Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Känner igen det där med hungerskänslor ;)

Har inte ätit mycket under sommaren/början av hösten på grund av illamåendet men nu! Hungrig jämt! Har tyvärr extremt lätt att gå upp i vikt så kommer väl sluta som en flodhäst...

Fick datum framflyttat efter Rul idag

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
30 -BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11)

Februari
20 - Mirtai (första barnet)

Mars

4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Ska på nytt ultraljud igen om två veckor för att kolla närmare på moderkakans position och noggrannare på hjärtat. Hon ville vänta med det tills fostret var 18v för att man ser bättre då + att vi kan göra nya mätningar för att se om bf datumet stämmer.

Kändes såååå mycket bättre på det här ultraljudet än på dotterns. Den här gången hade vi en superbra läkare som tog det lugnt och kollade allt noggrant och det var två stycken läkarstudenter med och kollade också :)
Förra gången stressade dom igenom allt på 10min och vi var klara innan vår tid ens hade börjat. (De haffade oss direkt i dörren när vi kom in, så fick komma in tidigare den gången).

H*n knep ihop benen, så fick inte reda på kön. Men vi får göra ett nytt försök nästa gång.
Det var en liten vilding i magen som viftade med tårna och petade på näsan med fingrarna :love:

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari

Februari
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL

Mars

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari

Februari
16 - A-K.Eng- andra barnet

Mars

Vinterbarn 2013/2014

December
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari

Februari

Mars

MIn sambo tyckte att det ul som gjordes nu var mycket mer informativt och trevligt än det vi gjorde med sonen då sköterskan bara chop chop kollade över barnet och sa att allt var bra, tryckte ut en suddig bild och sen var det färdigt. Han fattade inte vad det var vi såg alls.

Nu tog ssk sig tid och visade och förklarade noga och vi fick med oss fyra bilder hem.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, är något på tok eftersom du blev undersökt av läkare? Jag blev undersökt i v 30 när jag fick en blödning.

Senast ändrad:

Jobbigt att vara sist ut, kommer längta ihjäl mig när ni börjar ploppa ut era bebisar ;)

Nu hoppas jag inte det, men var inte för säker. Det var ett par i föräldragruppen vi var med i under förra graviditeten som skulle varit sist ut men de fick först. Allt gick dock jättebra, barnet föddes i v 27 och var ganska stort för att vara så tidigt.

Det känns som jättelänge ju, jag ska ju ha bara två tre veckor innan dig. Vi får gå och vanka omkring medan de andra snusar bebisdoft.:D

Lite jobbigt att vara först ut också, man vill gärna höra en massa solskens historier om hur bra allting gått fr de andra :) Men börjar kännas nu att man är inne på de 3 sista månaderna, jag har nog aldrig varit såhär gnällig haha!

Du kan ju kika in i vårföräldrar 2014-tråden också, då är du först ut... Vi ska ha en liten 8 mars :)

// Qbaby

Jag har en känsla av att vi kommer bli flyttade en vecka så hamnar inte så långt innan dig :) På det ul som gjordes i vecka 12 konstaterades att det var 1 vecka mindre än de "borde vara" i vecka 12. Så räknar kallt med att de flyttar oss till 27/2.

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
14 - Linduzz (andra barnet)

Februari

Mars

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
18 - Dressyrteamet (första barnet)

Februari

Mars

Kl

Jag tar och hoppar in här med:) Är beräknad till 3/2, är alltså i v21. Det är vårt andra barn, fick en liten kille i april 2012. Denna gången är det också en pojk tydligen:)

Jag mår oförskämmt bra just nu, med Carl hade jag en vecka där det var bra, i v22 tror jag, i övrigt mådde jag skit rakt igenom. Men denna gången blev jag sjulskriven i v9 för illamåendet och har verkligen tagit hand om mig istället för att vara "duktig" och jobba och kämpa. Jag var föräldraledig dessutom så jag behövde inte ha dåligt sammvete för att det drabbade jobbet heller, det fick drabba min mans jobb istället;)

Då jag mådde dåligt tom v15 gick jag ner 5kg som jag nu gått upp ca 4 av.

Och A-K du skulle bara våga föda innan mig eller på min födelsedag, det räcker gott att dela den med tvilling och kusin! ;)

suck, i flera dagar har jag verkligen känt mig gravid. Andfådd fort och känns som håll vid sidan av magen (vänster sida) samt tryck på ryggen nertill och massa tryck under revbenen.

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
18 - Dressyrteamet (första barnet)

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
16- A-K.Eng- andra barnet

Mars

MIn sambo tyckte att det ul som gjordes nu var mycket mer informativt och trevligt än det vi gjorde med sonen då sköterskan bara chop chop kollade över barnet och sa att allt var bra, tryckte ut en suddig bild och sen var det färdigt. Han fattade inte vad det var vi såg alls.

Nu tog ssk sig tid och visade och förklarade noga och vi fick med oss fyra bilder hem.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, är något på tok eftersom du blev undersökt av läkare? Jag blev undersökt i v 30 när jag fick en blödning.

Nej, jag som skrev fel bara. Menade sjuksköterska/barnmorska, men råkade skriva läkare när jag hade skrivit läkarstudenter :P

Stor skillnad på bilderna för oss också, man kunde inte tyda dotterns ul bild. Vi kände oss inte trygga med den stressade undersökningen heller för hon tog sig inte tid att väcka dottern och kolla så att hennes andra arm såg ok ut (hon hade den under huvudet så att hon inte kunde se). Så vi åkte till Stockholm och betalade för ett 3D ultraljud också.

Bild på bebisen som är i magen nu:

1209438_10151980971132868_1143607630_n.jpg

*kl*

Åh, jag vill ha bebis nu! En kollega fick en liten tjej nu på morgonen och jag vill också! Längtar till RUL nästa vecka så vi iaf får se den där inne :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka