bli att fundera.

När jag får det blir jag jättesjuk, inte ovanligt med feber över 40 grader och det undviker jag gärna om jag kan just nu så tror jag kommer vaccinera mig. Det är ju inga nya vaccin utan sådana som har funnits i flera år så känns ganska tryggt.

Fick svininfluensan när det bröt ut och jag blev riktigt dålig :( fick läggas in..
Jag brukar inte bli sjuk ofta men när jag väl blir sjuk så blir jag riktigt sjuk.
Så jag är oxå lite nojjig :)

Det lutar åt vaccin iaf.

Jobbar med lokalvård så att undvika massa lyft, vridning och gåing var för svårt...blev bara sämre. Tycker det är urtrist att gå hemma dock :( men jag känner ju att fogarna behöver det.

ang vaccinering så har jag bara vaccinerat mig en gång förr, mot svininfluensan. sprutan gjorde mig jättesjuk i två veckor. jag vet inte om jag vill ta vaccin igen.

Kl

Grav.penningsansökan gdk så om två veckor får jag gå hem :bump: Så himla skönt!
Mindre skönt dock att mitt hb fortsätter sjunka trots 200mg niferex om dagen. Får öka till 300 och hoppas man blir lite piggare.

Kl

Grav.penningsansökan gdk så om två veckor får jag gå hem :bump: Så himla skönt!
Mindre skönt dock att mitt hb fortsätter sjunka trots 200mg niferex om dagen. Får öka till 300 och hoppas man blir lite piggare.

Skönt att få det beviljat, jag hoppas att min också går igenom :)

Du har inte brist på något annat också? När jag var gravid med första dottern så åt jag också 200 mg niferex utan att det gjorde varken till eller från, sen visade det sig att jag hade brist på vitaminet B12 och utan det så kunde kroppen inte ta upp järnet. Så när jag började att äta B12 tabletter tillsammans med järntabletterna så ökade järnvärdet en hel del.

Är b12 i vitamintabletterna jag äter men det kanske inte räcker, ska ta upp det med BM den 28e. Är inte kul att vara såhär trött :(

*kl*

En liten sten har släppt från mina axlar då jag fått graviditetspeng beviljad, så 15 Nov är sista dagen. En kollega överklagade 3-4ggr men fick avslag varje gång. Känns skönt, men samtidigt tråkigt för jag kommer sakna jobbet. Men kroppen och jag behöver det, har så fruktansvärt ont i rygg, ben och fötter sen börjar magen bli ivägen, V27 nu och jag känner mig stor som ett hus :D

Är b12 i vitamintabletterna jag äter men det kanske inte räcker, ska ta upp det med BM den 28e. Är inte kul att vara såhär trött :(

För mig så behövde jag rena b12-tabletter för att det skulle göra skillnad. Det skadar ju inte att kolla upp i alla fall :)
Var hos barnmorskan själv i början av veckan för att lämna blodprov och kolla upp ev b12 brist då jag också har låga järnvärden/är trött trots niferex, så borde få mitt svar i morgon eller på måndag :)

*kl*

Hur går det för er alla?

Jag är nu i vecka 23 och mina fogar gör ondare för varje vecka. Hade ett samtal med chefen idag (som är världens bästa chef) om att jag inte kan fortsätta som jag gör. Är sängliggande hela kvällen efter en dag på jobbet.

Lösningen är att jag från och med imorgon har min arbetsplats förlagd hemma och bara kommer in vid vissa möten där jag sitter sekreterare. :love:

Har 45 min i bil enkel resa så jätteskönt att slippa åka in varje dag! Hoppas det blir bättre när jag kan ta det lugnt på dagarna så det blir mer ok att vara på jobbet när jag väl måste :)

Vilken underbar chef! Tänk på att sitta bra bara, hellre vid köksbord än soffa!

Jag har gått in i vecka 30. Helt GALET vad fort det går. Heltidssjukskriven och tar mig bara fram lite med kryckor. Håller jag mig lugn så kan jag gå lite utan på morgonen men gör jag för mkt (läs plockar lite disk och lagar mat åt mig själv) så får jag ligga på sidan i soffan. MEN jag har inte så ont på nätterna än och veckorna går så fort så det känns helt ok!

Jag har ju moderkakan i framkant vilket är jätteskillnad mot förra gången, jag känner ju lågt i magen att det är världens liv på bebisen men sambon kan aldrig känna fötter och sparkar som han kunde förra gången.

Underbar chef :D Mer sånna chefer!

Själv är jag i v 31 nu (30+5). Börjar bli tungt nu, jobbigare att andas och är vansinnigt trött. Troligtvis pga dåliga järnvärden. Men mår annars väldigt bra, bebis sparkar något fruktansvärt och ibland gör det riktigt ont :p

Klar med allt utom bilbarnstolen, den ska vi nog hyra tror vi. Vi har inte bestämt oss än.
10 veckor kvar om bebis gör som jag vill (föds nästa år). Känns både skönt och nervöst att det är så kort tid kvar. Näst sista arbetspasset idag, så skönt :D

Börjar bli lite nervös inför förlossningen med haha. Jag som va så himla katig i v 15-20 :banghead:

Känner mig väldig efter ;) v.21 här, ont i fogarna och väldigt trött, annars bra :) Verkar vara en väldigt vild bebis i magen den här gången. Sparkas och buffas för fullt hela tiden. Undra hur misshandlade revbenen blir sen ;)

känner igen det där med vild bebbe i magen :)

En liten herre med mycket bestämde åsikter om vilka kläder jag ska ha och vad jag göra. Är det något som är för tight eller inte bekvämt sparkas det av bara tusan :love:

Min blir jättearg om jag ligger på fel sätt när jag ska sova. Får INTE lägga mig åt höger, då sparkar han tills jag vänder på mig, bara åt vänster får jag ligga och bara i en viss vinkel.

Samma här :) får inte ligga på höger sida bara åt vänster då blir det lugnt :)

Igår kväll kännde jag att liten hickade för första gången :love:

Samma här, har en som reagerar på hur jag sitter och ligger. Däremot skiter jag högakningsfullt i hur den inneboende vill att jag sitter och ligger. Än så länge är den ju inte så stor, jag är bara i v 24. Värre blir det ju sen. Storebror var också en riktig vilde i magen. Och är så även utanför.

Än så länge kan jag rida och sitta ner i traven. Tyvärr är sadeln lite för kort för mig och det märks särskilt nu när fogarna är känsligare. Främre fogen är öm efter att jag ridit. Jag hoppas i alla fall att kunna rida ett tag till. Tömkörningen går bra, känner inget av att springa med hästen förutom sammandragningar då efter att ha rört på mig.

Jag rider oxå ännu trots foglossning. Jag måste bara för göra något helt enkelt. Mår inte bra av att inte få röra på mig alls. Rider iof inte varje dag men då jag rider så rider jag bara 15-20 min pass. Kan oxå sitta ner i traven, men jag rider D ponny utan större gångarter så det går nog inte riktigt att jämföra med en stor gångartshäst, för det vet jag hade varit kört mig att rida på nu :D Tömkörde också idag men springer inte runt pga foglossningen som jag gjorde innan graviditeten, nu står jag stilla. Bättre hästen får motion än ingen motion alls :)

KL

Jag försökte komma igång med ridningen igen precis i början av graviditeten, men de resulterade i hemska sammandragningar som gjorde väldigt ont, så fick lägga ner de igen :/
Kan tilläggas att jag inte ridit regelbundet på några år, så antar att de påverkar en hel del också ;)

*kl*

Jag har varit hos sjukgymnasten och fick låna en TENS-apparat i en vecka. Än så länge är jag helt frälst! Får visserligen lite sammandragningar av den när jag precis startar men att inte ha ont är ju helt fantastiskt!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter