Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Vinterbarn 2013/2014

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Då sällar jag mig till tråden. Här var det inte heller några tveksamheter om vilket kön det var. ;)

Kl

Blir tokig! Har hund, har hundbur (schäfer så stor hund) och nu måste jag ju även få plats med barnvagn. Vad ska jag köpa för bil som har tillräckligt stort bagage? Har en passat nu, ordentligt med plats för hunden och buren men absolut inte en barnvagn också! Blä!

Har en Saab med men det är en sedan. Den ska säljas och även passaten, måste bara hitta en bra ersättare. Någon som vet?

Vår gamla volvo 945 fick man in TVÅ barnvagnar på längden utan problem. Tyvärr är de flesta bilar idag utrustade med löjligt små bagageutrymmen

Fifan vad jag känner mig stor som ett sabla hus! Om två dagar har jag gjort halva graviditeten. Om jag känner mig så här nu, hur ska jag inte känna mig när jag är fullgången? Hur överlevde jag förra gången egentligen för jag var inte liten då heller?

den bil jag tycker man kan lasta hur mycket som helst i är ju volvo v70. Lite traktoraktig att köra men hur mycket plats som helst!

Ni andra med foglossning, vad får ni för smärtlindring (tabletter)? Förra gången jag var gravid åt jag dexofen men det är tydligen förbjudet nu. Sista dagarna har det blivit mkt värre så idag har jag gråtit en skvätt för jag tycker synd om mig själv. Kan knappt röra mig alls... Ska försöka jobba en vecka till men vet inte om det går. Har ett väldigt bra schema just den här veckan och ingen läkartid förrens nästa så jag vill ju gärna försöka så det inte ska bli strul.

Men fy för att fixa i stallet. Släpar foderpåsarna till hagen, kan inte böja mig och lyfta upp dem.... Jag behöver piller!!!

Jag fick en TENS-maskin i fredags. Enda smärtlindringen jag tar och jag har stora besvär.
Jag har frågat efter tabletter men de vill helst inte ge.. då blir jag oxå skeptisk till det.
Jag kommer med ett utlåtande om några dagar om den funkar ;-) men än så länge är jag nöjd.

Jag gråter oxå pga smärta men mest för att jag inte kan göra vanliga dagssysslor... det tar hårdast på mej.
Pysslade lite med hästarna för första gången på länge imorses :) (borstade och gosade lite) annars så sköter sambon alla djuren just nu med mat och vatten.

Jag har ingen smärtlindring alls. Har mest problem med ishias, gör så överdjävligt ont när jag står/sitter lite längre stund. Ska ringa sjukgymnasten igen i veckan. Har ju ett bälte me det hjälper inte alls, får nästan mer ont av det plus att de klämmer på magen...

Svärmors V70 som är en 06 är så jäkla liten invändigt. Med bakåtvänd bilbarnstol bakom passageraren så går det knappt att sitta fram trots att stolen är inflyttad så långt det går.om man nu inte är jätte smal men jobbigt åka långt. Samt att det är trångt med benutrymme för barnet.

Då jämför jag med vår ford mondeo, vi har samma stol på samma plats. Sonen har mycket plats för benen och det går att sitta fram utan att behöva vara smal.

Möjligtvis att v70 har lite mera bagageutrymme. Men de kan inte vara mycket. Vi får plats med en stor duovagn o sen en till vagn. Eller duovagn o en stor hund.

Men vår bil vinner ändå då den hsr mera utrymme gör passagerarna än v70 :)

Fast är just bagaget som måste vara stort i och med att hunden tar så mycket plats. Sen vet jag inte om de äldre är större, de nyare ser mer begränsade ut i lastytrymmet (sett utifrån bara så jag vet ju inte egentligen ;) )

Ford har vi också funderat på, barnet ska ju via bak och vi vuxna i fram. Jag är väldigt kort så jag behöver inte mycket utrymme för benen men sambon är ju nästan 2m... Blir tokig :( hade gärna haft kvar passaten för den är suverän men som sagt för litet bagage.

Kl
Fått massor av bebiskläder av svägerskan idag :love: Så himla kul! Dock otroligt trött på att höra :

1. Hur stor mage jag har! (Ligger väldigt lågt på sf-kurvan så så jävla stor kan den inte va)
2. Hur otroligt synd det är om decemberbarn... Jag kommer snart att bli förbannad på riktigt!

En bakåtvänd dtol bakom föraren i v70 eller i forden går knappt. Då är vi inte långa, 175 är sambon. Då är det inga gigantiska stolar vi har..

Dock otroligt trött på att höra :

1. Hur stor mage jag har! (Ligger väldigt lågt på sf-kurvan så så jävla stor kan den inte va)
2. Hur otroligt synd det är om decemberbarn... Jag kommer snart att bli förbannad på riktigt!

*asg*

Vad tror folk egentligen? Jag får också höra att jag har stor mage och jag har precis avverkat halva graviditeten. Precis som om det är kul att höra. Men jag har stor mage. Sådant kan bero på mycket. Jag är väldigt kort från sista revbenet ner till bäckenet och magen måste ju liksom ta vägen någonstans. Dvs utåt. Blev skitstor sist med.

Ja, det är jättesynd om decemberbarn. Bäst du startar ett sparande redan nu så barnet har råd med kurator och psykolog senare i livet. ;)

Det enda är väl att det kanske märks de första åren i skolan då en del skolkamrater kan vara ett år äldre än ditt barn men det är man ju medveten om att det är så i klasserna. Jag har någon kusin som är född på julafton och han har överlevt kan jag lova.

Kl
Fått massor av bebiskläder av svägerskan idag :love: Så himla kul! Dock otroligt trött på att höra :

Precis samma sak hos mig. "Är du säker på att det bara är en?" Jamen säg att jag är stor som ett hus om det är vad du tänker. Eller håll tyst....

"Nejmen 6 januari, då får vi verkligen hoppas du kan knipa över nyår för annars blir det tufft för barnet att alltid vara minst och ligga ett år efter". Jag svarar att jag och tre av mina bästa vänner är födda i december och vi har klarat oss ganska bra. Dessutom så finns det ju barn födda i oktober och november också så ensam med att vara född på andra halvan av året lär inte barnet vara....

Men som du säger, ALLA kommenterar det!

Du kan inte tänka dig en äldre Honda CR-V då? Tror de är hyfsade i både bagage och platsmässigt i bilen.

Nu har jag tydligt kunnat känna fosterrörelser utanför magen. Blev en bula snett uppe till höger på magen som kom och gick plus att det sprätter nere ovanför vänster ljumske.

Tyvärr så missade sambon den där bulan varenda gång, den smög sig undan så fort han lade handen på magen.

Jag kommer nog bara känna rörelser på sidorna för moderkakan ligger i framkant även om det är rätt högt upp.

Och för mig är det tvärtom, alla kommenterar förvånat "men du har ju ingen mage!". Nä, jag vet att det inte kommit än, men jag lovar, det finns en bebis där! ;)

Får också kommentarer om "nu börjar du allt bli lite bli tjock" och "här kommer vår lilla tjockis" :crazy: Känns sådär kan jag ju säga... Har dessutom en historik med ätstörningar så får anstränga mig för att inte få panik över att ja, jag HAR gått upp i vikt och det är helt normalt!

Jag fick ju mage jätte fort men nu det senaste tycker jag att den blir mindre eller så har den stannat i växten... kände fosterrörelser tidigt, nu känner jag bara små puffar ibland..

Blir orolig att den inte växer som den ska.. vet inte hur jag ligger i kurvan för självklart missade jag tiden förra veckan men fick en ny til den 8/10.

Hör oxå om dessa stackars december barn men vi har själva ställt in oss på ett förtidigt barn och det tror jag våra närmaste oxå har gjort så så jätte mycket tjöt om det har det inte blitt :)
Går vi hela vägen till bf så blir vi ju självklart glada :)

Jag känner periodvis väldigt lite rörelser och mindre sparkar utan mer puffar. Det måste verkligen variera i hur han ligger. Kan moderkakan flytta sig? Det varierar väldigt mkt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka