Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Nu sällar jag mig till de sjukskrivnas skara... Blev heltidssjukskriven året ut och håller tummarna för att fk ska godkänna det!

Enligt försäkringskassan godkänns 95% av alla sjukskrivningar. Jag ringde och frågade då jag var så orolig när jag var sjukskriven för grav illamående i sommras, men jag vet inte om jag tror på den siffran:meh: Jag har aldrig haft några problem med FK när jag varit sjukskriven eller föräldraledig.

Kl

Jag har inte skrivit en rad sedan jag "skrev in mig" i tråden, har varit mycket med jobb och den lille vi redan har hemma, men jag har följt och läst om er alla. jag är i V30 idag, 29+0:)

Jag går på graviditetspenning den 5/12 och jobbar min sista dag 3/12. Jag trodde aldrig att jag skulle få det då det är svårt när man jobbar innom handels men jag fick full utan krussiduller och beslut på 2 veckor så jag blev väldigt glad:D Jag står upp de 9,45 timmar jag jobbar per dag så det är tuff för fogar och har problem med sammandragningar.

Idag har varit en sån där dag då inget är bra, fogarna gör ont, sammandragningarna gör ont, jag mår illa (antagligen för att det är trångt i magen nu) och gråter mycket. Och jag jobbar. OCH kunderna verkar tycka att det är helt fritt fram att fråga om jag ska föda nästa vecka eller favoriten idag, om du har två månader kvar hur stor ska du vara då:arghh: va fan säger jag bara! Jag har gått upp 5,5kg och ser fortfarande mina fötter...

Senast ändrad:

Jag tror inte att du kommer bli nekad ersättning. Dock ligger det mycket på läkarens intyg och hur denne formulerat sig. Jag fick ersättning när jag va sjukskriven för foglossning :)

Lillasnuttan: visst är det underbart när man ofrivilligt blivit påhängd den fina : fråga vad du vill och ta gärna lite på min mage - skylten :D eller inte!

Kl * gnällvarning*
Jag mår skit! Förkyld och allt är så j*vla jobbigt just nu! På torsdag går jag in i v36(35+0) och jag vill bara ha ut ungen! Jag vill kunna sitta/ligga och andas igen utan obehag! Jag är trött på detta nu.

det är just intyget som gör mig lite nervös... Hade en läkare som säkert var jättebra men inte särskilt noggrann. Han inledde intygsskrivandet med att fråga hur länge jag tyckte jag skulle vara sjukskriven, hade jag några speciella planer som hen skulle klämma in i sjukskrivningsperioden :p

Förstår att det är jobbigt, jag ligger ju 9 veckor efter dig och är trött på det så förstår att du vill vara klar!

Jag är inte heller så glad i att gå gravid nu i slutet. Några timmar på dagen känns det okey men på nätterna är det så jobbigt. Men på ett sätt så är vi inte riktigt klara hemma ännu så vi behöver lite mer tid på oss att fixa :-p

Haha, vilken fråga �� tänk om alla läkare va sånna! Jag tror inte de blir några problem och blir de det så kan ju läkaren komplettera ditt intyg :)

Jag har ju bara 7 veckor kvar som allra mest. Borde upplevas som piece of cake men icke! Samtidigt vill jag kunna njuta av detta, så jag försöker att övertala mig själv att vara positiv!

Dressyrteamet: ja men precis, om man kunde vara gravid några timmar om dagen bara haha :), spec nu när jag är förkyld också då är nätterna rena pesten!

Men nästa helg är det äntligen 1 december och advent :love: älskar december och jultiden!

Senast ändrad:

Och jag bara njuter! :D Jag har mindre ont än jag haft sen augusti och kan därför röra mig mer än innan. Sen att jag känner mig stor som ett hus är en annan femma.;) Äter hemmafrukostar med första barnet och hittar på roliga saker. Njuter av att kunna vara "bara vi" och ha kul, sen lär det bli rätt tufft med två barn.

Dessutom så kan jag faktiskt göra lite mer i stallet så senaste dagarna har jag tom mockat några boxar (lätta spånboxar) och det har jag inte gjort sen i somras heller.

Det kommer gå så fort så är magen borta och livet upp och ner med amningar, sömnlösa nätter, svårt att hinna med att äta och duscha osv så jag tar faktiskt en dag i taget nu och försöker vila och ladda!

Men det är ju få förunnat att må bäst på slutet, det vet jag ju men det var likadant förra gången så jag är inte jätteförvånad!

Jag mår ju egentligen också bättre nu än innan, är den dumma förkylningen som fått mitt humör att brista. Plus att bebisen är stor nu och får knappt plats känns de som. Hoppas de blir lättare när han sjunker ner lite så man kan andas lättare.

Underbart att du kan njuta iaf :) ska försöka göra de jag med sista veckorna ( mellan 3-7 kvar nu, är ju snart på målsnöret )

Ja om ingen kör en "förtidig-bebis" så är ju du först ut, spännande!! Har du packat bb-väska? En kompis var på mig nu för hon fick sina barn 4-6 v för tidigt bägge gångerna. Ska nog göra det i helgen, skadar ju inte om den är klar även om jag misstänker att jag går mina 40 veckor och lite till...

Ja om ingen kör en "förtidig-bebis" så är ju du först ut, spännande!!

Det kan vara så att "någon" höstmamma knycker platsen som första vintermamman också för att hon envisas med att dra ut på tiden :D:p
(Jag har tid den 27/11 så jag kan nog bli precis vad som egentligen ;))

Första barnet och sjukt uttråkad av att vänta ;). Lite förvärkar som kommer då och då men de försvinner i samma takt som jag börjar hoppas att "nu är det kanske dags". Har problem med karpaltunneln på vänster hand men jag hoppas att de besvären ska avta när knyttet kommit ut.

I morse kom jag dock på att jag saknar en täckjacka att ha bland folk ;). Den skulle nog kanske kunna gå ihop på millimetern men då lär ju dragkedjan spricka och det är det inte värt.

Och jag har köpt en thermo-mammajacka som går att knäppa men i ösregn igår var den som en svamp och nån regnjacka som går runt magen har jag inte. Tur det regnat lite den här hösten! ;)

En del av mig är inställd på att jag får gå över några dagar, tror mellan 4-10 januari för det stämmer bättre med när jag hade ägglossning. Den andra delen hoppas jag får om
2-3 veckor. Har inte packat väskan än, jag vet vad jag ska ta med mig men från det till att packa den är det långt just nu.

Borde dock ta tag i de snart :)

Haha känns som jag är lååååångt efter dig, här är det inte i närheten av att packa nån bb väska eller bara ha fåtal veckor kvar till förlossning ;)

Kl
Gått in i vecka 26 nu.
Första BM besöket avklarat. Bebis hjärta låg på 150 slag/min, SF-måttet 25cm (trodde jag skulle få myyycket mer, känner mig större), järnvärdet har gått ner från 130 till 113 så blir väl att käkar järntillskott nu och vikten ligger på ca +7kg.

Ska kontakta sjukgymnast sen när jag får tid över också. Karpaltunneln krånglar på höger handen så jag domnar på hela undersidan av armen och sen har ischias nerven hamnat i kläm (tror jag att de är iaf), så svårt att lyfta dottern och ibland låser de sig helt i rygg/ben.

Sen är jag deppig över att jag upptäckt att jag har herpes :o:(:nailbiting: Har haft likande blåsor förut, men trott att det berott på slarvig rakning, men eftersom det kommit nu när jag är lat och inte orkat göra något åt ruffset på ett tag så blev jag misstänksam :(
Så nu är det ovisst hur förlossningen blir, skulle det blossa upp igen när det är dags för bebis att kika ut så måste jag snittas :crazy:
Skulle bebis komma när den ska och jag upptäcker blåsor på slutet så finns de tabletter att få, men då måste allt tajma som det ska också. Bläää mår dåligt över de här :yuck::(

knapplån

Fy så otäckt, gick på IKEA idag för jag och sambon skulle köpa byrå till den lille. Jag kunde inte gå ett steg nästan och fick panik över att varuhuset aldrig tog slut så man kom fram till kassan. Hade såna sammandragningar (?) i magen. Stod bara och flåsade i princip. Så nu blir det inte IKEA ngt mer före! Lyckades komma hem med en byrå iallfall.

1 december är min födelsedag, mycket bra dag! :)

Dressyrteamet, hade också behövt ta IKEA men inser att det kommer aldrig att gå även om jag har lite mindre ont, så jag ska skicka mina föräldrar ikväll med en nota.

Saint_anger, jobbigt med herpesblåsor. Har du haft det förut? Jag fick några konstiga saker "down there" och ringde sjukvårdsupplysningen som kopplade mig vidare till förlossningen som snabbt ville ha in mig om det var herpes men när jag beskrev bättre hur det kändes visade det sig att det är åderbrock. Ingen höjdare det heller men påverkar iaf inte förlossningen.

Vad skit vi gravida ska stå ut med, kroppen blir ju helt knäpp....

Jag plockade fram mina kryckor igår, kommer behöva dem om jag ska kunna gå några längre sträckor :(

Vi har min mans barn den här veckan och treåringen kommer gärna in till oss på natten vilket märks tydligt på min nattsömn. Även om han ligger längst ut så blir det trångt! Vaknade vid ett tillfälle av att vi alla tre lyckades ligga på 80 cm av sängen! :p Det märks på morgonen att jag är så mycket sämre än jag brukar vara när jag vaknar. Tur jag är hemma och kan ta det lugnt, igår sov jag 4 timmar mitt på dagen :o

Annars är vintern här! -10 och snö :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2