Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
kl.
förra veckan skulle min sjukskrivning förlängas och jag vill bara skriva av mej lite...
är sjukskriven pga svåra foglossningar samt för ischias. de tidigare sjukskrivningarna har gått genom vårdcentralen och de har varit så förståliga och hjälpsamma, inte ifrågasättande på något sett. sista sjukskrivningen sa läkaren att jag kunde gå genom mödravården då de är enklare för mej. sagt och gjort bad jag min BM om en läkartid.
kom in där och trodde att denna läkaren borde vara förstående för hon jobbar ju inom mödravården men fy vilket bemötande jag fick....
hon frågade varför jag ville bli sjukskriven och jag hann inte ens börja innan hon höjde högt med ögonbrynen och himlade med ögonen..
några ciat:
läkaren -du har varit gravid förut, hur var den graviditeten med fogarna?
jag -den var underbar! hade inga problem med foglossning alls då.
läkaren - varför skulle denna graviditet vara annorlunda? du förstår väll själv att de kan ju inte bara vända och du helt plötsligt har ont? förra gick ju bra!!
jag - jag har ont..
läkaren - MEN HÖR DU INTE VAD JAG SÄGER!! de ändrar sig ju inte, det är inbillning, det är PSYKISKT!
jag -VA? jag inbillar mej ju inte att jag har ont! att min sambo bär mej till toan, lyfter upp mej ur sängen och jag gråter av smärta när jag rör mej...
läkaren - du kan inte ha ont denna grav när du inte hade ont förra gången! (fnäste riktigt)
jag - DU av någon måste ju veta att alla graviditeter är olika! (jag börjar gråta och jag vill bara där ifrån)
läkaren - ibland måste man göra saker fast man har ont! och som kvinna måste du stå ut med smärtan och tänk inte på den.
jag - jag kan ju inte ens bära min son, ta disken, dammsuga, tvätta, sätta på mej skor ect.. Så jag ska gråta ståendes på jobbet och hämta tunga fodersäckar till kunder och bli HELT sängliggandes?
läkaren- JA!!??
jag verkligen tjöt där inne för att jag kände att hon vägrade lyssna på mej och hon ifrågasatte allt jag sa, sådana saker som är självklart!
hon undrade vem som hade sjukskrivit mej innan och hon gick in på värdcentralens sida (de har inte samma så de kan inte se ifrån deras sida vad som skrivits innan) där läste hon igenom allt och bara muttrade och suckade...
efter en stund kom vi in på att sonen hade kommit för tidigt och hon blev intresserad!..
helt plötsligt ändrade hon humör och personlighet.. när hon visste att sonen hade kommit för tidigt och att vi legat på neo i två och en halv vecka,
att jag fått massa missfall,
att jag opererat bort halva livmoderhalstappen ville hon sjukskriva mej heltid i en månad till och sedan halvtid i en månad, halvtid för att se om det blivit bättre.
okej?!?
det är inget utav dessa punkter som jag sökte för?! och på pappret hon skrev står bara om den svåra foglossningen jag har..
varför blev hon så tillmötesgående när hon fick reda på sonens förtidiga förlossning? när det är foglossning som begränsar min vardag..
*suck*
sambon var fly förbannad när jag kom ut där ifrån och ville gå in och prata vett med *host *host (hans uttalande behövs inte här
)
han ville verkligen ha fölt med in och förklarat hur j*vla ont jag har men de var nog tur han stannade i bilen!
ville bara skriva av mej lite..