Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*asg*

Vad tror folk egentligen? Jag får också höra att jag har stor mage och jag har precis avverkat halva graviditeten. Precis som om det är kul att höra. Men jag har stor mage. Sådant kan bero på mycket. Jag är väldigt kort från sista revbenet ner till bäckenet och magen måste ju liksom ta vägen någonstans. Dvs utåt. Blev skitstor sist med.

Ja, det är jättesynd om decemberbarn. Bäst du startar ett sparande redan nu så barnet har råd med kurator och psykolog senare i livet. ;)

Det enda är väl att det kanske märks de första åren i skolan då en del skolkamrater kan vara ett år äldre än ditt barn men det är man ju medveten om att det är så i klasserna. Jag har någon kusin som är född på julafton och han har överlevt kan jag lova.

Jag är byggd på samma sätt som du och som du säger, vart ska bebisen ta vägen? Magen måste ju växa. Blir så less på att folk tycker det är ok att kommentera vikt och storlek bara för att man är gravid.

- när jag va lika långt gången som du så hade jag så liten mage minsann!
Ja, men jag är inte du!!!:wtf:

Smart! Får bli extra undervisning utanför skoltid och psykolog på helgerna! Ska börja spara redan nu ;)

En vettig kommentar har jag fått, från en dam på 95 år som fick tyst på de andra (va på kalas) genom att säga : Den kommer när den är färdig!!!
Kan ju hoppas de anda förstod hur idiotiskt de va att diskutera om det blir ett sorgligt decemberbarn eller ett januariunder...

Vi har bakom passageraren och då kan både jag och sambon sitta på passagerarplatsen 176 resp 183. Vi har en V70.

Åh, man blir så trött!!! Just den kommentaren om att knipa, vadå knipa?! Har de helt missat vad som sker vid en förlossning?:banghead::banghead:

Åh den är är äldre en 99. Vi har även en 850 som också får plats med barnstol utan problem däremot är den senare en sedan och vi har ingen hund :)

Vi har en Citroên C4 Grand Picasso. Den har hyfsat stort bagageutrymme och dessutom kan man fälla EN stol i baksätet så det går att skjuta in hundburen lite längre om man behöver. Den är på något vis större inuti än utanpå :D

(Däremot inte så rolig som dragbil, om man vill ha det. Då är vår V70 från typ 02 bättre.)

*kl*

Måste bara skutta lite glatt, hade precis lönesamtal med chefen och fick betydligt mer i lönehöjning än jag kunnat räkna med :D Eftersom det dessutom gäller retroaktivt sedan i våras ser jag framför mig alla bebissaker som kan shoppas ;)

Vi får också lönen retroaktiv nu under hösten men jobbar statligt så det handlar aldrig om några större summor. Idag fick jag nog. Jag får knappt med mig höger ben och har ont hela tiden. När jag skulle gå på lunch gjorde det så ont att tårarna kom och då åkte jag hem. Sjukskrivit mig själv den här veckan så får det bli vårdcentralen i slutet av veckan så får de sjukskriva mig till den 10:e när jag har läkartid hos barnmorskan.

Innan man får riktigt ont så fasar man för att gå hemma för att det ska bli tråkigt. När man har riktigt ont märker man inte att man har tråkigt för man har så jäkla ont. Kan varken sitta, stå eller gå. Ont hela tiden. Äter extra starka alvedon nu och ska få morfintabletter på onsdag...

SKITLÅNGT till januari...

Bakom passageraren då?

Jo, bakom passageraren går det, det blir plats över men jag skulle inte vilja sitta där om man ska åka långt. Ryggstödet blir ganska rakt och jag skulle inte vilja sitta där om jag var över 180, för det är trångt för benen. Vår Ford är en -02 hur det är med de nyare vet jag inte.

I V70 så skulle jag inte ens vilja sitta fram ett par mil, för där vart det riktigt trångt, trots samma stol i båda bilarna.

Men de äldre V70n ska vara bättre tydligen. :)

Min V70 var från -01 och den var det riktigt bra med plats i. Som du säger så verkar de ha minskat ner på utrymmet i de nyare. Blev lite imponerad över min bil när det gick att lasta in en säng med måtten 205x105 bara vi fällde baksätet. Stängde bakluckan utan problem och körde 20 mil för att leverera den :)

Inser att det börjar bli dags att köpa nya kläder. Ffa är det byxor som inte passar längre. Var köper ni era mammakläder? Kollat lite på nätet men mkt ser så tråkigt ut...

I V70 så skulle jag inte ens vilja sitta fram ett par mil, för där vart det riktigt trångt, trots samma stol i båda bilarna.

Men de äldre V70n ska vara bättre tydligen. :)

I min från 06 får jag in vagn och hundbur :). Upplever det inte som trångt i bilen med barnstol inuti, syster hade en från 04 o det var samma känsla i den.
Svågerns med "nya" karossen (08-09?!) är det mycket mindre plats.
Fast störst är grannens från -98, den är fortfarande av "kantig" modell :)

HM har jag köpt mina byxor. Är väldigt nöjd :) ha ett par mörka och ett par ljusa jeans. ( har fått (be)visa för vänner och familj att det är mammabyxor, ingen har trott mig när jag sagt det)

Inser att det börjar bli dags att köpa nya kläder. Ffa är det byxor som inte passar längre. Var köper ni era mammakläder? Kollat lite på nätet men mkt ser så tråkigt ut...

Jag har köpt vanliga tunikor och strumpbyxor i större storlek än annars. Byxor är från H&M och nån top är också därifrån. Tunikor från Gina Tricot. Och även nåt större längre linne också.

Förra onsdagen var jag och lillasnuttan i Ullared och handlade och då införskaffade jag en lång mammatröja och två par mammatights. De har ok kläder där för gravida. Inte så mycket men jag var nöjd med det jag hittade.

Favorittröjan är dock från Lundmyrs, en svart tight som det står "Fragile" tryckt på magen.

Nu börjar det röra sig rätt mycket i magen. Ibland kan jag känna rörelser utvändigt. Är i v 21.

Har ni skaffat gravidföräkring och sånt?

Jag ringde försäkringsbolaget i ett annat ärende och kom på att man ska kanske teckna sånt, händer det något så kan det vara skönt med ersättning för sjukhusvistelse och sånt.

För övrigt känner jag mig som en flodhäst. Flåsar som en sån också. Får inte alls plats med så mycket mat i magen längre. Det blir jättejobbigt om jag äter mycket. Så här upplevde jag inte det i förra graviditeten.

Här finns det tyvärr inget annat än HM men det funkar. Har två olika par jeans, ett par tights och två par strumpbyxor. En klänning, en skjorta och så kan jag ha vanliga tunikor och tröjor med stretch i.

Jag tänker teckna Trygg-Hansas men ville vänta till efter RUL för att få ett med exakt bf. Dags att ta tag i det nu!

Byxor hade jag tänkt hitta på HM, de verkar vara bra :) Annars är jag nog mycket ute efter kjolar/klänningar så ska se vad jag kan hitta i helgen när jag ska ner till Stockholm :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka