Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Vinterbarn 2013/2014

December
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 -BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11)

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
20 - Mirtai (första barnet)

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Jag skulle ha sist förra graviditeten i föräldragruppen men fick först ;)

Sonen fyllde 2 nu i tisdags!:love: han växer så fort! Men han är fortfarande min bäbis :)

Lite jobbigt att vara först ut också, man vill gärna höra en massa solskens historier om hur bra allting gått fr de andra :) Men börjar kännas nu att man är inne på de 3 sista månaderna, jag har nog aldrig varit såhär gnällig haha!

men är inte jag först ut :o
Jag ska ha den 12/12

Kl

Kämpar fortfarande med svåra foglossningar.. nästa vecka ska jag få en TENS-maskin! :)
Hoppas att den kan hjälpa mej lite :)

Hoppas du har samma tur som jag :) mina besvär är i princip helt borta :)

Kl
Orken tryter men trivs väldigt bra med magen. Den lille buffar och lever väldigt mycket nu vilket är otroligt mysigt. Kommer sakna det sen när han kommit ut. Är ju inte många gånger man kommer uppleva den känslan i sitt liv. Så här ska njutas av varje sekund!

Den andra gravida tjejen på jobbet har fått sin grav.penning gdk så nu kan jg slappna av lite iaf. Vore väldigt underligt om inte jag också fick min igenom med tanke på att vi har samma tunga jobb och samma chef.

Senast ändrad:

Vinterbarn 2013/2014

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)

Januari

Februari
20 - Mirtai (första barnet)

Mars

nu så :)

Hur går det för er alla? Vecka 26 nu för mig och det är helt ofattbart hur fort det går. Jag jobbar fortf men nu har foglossningen börjat bråka så mkt så jag väntar på att läkare ska ringa idag. Kommer knappt ur bilen själv och då känns det som jag inte orkar jobba fullt längre. Annars mår jag oförskämt bra jämfört med förra graviditeten.

Nästa vecka har jag försenad 25 v- kontroll på bvc, se vad som händer då!

Jag har inte kunnat låta bli utan har börjat handla lite till bebis. Liten kofta, ett par byxor osv. Trots att jag troligtvis eg har allt men kul med lite nytt! :)

Jag mår toppen :D v 28 imorgon och ska till bm idag. Magen växer och jag tror den håller sig över lägsta kurvan. Äter järn och känner mig lite piggare. Tarmarna är lite ledsna dock men det börjar att bli bra igen.

4 1/2 vecka kvar till grav.penning. Ska bli skönt för set börjar bli tungt på jobbet nu. Man är långsammare och orkar inte lika mycket. Ska handla madrass, spjälsängsskydd, täcke och skötbord på fredag. Börjar att hända lite nu :D 90 dagar kvar till bf!

Jag fick en läkartid 10/10. Frågan är om jag ska bita ihop tills dess eller om jag ska sjukskriva mig själv först. Vill gärna prova med att gå ner till halvtid men kan man göra så på eget bevåg? Jag är rädd att jag blir mkt sämre om jag fortsätter jobba och än så länge kan jag sova ok och det är värt allt så jag vill inte riskera att bli så dålig som sist....

Även här är det bra :)

Går in i vecka 20 imorgon och på fredag är det äntligen dags för RUL! Nervöst men längtar efter att få se vad som gömmer sig där inne :love:

Har lite foglossning men inte mer än att jag kan jobba. Lite svårt att sitta längre stunder men har fått en extra ergonomisk stol att ha i mötesrummen så jag slipper alla hårda, obekväma stolar.

Majkem: jag skulle sjukskriva mig. Bättre vara hemma helt en vecka och sedan kunna jobba halvtid i så fall. Att kunna sova är ju värt så mycket!!

Min foglossning blev mycket bättre efter sjukskrivning. Nu va det tidigare i grav så jag har ju hunnit jobba igen. Kan du inte få en tid hos läkaren tidigare (vårdcentralen om inte annat)? Jag gick bara på VC när jag va sjukskriven, aldrig hos mvc läkare.

Om inte, sjukskriv dig eller be om andra uppgifter (nu vet jag dock inte vad du jobbar med). Man är inte gravid ofa och det är viktigt att u mår bra/orkar. Jobbet kan vänta :)

Usch, hade sett fel på tiden så fick kasta mig iväg till mvc :eek: Men jag hann! Sf- mått 26, bebis låg på 132 och blodtrycket 115/65 så allt är bara bra :) Skönt men vad trött jag lev nu efter den rushen, körde lite för fort ner för att hinna :o

*kl*

Nu har vi varit på RUL och allt såg jättebra ut! Det var en pigg liten krabat där inne som sparkade och viftade hej vilt. Det är en liten pojke, vilket gick att säga med 100% säkerhet eftersom han skrevade väldigt fint ;) Hon sa att det var svårt att missa även om vi inte hade velat veta, det gick liksom inte att undvika att se...

Nytt bf är den 22/2 :)

Vi firade med att åka och beställa barnvagn, de har kampanj på Brio i helgen på Barnens hus men vi fick rabatten redan idag så skönt att ha det gjort! :)

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari

Februari
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars

Grattis, vad kul! Verkar det bli ett pojkgäng kanske? Min lilla visade ju också mkt tydligt så det var ingen tvekan. Har en kompis som fick barn i höstas och det skulle helt klart bli en flicka men ut kom en pojke. Känns dock som att den missen inte går att göra när de säger att det är killar. Vad har man annars sett liksom? ;-)

Hade en jobbig dag på jobbet igår så idag tar jag det lugnt. Sjukgymnast nästa onsdag och veckan efter det läkartid och hoppas på sjukskrivning.

Jag som alltid sovit dåligt pga att första barnet ofta snurrar, kissar 4-6 ggr/natt, nästäppa och en tjock mage ivägen har två gånger denna vecka haft nätter jag jag vaknar en gång itimmen utan att veta varför. Idag är jag ett vrak. Jag får dock skylla mig själv lite, jag har hört nånstans att man inte ska ligga på rygg när man är gravid för då stryps syretillförseln till bebis. Så igårkväll googlade jag och fick fram att man inte heller ska ligga på höger sida. Forskning visar att det är större risker om man sover på rygg och höger sida. Så jag har vaknat och undrat hur jag ska ligga hela natten. Skit!

Ringde faktiskt sjukvårdsupplysningen imorse och hon hade inte hört talas om det och tyckte jag skulle sluta googla så mkt. :D Det lilla jag hann kolla upp det vad gäller källor såg det dock seriöst ut som jag läste igår, men jag ska försöka att inte låtsas om det för jag är sliten redan som det är....

Jag ligger lite lågt vad gäller skaffa barnvagn än så länge. Satsar mer på små söta koftor och tofflor till bebis. ;) Blir det en kall vinter och som jag anar så kommer jag inte behöva nån vagn förrens framåt våren iaf, men nog ska jag hitta en innan bf!

Nä, hon fick ju till en bild mitt mellan benen så tom vi kunde se snopp och pung så känns ganska säkert ;)

Har också läst att man ska undvika sova på höger sida. Tror det var så att när man undersökte vilken sida de som sent förlorat ett barn så var det fler som sovit på höger än på vänster sida. Däremot finns det väl inga mer vetenskapliga bevis än så?

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka